Majonez

121. Data: 2017-05-11 21:27:34

Temat: Re: Majonez
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Akarm <a...@w...pl> wrote:

> [...]
> musztardą i powoli dolewałem oleju. I po ładnie utartej części (tak ok.
> pół litra oleju) nagle się wszystko porozdzielało, osobno olej i osobno
> drobinki majonezu. Dolałem wody, tylko troszeczkę, 20-50ml, pamiętając,
> że po dodaniu Ludwika przed wylaniem zwarzonego majonezu, w trakcie
> mieszania uzyskałem właściwą konsystencję.
> No i teraz po chwili też majonez zrobił się normalny. Muszę sprawdzić
> ten sposób jeszcze kiedyś, bo pewnie jeszcze nieraz mi się przytrafi
> zwarzony. A może odkrywam Amerykę, może to stary, znany patent?

Detergent do majonezu jako emulgator. LOL
Zastosuj jeszcze olej maszynowy zamiast roślinnego - najlepiej dobrze
przepracowany, bo lepiej się go emulguje detergentem.
Jaja mogą zostać.
Ale jaja!

122. Data: 2017-05-11 22:22:17

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 11.05.2017 o 14:48, Pszemol pisze:
> "Akarm" <a...@w...pl> wrote in message

> Dodajesz Ludwika do majonezu? :-)

Hint: "przed wylaniem"

Ewa

123. Data: 2017-05-11 22:50:20

Od: Pszemol <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

FEniks <x...@p...fm> wrote:

> Hint: "przed wylaniem"

Tak, tak... za drugim razem poprawnie odczytałem :-)

Swoją drogą inna rzecz jest trochę dziwna: chcąc pomóc emulsji żółtek z
olejem pozostać zmieszaną dodał wody, bo z Ludwikiem woda pomogła? :-)

Ja bym raczej dodał żółtko, bo to przecież naturalne emulgatory w żółtku
mają tu odgrywać rolę... ale majonezu nigdy nie robiłem...

A Ty co zrobiłabyś?

124. Data: 2017-05-11 22:59:23

Od: Akarm <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-05-11 o 22:22, FEniks pisze:

> Hint: "przed wylaniem"

Aż nie chce się wierzyć, że tylko jedna osoba rozumie to, co czyta. ;)
A to było tak, że przed wylaniem majonezu do zlewu chciałem spróbować
jak działa Fairy, reklamowany jako dużo wydajniejszy niż inny płyn do
naczyń. Wlałem do dzieży i dokładnie wszystko wymieszałem. Ze zdumieniem
stwierdziłem, że zamiast spodziewanego efektu rozpuszczenia całego
tłuszczu, wyszedł normalny, gęsty majonez. :O
Bazując na tamtym doświadczeniu, teraz dolałem wody. Czy to jest znany
sposób?
Napiszcie, jak można ratować zwarzony majonez.
--
Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/

125. Data: 2017-05-11 23:44:38

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .05.2017 o 22:59 Akarm <a...@w...pl> pisze:

> Aż nie chce się wierzyć, że tylko jedna osoba rozumie to, co czyta. ;)

Tylko jedna osoba rozumie, co piszesz.
Chylę czoła przed obojgiem.

> [...]
> sposób?
> Napiszcie, jak można ratować zwarzony majonez.

Bierzesz nowe żółtko i zwarzony majonez wlewasz tak, jak wcześniej sam
olej.
To rozwiązanie samo się nasuwa.

--
Trefniś

126. Data: 2017-05-11 23:52:18

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> naczyń. Wlałem do dzieży i dokładnie wszystko wymieszałem. Ze zdumieniem
> stwierdziłem, że zamiast spodziewanego efektu rozpuszczenia całego

Nadal jestem lekko zszokowany, brak wyobraźni to lekki wstyd :)
Naprawdę wierzyłeś, że te pół litra oleju _rozpuści_ się w płynie do mycia
naczyń?
:O
To ile wlałeś tego płynu?

Reklama to jednak rzeczywiście jest "Uśmiechnięte ścierwo", jak twierdzi
Oliviero Toscani...

--
Trefniś

127. Data: 2017-05-12 00:49:55

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .05.2017 o 23:52 Trefniś <t...@m...com> pisze:

> W dniu .05.2017 o 22:59 Akarm <a...@w...pl> pisze:
>
> (...)
>
> Nadal jestem lekko zszokowany, brak wyobraźni to lekki wstyd :)

Przyganiał kocioł garnkowi :)
Mogliście niewłaściwie odczytać.
Nadal jestem w szoku, wstydzę się lekko swojego braku wyobraźni.

--
Trefniś

128. Data: 2017-05-12 02:08:48

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"Akarm" <a...@w...pl> wrote in message
> Bazując na tamtym doświadczeniu, teraz dolałem wody.
> Czy to jest znany sposób?

Przepraszam jeśli znowu coś źle zrozumiałem, ale...
Tamte doświadczenie to było dolanie płynu do mycia naczyń a nie dolanie
wody.
Od kiedy to dolanie wody do oleju miałoby coś pomóc????

> Napiszcie, jak można ratować zwarzony majonez.

Napisałem obok - dodanie więcej żółtek, bo w żółtku jaja są emulgatory
tłuszczu.

129. Data: 2017-05-12 09:34:21

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 11.05.2017 o 22:59, Akarm pisze:

> Aż nie chce się wierzyć, że tylko jedna osoba rozumie to, co czyta. ;)

Standard. ;)

> [...]
> sposób?
> Napiszcie, jak można ratować zwarzony majonez.

Na logikę rzecz biorąc - skoro dolewając oleju w trakcie ucierania,
przeszedłeś fazę dobrej konsystencji, która po chwili się zmieniła w
rozwarstwienie, to po prostu przedobrzyłeś z olejem. Metodą prób i
błędów dodałabym trochę żółtka, tak jak proponują inni, albo trochę octu
lub cytryny.

Ewa

130. Data: 2017-05-12 09:46:42

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 12.05.2017 o 09:34, FEniks pisze:

> [...]
> rozwarstwienie, to po prostu przedobrzyłeś z olejem. Metodą prób i
> błędów dodałabym trochę żółtka, tak jak proponują inni, albo trochę

Ale w sumie żółtko to też głównie tłuszcz, więc raczej zaczęłabym od
kapki octu.

Ewa

Młynek do zboża
Watch tv shows online free | Free episodes online
Wkładka dystsnsowa Zelmer do maszynki
Skarzy sie ze mu w PRL-bisie pomidory nie smakuja
Facet skarzy sie ze w PRL-bisie pomidory mu nie smakuja