makabryczny pogląd księdza :-(

1. Data: 2002-03-25 02:32:04

Temat: makabryczny pogląd księdza :-(
Od: "Ferdynand" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ks. prof. Andrzej Szostek (rektor KUL, etyk) stwierdził:
"Rozumiem, że sędzia chciał uszanować wolę cierpiącej kobiety, ale musimy
pamiętać, że ona sama - właśnie w wyniku krańcowego cierpienia - nie jest w
pełni zdolna obiektywnie ocenić swej sytuacji. [...] Nie pochwalam decyzji
sądu".

Po przeczytaniu tego stwierdzenia nie waham się nazwać pana profesora IDIOTĄ
i SADYSTĄ.

Jego postawa jest dla mnie wyrazem bezwzględnego okrucieństwa i żądzy władzy
nad życiem innych ludzi (w tym przypadku sparaliżowanej kobiety, która
wywalczyła w londyńskim sądzie prawo do wyłączenia respiratora).

Ferdynand

1. Data: 2002-03-25 02:34:13

Temat: Re: makabryczny pogląd księdza :-(
Od: "Mariusz Nowak" <l...@s...dogs.lie> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ferdynand" <f...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:a7m278$nkl$1@news.onet.pl...

1. Data: 2002-03-25 04:36:55

Od: "Ferdynand" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Oto jak można się skontaktować z panem Andrzejem:

ks. Andrzej Szostek
ul. Bazylianówka 54 B
20-144 Lublin
tel.: (081) 743-37-73
fax: (081) 533-25-72
e-mail: a...@k...lublin.pl

Powyższe dane pochodzą ze strony
http://www.kul.lublin.pl/filozofia/teor/pracownicy/s
zostek/kontakt.html

Wszystkich, którzy nie uznają bezwzględnego obowiązku życia, zachęcam do
oznajmienia tego faktu bezpośrednio "genialnemu" panu profesorowi.

Czy mogę gdzieś złożyć oświadczenie, które zagwarantuje mi, że kiedyś nie
będę zmuszany do kontynuowania "leczenia" wbrew swojej własnej woli?

Ferdynand

1. Data: 2002-03-25 10:34:22

Od: "Duch" <a...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Walka o to, to gra spoleczna (postepu z konserwatyzmem?)
Podobnie jak feminizm, itd.
Prawdopodobnie u zrodla tej walki tkwia jakies realne i
bardzo ciekawe problemy,
dylematy dotyczace wyboru postawy zyciowej?
Fajnie by bylo na spokojnie przeanalizowac za i przeciw
i znalesc zrodlo problemu, ten "pierwotny dylemat".
Zdrufka, Duch

1. Data: 2002-03-25 11:59:57

Od: "Krzysztof" <k...@w...spam.de> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ferdynand" <f...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:a7m9hd$re7$1@news.onet.pl...

> Czy mogę gdzieś złożyć oświadczenie, które zagwarantuje mi, że
kiedyś nie
> będę zmuszany do kontynuowania "leczenia" wbrew swojej własnej woli?

Ksiadz Szostek - jak i inni - niewiele ma na razie w tej sprawie d
gadania. Zawsze mozesz odmowic leczenia i nikt (poza sadem) nie ma
prawa zmusisc cie do tego leczenia, jezeli nie zostales uznany za
niepoczytalnego.

Zreszta IMO ks. Szostek to sobie powinien Katechizm Kosciola
Katolickiego poczyatc. Cos tam chyba bylo o zaprzestaniu stoswania
nadzwyczajnych srodkow leczniczych, prawda?

Krzysztof

1. Data: 2002-03-25 15:56:10

Od: "TheStroyer" <a...@c...com> szukaj wiadomości tego autora

> nad życiem innych ludzi (w tym przypadku sparaliżowanej kobiety, która
> wywalczyła w londyńskim sądzie prawo do wyłączenia respiratora).

To nie kościół i księża wymyślili respiratory - skoro wymysla się maszynę
do podtrzymywania życia, to i pojawiają się problemy moralne, których by
nie było, gdyby ta kobieta nie otrzymała pomocy i po prostu umarła od razu.
Rozważ to z tej strony. Chciałbym Ci przypomnieć, że ta kobieta
odwołała się do sądu nie bez powodu - lekarze też nie są chętni takim
praktykom, jak zabijanie ludzi na ich życzenie. To jest na swój sposób
zwalanie odpowiedzialności przez kogoś kto chce umrzeć, na tego kto ma
go odłączyć, a czyim zadaniem jest ratowanie życia, a nie zabijanie. Ciekaw
jestem, czy w momencie kiedy ta kobieta była podłączana do respiratora po
raz pierwszy, też wolałaby, żeby jej nie podłączyli i zmarła? Problem nie
jest więc taki prosty, jak się wydaje.

JGrabowski

1. Data: 2002-03-25 16:46:13

Od: "paola" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "TheStroyer" <a...@c...com> napisał w wiadomości

> [...]
> zwalanie odpowiedzialności przez kogoś kto chce umrzeć, na tego kto ma
> go odłączyć, a czyim zadaniem jest ratowanie życia, a nie zabijanie.

A CZY RATOWANIE ŻYCIA ZA WSZELKĄ CENĘ JEST MORALNE? ZA CENĘ BÓLU ,
CIERPIENIA I UPOKORZENIA!
ODŁACZENIE, ZGODNIE Z WOLĄ PACJENTA, OD MASZYNY PODTRZYMUJĄCEJ PROCESY
ŻYCIOWE NIE WYDAJE MI SIĘ ZABIJANIEM LECZ NATURALNYM PROCESEM. JESZCZE 50
LAT TEMU KOBIETA TA PRAWDOPODOBNIE WOGÓLE NIE MUSIAŁABY PRZECHODZIĆ PROCESÓW
SĄDOWYCH I CAŁEGO SWOJEGO CIERPIENIA PO PROSTU BY NIE ŻYŁA, ZMARŁABY W
NATURALNY SPOSÓB.
WOGÓLE DLACZEGO KTOŚ INNY MOŻE DECYDOWAĆ O MOJEJ ŚMIERCI I PODEJMOWAĆ ZA
MNIE TAK ISTOTNE DECYZJE?
NIECH KAŻDY /WRAZ Z KSIĘDZEM/ CZYNI ZE SWOIM ŻYCIEM A SZCZEGÓLNIE ZE SWOJĄ
ŚMIERCIĄ TO CO UWAŻA ZA NAJLEPSZE A NIE WYPOWIADA SIĘ W IMIENIU INNYCH
WOLNYCH LUDZI!

Ciekaw
> jestem, czy w momencie kiedy ta kobieta była podłączana do respiratora po
> raz pierwszy, też wolałaby, żeby jej nie podłączyli i zmarła?

MOŻE I BY NIE WOLAŁA ALE CZŁOWIEK ZMIENIA ZDANIE CZESTO NA PODSTAWIE SWOICH
DOŚWIADCZEŃ.
A ZDANIE JEGO NALEŻY USZANOWAĆ BEZ WZGLĘDU NA TO W JAKIM MOMENCIE JE
WYPOWIE.

Problem nie
> jest więc taki prosty, jak się wydaje.

ALE O WIELE PROSTSZY NIZ WIELU MYSLI...
NAWET NA MIEJSCU LEKARZA MIAŁABYM WIĘKSZY DYLEMAT MORALNY CZY MOGĘ KOGOŚ
NARAŻAĆ NA NIEPOTRZEBNE CIERPIENIA CZY NIE LEPIEJ BYŁOBY POMÓC W JEGO
CIERPIENIU I W JEGO UMIERANIU.

POZDRAWIAM P.

1. Data: 2002-03-25 17:52:28

Od: "Ferdynand" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> kogoś kto chce umrzeć, na tego kto ma go odłączyć,
> a czyim zadaniem jest ratowanie życia, a nie zabijanie.

Jak możesz mówić, że kobieta całkowicie sparaliżowana od szyi w dół "zwala
odpowiedzialność"? Czy Twoim zdaniem sama powinna sobie ten respirator
odłączyć?

> Ciekaw jestem, czy w momencie kiedy ta kobieta
> była podłączana do respiratora po raz pierwszy,
> też wolałaby, żeby jej nie podłączyli i zmarła?

"Utrzymano ją przy życiu dzięki respiratorowi, ale po odzyskaniu
przytomności B., od lat świadoma postępów choroby, zażądała od lekarzy, by
respirator wyłączyli. Lekarze odmówili."
Źródło: GW, 23-24 marca 2002, s.1.
Na tej samej stronie znajduje się absurdalne stwierdzenie księdza profesora,
które cytowałem wcześniej.

Ferdynand

1. Data: 2002-03-25 18:00:51

Od: "Ferdynand" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krzysztof" <k...@w...spam.de> napisał w wiadomości
> Zawsze mozesz odmowic leczenia i nikt (poza sadem) nie ma
> prawa zmusisc cie do tego leczenia, jezeli nie zostales uznany
> za niepoczytalnego.

Mam nadzieję, że jest tak, jak piszesz. Dzięki za pocieszenie :-)

Ferdynand

1. Data: 2002-03-25 18:43:47

Od: "Ferdynand" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Duch" <a...@p...com> napisał w wiadomości
> Fajnie by bylo na spokojnie przeanalizowac za i przeciw

Oczywiście fajnie by było :-)

Jednak trudno zachować spokój, gdy w wyobraźni pojawia się taka oto
groteskowa scena: leżę w szpitalu podłączony do aparatury, całkowicie
sparaliżowany, a nade mną stoi jakiś głupek i mówi, że za bardzo cierpię,
aby "obiektywnie ocenić swoją sytuację".

Ferdynand

samozniszczenie
stres
Cholerna zazdrosc