Mam ogrod !!!

11. Data: 2006-10-14 20:01:20

Temat: Re: Mam ogrod !!!
Od: Kot <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Beata Mateuszczyk wrote:

> W Polsce najlepszy termin sadzenia truskawek to sierpień. Wtedy uzyskuję
> się najwyzszy plon w następnym roku.
> O ile mnie pamięć nie myli to poradniki zalecają uprawę truskawek w
> jednym miejscu maksymalnie przez 4 lata. Od folii będzie lepsza słoma
> lub agrowłóknina.

No wlasnie tutaj sadza truskawki teraz, pisza, ze mozna az do mrozow, a
mrozy pewnie beda dzikie, jakies -2 czy -3 stopnie, przez tydzien do
dwoch ;)) O slomie czytalam, ze jest fajna, bo dodatkowo nawozi, za to ma
te wade w stosunku do folii, ze nie grzeje, a za to przepuszcza chwasty.
Pewnie jakos bym ja zdobyla w razie potrzeby (to jest wies, dookola mnostwo
krow i koni, skads slome musza brac, tych pare garsci bym wydebila), ale za
to bede jedyna osoba uprawiajaca ten ogrod, a spory on, wiec chcialabym
choc troche ograniczyc najbardziej czasochlonne prace...

Kot

--
Kot

12. Data: 2006-10-14 20:14:32

Od: Kot <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Udziadeksu?@wro.vectranet.pl wrote:

> W ramach przygotowania gleby daję 5-cio centymetrową warstwę kompostu.
> Wczesną wiosną i zaraz po zbiorach zasilam wodnym roztworem saletry
> amonowej w zalecanych dolnych granicach dawki.
> Miejsce uprawy to Wrocław.

O, super, dzieki. No to moje truskwki beda kawalek od Twoich ;) Kompostu
jeszcze nie mam, ale za to sprzedaja tu przekompostowany obornik, pewnie
tez bedzie dobrze?

--
Kot

13. Data: 2006-10-14 22:14:48

Od: Udziadeksu?@wro.vectranet.pl szukaj wiadomości tego autora

Kot wrote:

> O, super, dzieki. No to moje truskwki beda kawalek od Twoich ;) Kompostu
> jeszcze nie mam, ale za to sprzedaja tu przekompostowany obornik, pewnie
> tez bedzie dobrze?
Nie używam przekompostwanego obornika.
Kompost własnej produkcji jeszcze jakiś czas nie dochodzi do postaci
zmineralizowanej więc dłużej służy truskawkom. Oczywiście jest przesiany
przez siatkę 1 x 1 cm.
Dziadek 2
Używaj Linuksa. Bądź legalny.
Czytaj www.linux.pl

14. Data: 2006-10-14 22:28:41

Od: "Leszek Serdyński" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Kot" <t...@g...pl> napisal w wiadomosci

> No i tu zaczynaja sie pytania, za odpowiedzi z gory bardzo serdecznie
> dziekuje:
> 1. W jakim rozstawie sadzi sie truskawki

Są różne systemy dostosowane do uprawy mechanicznej. W praktyce amatorskiej
można sadzić w systemie rzędowym. Rozstaw rzędów 50-60 cm, a w rzędzie 40
cm.

i jak dlugo moga one rosnac w tym
> samym miejscu,

3-4 lata

a pozniej kiedy bedzie je mozna znow na to miejsce
> posadzic?

Lepiej jak wnuki posadzą :)

> Chcialabym uzyc czarnej folii do ochrony gleby

Znacznie lepsza jest czarna agrotkanina polipropylenowa. Nie pęka, można po
niej jeździć traktorem. Jest przepuszczalna dla opadów, a nie jest
przepuszczalna dla chwastów. Znacznie szybciej wysycha po deszczu i owoce
truskawek nie gniją, bo nie leżą w wodzie w zagłąbieniach folii. Można łatwo
utrzymać na niej czystość, zamiatając miotłą.

- czy te folie trzeba
> bedzie
> co jakis czas sciagac,

Agrotkaniny nie trzeba ściągać podczas uprawy, może leżeć wiele lat.

Jak znajdę w kompie zdjęcia uprawy na agrotkaninie, to umieszczę w sklepie.
Na razie pokazałem jak można agrotkaninę zastosować do roślin ozdobnych
(materiały ogrodnicze).

Pozdrawiam
Leszek
www.ogrodniczy.eu

15. Data: 2006-10-15 09:51:36

Od: Kot <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie używam przekompostwanego obornika.
> Kompost własnej produkcji jeszcze jakiś czas nie dochodzi do postaci
> zmineralizowanej więc dłużej służy truskawkom. Oczywiście jest przesiany
> przez siatkę 1 x 1 cm.

No dla mnie to nie bylo tak oczywiste - dzieki !!!

--
Kot w poszukiwania odpowiedniego sita

16. Data: 2006-10-16 05:31:14

Od: Udziadeksu?@wro.vectranet.pl szukaj wiadomości tego autora

Kot wrote:

> [...]
Sito może być budowlane nazywane arfą, lub ogrodnicze, lub wykonane we
własnym zakresie.
Moje pierwsze sito miało oczka 2 x 2 cm i zostało wykonane z ocynkowanej
siatki ogrodzeniowej.
Drugie zrobione po kilku latach było z plastikowego ogrodzenia o oczkach
około 1 x 1 cm.
Siatki przybijałem do ramy drewnianej. Plastikową podparłem co 25 cm prętami
zbrojeniowymi o grubości 5 mm.
Ramę zbiłem z listew o grubości 2 cm i szerokości 6 cm. Długość ramy to
około półtora metra. Szerokość ramy jest o 1-2 szersza od szerokości
taczek.
Siatki są pomiędzy dwoma takimi ramami. Można je ściągnąć śrubami. Ja zbiłem
gwoździami, które potem zagiąłem i wklepałem w drewno.
Sita użytkowałem tylko przy suchej pogodzie.
Starsze ma około 35 lat.

17. Data: 2006-10-16 07:18:03

Od: Kot <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> zbiłem gwoździami, które potem zagiąłem i wklepałem w drewno.
> Sita użytkowałem tylko przy suchej pogodzie.

Dziadku, zwracam Ci uwage, ze Kot z ktorym rozmawiasz jest rodzaju zenskiego
i jedyne prety, z jakimi mial do tej pory do czynienia to byly druty do
wloczki... wWiec ja moze jednak to sito kupie... Juz sie rozejrzalam, jest
w sklepie... Ale dzieki !!!

--
Kot

Wiklina - kursy