Mam problem pls pomocy

1. Data: 2000-09-15 22:13:02

Temat: Mam problem pls pomocy
Od: "Dafy" <d...@g...gralnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mojej dziewczynie niedawno (kilka dni temu ) zmarl dziadek i ona ma do
siebie straszne wyrzuty sumienia o to ze nie poszla do niego w odwiedziny do
szpitala.
Po prostu odkladala a ziadek mial sie coraz lepiej i juz mial wyjsc co domu
i nagle zmarl.

Jak mam jej pomoc??

Pozdrawiam.

1. Data: 2000-09-16 13:31:48

Temat: Re: Mam problem pls pomocy
Od: "Monka" <m...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dafy" <d...@g...gralnet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
odwiedziny do
> szpitala.
> Po prostu odkladala a ziadek mial sie coraz lepiej i juz mial wyjsc co

Nie dostaniesz recepty, bo nie ma recepty.
Nie możesz Jej pomóc.
Pomoże tylko czas.
Niestety tak to już jest, że kiedy odchodzą bliscy zawsze zostajemy z
poczuciem
niespełnienia, niedopowiedzenia. Zawsze z poczuciem winy.
Myślę, że to właśnie Twoja dziewczyna przeżywa i bez względu na to co by
zrobiła
odczuwałaby ten ciężar. A ten ciężar to nic innego jak przełożenie
własnego leku przed śmiercią.
Przed niewiadomą. Jedyne co właściwie możesz zrobić to być z Nią dość
blisko
i starać się uświadomić Jej, ze to jest czymś naturalnym.
Nienaturalne byłoby gdyby tak się nie czuła.
Czas. Czas wygładzi ale nie zatrze tego poczucia. I dobrze. Ono jest
właściwe i warto je zapamiętać.

A,
i jeszcze możesz przeczytać Jej taki wiersz:

Śpieszmy się
Jan Twardowski

-----------

Śpieszmy się kochać ludzi tak szybko odchodzą
zostaną po nich buty i telefon głuchy
tylko to co nieważne jak krowa się wlecze
najważniejsze tak prędkie ze nagle się staje
potem cisza normalna więc całkiem nieznośna
jak czystość urodzona najprościej z rozpaczy
kiedy myślimy o kimś zostając bez niego
Nie bądź pewny że czas masz bo pewność niepewna
zabiera nam wrażliwość tak jak każde szczęście
przychodzi jednocześnie jak patos i humor
jak dwie namiętności wciąż słabsze od jednej
tak szybko stąd odchodzą jak drozd milkną w lipcu
jak dźwięk trochę niezgrabny lub jak suchy ukłon
żeby widzieć naprawdę zamykają oczy
chociaż większym ryzykiem rodzić się niż umrzeć
kochamy wciąż za mało i stale za późno
Nie pisz o tym zbyt często lecz pisz raz na zawsze
a będziesz tak jak delfin łagodny i mocny

Śpieszmy się kochać ludzi tak szybko odchodzą
i ci co nie odchodzą nie zawsze powrócą
i nigdy nie wiadomo mówiąc o miłości
czy pierwsza jest ostatnią czy ostatnia pierwszą

---

M-A

1. Data: 2000-09-16 14:11:50

Od: "Dafy" <d...@g...gralnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Monka dziekuje za wiersz .

1. Data: 2000-09-16 19:31:04

Od: "jacob" <j...@f...net> szukaj wiadomości tego autora

Dafy wrote in message <8pu72l$f6g$1@news.tpi.pl>...
> [...]
>szpitala.
>Po prostu odkladala a ziadek mial sie coraz lepiej i juz mial wyjsc co domu

Wytlumacz jej, ze wyrzuty sumienia mozna miec tylko i wylacznie w wypadku,
gdy ktos sam bezposrednio przyczynil sie do czegos szkodliwego dla drugiej
osoby, co w wypadku Twojej dziewczyny nie mialo miejsca.
Nawet w wypadku kiedy ktos namawia kogos w dobrej wierze, ze bedzie to dla
tego dugiego dobrze a skonczylo sie tragicznie, tez nie moze siebie winic.

jakub

1. Data: 2000-09-17 00:52:04

Od: "Monka" <m...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

> Monka dziekuje za wiersz .

Nie ma sprawy.
W ogóle poezja jest dobra w trudnych emocjonalnie chwilach.
Polecam.
W poezji jest więcej psychologii niż we wszystkich podręcznikach razem
wziętych. MSZ.

M-A

1. Data: 2000-09-17 15:33:23

Od: "Asmira" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ze śmiercia trzeba się oswoić - w końcu to najpewniejsza rzecz w życiu
każdego człowieka. Tylko, że nasza doskonała kultura wiecznie uśmiechniętych
i młodych ludzi nie przewiduje czegoś takiego jak umieranie. Zwłaszcza
umieranie w cierpieniu.

Asmira

1. Data: 2000-09-17 18:43:37

Od: "Basia" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Asmira" wrote:
> [...]
>i młodych ludzi nie przewiduje czegoś takiego jak umieranie. Zwłaszcza

Polecam film KrzysztofaZanussiego pt. "Życie jako chorobaprzenoszona drogšpłciowš"
To dobre studium tegoproblemu.
Pozdrawiam wszystkich
Basia
_______
Wyslano poprzez Fastnews - www.com.pl. Archiwum usenet.
Szukaj, czytaj, dyskutuj w http://www.com.pl

1. Data: 2000-09-18 09:55:45

Od: Vicky Bonus <v...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Asmira" <a...@p...onet.pl> napisał / wrote:

> [...]
> i młodych ludzi nie przewiduje czegoś takiego jak umieranie. Zwłaszcza

Zgadzam sie, ze dzisiejsza kultura promuje haslo: zyj i korzystaj.
Jednak zostalismy wyposazeni w wolna wole i nie musimy przyjmowac
wszystkiego co nam sie narzuca, powtarzac wszystkiegio jak bezrozumne
papugi. Jednak coraz bardziwj modna staje sie postawa nonkonformizmu
i indywidualizmu ( przynamniej w co swiatlych srodowiskach).
Wychowujemy sie albo/i śwaidomie przyjmujemy religie lub etyke zyciowa
a ona powinna definiowac i postawe wobec smierci.
Mysle, ze kulturze masowej ulegaja tylko slabe rybki, choc i do tego trzeba
dojrzec.
Wiktoria

czesc
Czy malzenstwo moze byc na odleglosc?