Mam pytanie odnośnie steków

1. Data: 2006-07-04 07:10:56

Temat: Mam pytanie odnośnie steków
Od: "artek" <r...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Byłem kiedyś na dzikim zachodzie i miałem okazje jeść steki w steak house.
Mam pytanie jakie mięso w polsce odpowiada mięsu z jakiego robi się w USA i
Canadzie Steak file mignon a z jakiego mięsa w kupionego w polsce można
spróbować samemu zrobić na grillu sirloin steak. Chodzę po sklepach w polsce
i nie wiem. A mam ochotę zjęść coś na kształt tego co tam jadłem.
Dzięki za pomoc tym ktorzy lubią steki.

2. Data: 2006-07-04 08:45:12

Temat: Re: Mam pytanie odnośnie steków
Od: Piotr Zawadzki <p...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

artek napisał:

> [...]
> spróbować samemu zrobić na grillu sirloin steak. Chodzę po sklepach w polsce
> i nie wiem. A mam ochotę zjęść coś na kształt tego co tam jadłem.

Wątpię, abyś dostał takie samo mięso w Polsce, ponieważ z tego co się
orientuję na dzikozachodnie steki jest hodowana specjalna rasa bydła.
PWZ

3. Data: 2006-07-04 12:35:20

Od: "turecky " <t...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

artek <r...@i...pl> napisał(a):

> [...]
> spróbować samemu zrobić na grillu sirloin steak. Chodzę po sklepach w polsce
> i nie wiem. A mam ochotę zjęść coś na kształt tego co tam jadłem.

Zapomnij, there is no f... way, żeby kupić taką wołowinę w Polsce - hodowaną
wyłącznie na mięso, a nie taką co to całe życie mleko daje, a jak spada jej
wydajność to sprzedają do rzeźni.
Kiedyś wyhaczyłem mrożone steki z Argentyny, ale teraz nie wiem gdzie kupić.

4. Data: 2006-07-04 22:10:29

Od: Waldemar <w...@i...de> szukaj wiadomości tego autora

turecky schrieb:

> [...]
> wydajność to sprzedają do rzeźni.
> Kiedyś wyhaczyłem mrożone steki z Argentyny, ale teraz nie wiem gdzie kupić.

wybrać się za zachodnią granicę. W Metro napewno jest argentyńska
wołowina, a i w "normalnych" sklepach często do kupienia. Awaryjnie
można kupić europejskiego angusa, też dobra rasa mięsna.

Waldek

5. Data: 2006-07-04 22:25:48

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

artek a écrit :

> [...]
> spróbować samemu zrobić na grillu sirloin steak. Chodzę po sklepach w polsce

Polędwica wołowa.

Ewcia

--
Niesz

6. Data: 2006-07-05 08:01:03

Od: Tomasz Piotrowski <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Zawadzki napisał(a):

> Wątpię, abyś dostał takie samo mięso w Polsce, ponieważ z tego co się
> orientuję na dzikozachodnie steki jest hodowana specjalna rasa bydła.

Czy przypadkiem nie jest to rasa Limousin? Swego czasu dało sie to kupić
w markecie (leclerk), ale ostatnio jakoś nie widzę :/ a dobre było.

T.

--
http://foto.maniac.org.pl/

7. Data: 2006-07-05 11:38:52

Od: "eM eL" <badbatz99@CUT_THIS_OUThotmail.com> szukaj wiadomości tego autora

"artek" <r...@i...pl> wrote in message
> [...]
> polsce
> i nie wiem. A mam ochotę zjęść coś na kształt tego co tam jadłem.

Filet mignon to sie kiedys nazywalo "filet z poledwicy wolowej" albo
"medalion wolowy" (obie nazwy prosto z francuskiego) i pewnie dobry rzeznik
moze Ci pomoc w znalezieniu kawalka miesa na filet mignon -- wycina sie
to-to z koncowki poledwicy, sama okrogla czesc miesnia.
Sekret filet mignon to oczywiscie dobry - a przynajmniej niezly - kawalek
miesa i jak najkrotsza obrobka termiczna w wysokiej temperaturze.
Mysle, ze lepiej robi sie filet mignon w piekarniku (na "broil") i/albo na
zeliwnej patelni niz na roznie. Filet mignon z rozna to profanacja (rozno
ma zbyt niska temperature.)

Ale jesli bylo to na "dzikim zachodzie" to pewnie dawno i nieprwda - tak to
bywa z tym "dzikim zachodem" :-)))

8. Data: 2006-07-05 12:14:08

Od: "artek" <r...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzieki za opdowiedz, a co do dzikiego zachodu to bylem tam niecaly tydzien
temu (ze sie tak nieskromnie pochwale) No! powiem Wam, bylo fajnie, no i ten
steak w steak hous_ie byl przepyszny. Nabralem ochoty aby sprobowac zrobic
cos na ten ksztalt w Polsce. Tak jak piszesz zamierzalem robic to na
wysokiej temp. w piekarniku tylko nie wiedzialem ktore miesow Polsce do tego
celu wybrac aby było najlepsze.

Jeszcze raz dziekuje
RB

9. Data: 2006-07-05 12:32:49

Od: "eM eL" <badbatz99@CUT_THIS_OUThotmail.com> szukaj wiadomości tego autora

"artek" <r...@i...pl> wrote in message
> [...]
> cos na ten ksztalt w Polsce. Tak jak piszesz zamierzalem robic to na
> wysokiej temp. w piekarniku tylko nie wiedzialem ktore miesow Polsce do

A pamietasz gdzie to bylo..?
Ja mieszkam w USA i czesto bywam w tamtych regionach (dzikie...chyba juz
nie...) i czasami lubie dobry stek. Niestety, najlepsze steki zwykle podaja
w wysokiej klasy steakhouseach zlokalizowanych - zwykle, choc nie zawsze - w
duzych miastach, wiec informacja o dobrym steku gdzies w gluszy jest mile
widziana. Sam tez mam pare miejsc do polecenia jesli ktos wybiera sie np.
do Colorado/

10. Data: 2006-07-05 13:04:56

Od: "Maciej L." <m...@c...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

turecky napisał(a):
> [...]
> wydajność to sprzedają do rzeźni.
> Kiedyś wyhaczyłem mrożone steki z Argentyny, ale teraz nie wiem gdzie kupić.

Kiedys mozna bylo mrozone przez net kupic w kilku sklepach a ostatnio
widywalem w... Lidlach! Zwykle jeden jest ok, a drugi zylasty.

Pozdrawki

Maciek

--
Redakcja CD-Action / Sukiennice 6 (3 piętro)
50-107 Wrocław / www.cdaction.com.pl

czeresnie
cubryca
mrożenie fasolki i bobu