Margaryny antycholesterolowe

191. Data: 2018-06-30 19:54:45

Temat: Re: Margaryny antycholesterolowe
Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-06-30 o 19:04, Trybun pisze:

> Tak, bulwersująca sprawa. Ale przecie nie możemy stosować
> odpowiedzialności zbiorowej.

Gdyby "swój swojego" nie krył, władze policji nie przymykały oczu to
już by konkretne osoby siedziały w więzieniu.

--
animka

192. Data: 2018-06-30 20:01:58

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zawsze starczało dla jednych i dla drugich. Mimo większej liczebności
> fok. Coś się jednak zmieniło. Ryb za mało? Wszystko na to wskazuje.
> Rybaków za dużo? Jak widać też. Powinni za wczasu zmienić upodobania
> i przekonywać do tego swoje rodziny, bo jak tak dalej pójdzie, to za
> chwilę nie pozostanie im nic innego, jak wpieprzanie pisku z plaży.

Rybakom szkoda wydać parę zł, na lepsze sieci (z małymi oczkami). W
Szwecji już dawno wpadli na dobre pomysły i foki im nie groźne i łososia
nie podżerają.

--
animka

193. Data: 2018-06-30 20:35:52

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Animka pisze:

> Rybakom szkoda wydać parę zł, na lepsze sieci (z małymi oczkami).
> W Szwecji już dawno wpadli na dobre pomysły i foki im nie groźne
> i łososia nie podżerają.

Może szkoda, może pieniędzy (już) nie mają. Jeśli garstka pozostałych
przy życiu bałtyckich fok stanowi konkurencję dla połowów z kutra, to
ta gospodarka jest już na etapie schyłkowym. Tak czy inaczej skończy
się. Dobrze, żeby chociaż foki przetrwały.

--
Jarek

194. Data: 2018-06-30 21:35:18

Od: stefan <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-06-30 o 20:01, Animka pisze:

> Rybakom szkoda wydać parę zł, na lepsze sieci (z małymi oczkami). W
> Szwecji już dawno wpadli na dobre pomysły i foki im nie groźne i łososia
> nie podżerają.

Od 2008 roku na Bałtyku można tę rybę łowić tylko za pomocą haków (w
2008 roku wycofano połowy pławnicami)
pozdr
Stefan

195. Data: 2018-06-30 22:16:02

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ta gospodarka jest już na etapie schyłkowym. Tak czy inaczej skończy
> się. Dobrze, żeby chociaż foki przetrwały.

Pięknie napisane. Jak zwykle :-)

Zastanawiało mnie i cieszyło, że te foki polubiły to nasze morze-
chociaż ono jest zatrute metalami ciężkimi (czy jak im tak). Ryby z
naszego morza są dla człowieka już chyba trucizną, a te poczciwe foczki
jakoś żyły. Dopóki ich bandyci-sadyści nie pozatłukiwali młotkiem.

--
animka

196. Data: 2018-06-30 22:21:25

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-06-30 o 21:35, stefan pisze:

> Od 2008 roku na Bałtyku można tę rybę łowić tylko za pomocą haków (w
> 2008 roku wycofano połowy pławnicami)

Nie rozumiem. Jakich haków? Może niech i w tym przypadku przejdą na młotki.

--
animka

197. Data: 2018-07-01 02:32:33

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Animka pisze:

> [...]
> naszego morza są dla człowieka już chyba trucizną, a te poczciwe foczki
> jakoś żyły. Dopóki ich bandyci-sadyści nie pozatłukiwali młotkiem.

Metale ciężkie mogą szkodzić tym, którzy planują długie życie. Rybom,
czy nawet fokom, szkodzą minimalnie. Dość łatwo w tym wszystkim się
pogubić. Wiadomo, że "ryby prosto z kutra" na ogół są rybami głęboko
morożonymi. To nie teoria spiskowa -- łatwo sprawdzić, że sezon połowu
dorsza nie zbiega się z sezonem wakacyjnym. Wiele z tych mrożonych
sztokfiszy zapewne nie widziała na oczy Bałtyku -- gdzie indziej
łowi się je łatwiej. I taniej. Jeśli coś by mnie miało skłonić do
przyjechania w sezonie nad Bałytyk (i zostawienia tu pieniędzy), to
raczej chęć zobaczenia foki, a nie rybaka w kutrze. Ci ostatni są więc
na najlepszej drodze do tego, by żreć piasek z plaży.

--
Jarek

198. Data: 2018-07-01 02:33:41

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Animka pisze:

> Nie rozumiem. Jakich haków? Może niech i w tym przypadku przejdą
> na młotki.

Też nie rozumiem. Ale ja o rybołówstwie mam jedynie mgliste pojęcie.
Myślałem, że w ten sposób łowi się tylko polityków, a nie łososie.

Jarek

--
Uczone są łososie
W pomidorowym sosie

199. Data: 2018-07-01 08:08:42

Od: stefan <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Też nie rozumiem. Ale ja o rybołówstwie mam jedynie mgliste pojęcie.
> Myślałem, że w ten sposób łowi się tylko polityków, a nie łososie.
>
> Jarek

łososie, trocie (to taka smaczna ryba łososiowata nawet przez
inspektorów rybołówstwa często mylona z łososiem i doliczana do kwoty
połowowej) i dorsze na Bałtyku łowi się na haczyki (popularnie haki) tak
jak ryby słodkowodne. Różnica taka że do liny przyczepia się kilkaset
haków (chociaż tam też są ograniczenia, ale tak dokładnie się nie
pytałem). Jeszcze kilka lat temu do Ustki przypływał duński kuter który
miał przyznaną większą kwotę połowową niż WSZYSCY polscy rybacy. To był
cyrk na skupie... O ile pamiętam płacili im po 25 zł za kilogram
świeżutkiego łososia...
pozdr
Stefan

200. Data: 2018-07-01 08:31:17

Od: Trybun <c...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-06-30 o 19:54, Animka pisze:

> Gdyby "swój swojego" nie krył, władze policji nie przymykały oczu to
> już by konkretne osoby siedziały w więzieniu.

Więcej niż pewne że gdyby policja się przyłożyła to byłoby już dawno po
sprawie. Tylko że policja nie przepada za ganianiem za króliczkiem, bo
sprawca i tak się wyłga, sąd weźmie pod uwagę to że ma rodzinę na
utrzymaniu, a więc o pójściu do paki nie ma mowy, że nie ma nawet kasy
na karę finansową. A więc nie ma sensu aby policja stawała na uszach aby
złapać sprawców. Chory kraj, gdzie prawo stosuje się wg widzimisię sędziów.

Bitki wołowe
Co w foliowanych sałatach piszczy?
sok z buraków
Jaja z larwami w Auchanie