Maszt antenowy z rury na wieszaki.

1. Data: 2009-09-22 15:39:25

Temat: Re: Maszt antenowy z rury na wieszaki.
Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Piotr" <p...@n...tlen.pl> wrote in message
news:h9fqha$lnu$1@inews.gazeta.pl...

http://www.dipol.com.pl/maszt,search-4344

W zasadzie, ze względu na dużą powierzchnię "na wiatr" konstrukcja musi być
bardzo sztywna - gdyż ruch anteny będzie wpływał na jakość odbioru.

2. Data: 2009-09-23 00:57:17

Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Piotr" <p...@n...tlen.pl> wrote in message

Możesz zrobić nie maszt a stojak, czyli trzy lub cztery rury długości
handlowej połączonych w wierzchołku do odcinka pionowej na której będzie
umocowana antena. Załatwi to sprawę sztywnosci i odciągów. W zależności od
rodzaju i stromizny dachu stopy tych rur mogą być połączone kolejnymi rurami
lub umocowane do konstrukcji dachu kotwami na śruby. Na płaskich dachach
wystarczyłoby w zasadzie obciążenie stóp przy pomocy obciążników betonowych.
Lecz zabezpieczeń nigdy za mało - jeżeli jest to budynek wielorodzinny
potrzebna zgoda administracji, a wykonanie umocowania musi być
idiotoodporne. W zasadzie wystarczy wtedy stopy zakotwić w stropodachu
betonując kotwy i asfaltując powierzchnię, aby nie tworzyły się przecieki do
wewnątrz.
Przy stromych dachach podstawy pod stopy powinny być połączone z belkami
dachu i zabezpieczone przed korozją. Rury powinny mieć wszystkie otwory
zaślepione - konieczność w dowolnym maszcie - wycie wietru na otworach może
wystraszyć mieszkanców i pozbawić ich spokojnego snu. Podobnie jest z
cienkimi linkami - wtedy warto założyć na nich tłumiki w postaci ciężarków w
różnych odstępach od siebie, aby nie tworzyły się rezonanse. Dobre są też
tłumiki elastomerowe - pochłaniaja energię oscylacji.
Osobną i ważną sprawą jest odgromienie masztu / stojaka - łączymy go z
istniejącą instalacją drutem stalowym min fi=6mm bez zgięć 90° w miejscach
zmiany kierunku - indujkcyjność takiego zgięcia może okazać się na tyle
duża, że w razie wyładowania mogą nastąpić przeskoki do różnych miejsc
budynku w sposób niekontrolowany - wszelkie zmiany kierunku trzeba wykonywaj
jako łuki o dużym promieniu. Gorzej, gdy budynek nie ma instalacji
odgromowej - wtedy taka antena i maszt dla niej będzie piorunochronem w tym
miejscu. Zwód i resztę instalacji trzeba wykonać zgodnie ze sztuką
instalatorską. Maszt musi być wyższy od anteny na tyle, aby wyładowanie nie
tworzyło bocznych uderzeń w czaszę anteny - warto dołączyć do pionowej rury
masztu odcinek rury nad anteną o długości równej lub nieco dłuższej niż
najdalszy punkt gabarytu samej czaszy. Rura jest znacznie tańsza niż czasza.

3. Data: 2009-09-23 07:40:38

Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"wolim" <n...@t...pisz> wrote in message

> [...]
że
> maszt wytrzyma, ale komin się położy na dachu ;)
>
> Jeśli już się tak uparłeś na ten maszt, to kup zwykłą rurę do ogrodzeń -
> możesz sobie nawet wybrać kolor (są też ocynki). Rurę dostaniesz w
pierwszym
> lepszym sklepie budowlanym za grosze. A jak nie będą mieli takiej długiej,
> to weź dwie i pospawaj.
>
> Z transportem trzymetrowej rury też nie ma raczej problemu - jeśli tylko
> dysponujesz czymś większym niż maluch, chociaż maluchem też by się

Typowe długości rur stalowych to 6-7m. Po jednej to można przywieźć na
rowerze...
W Dipolu są odcinki przewidziane do łączenia - koniej jednej wchodzi na
zwężenie drugiej.
http://www.dipol.com.pl/maszt,search-4344

4. Data: 2009-09-24 13:00:25

Temat: Maszt antenowy z rury na wieszaki.
Od: Piotr <p...@n...tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Musze zrobic sobie na kominie maszt do anteny satelitarnej. Mam las za
domem wiec maszt musze zrobic o wysokosci conajmniej 3m. Problem w tym
ze w sklepach internetowych gdzie znalazlem takie maszty nie jest
prowadzona sprzedaz wysylkowa - sa zbyt dlugie. Jeden znalazlem ale za
wysylke wielkogabarytowa zadaja 300 zl ;-) Tak sie zastanawiam czy rura
do szaf na wieszaki (taka chromowana z Castoramy) nada sie na maszt. Z
tego co widzialem ma dosc grube scianki i jest (wydaje sie być) solidna.
Zastanawiam sie tylko czy ten chrom z czasem nie zejdzie pod wplywem
warunkow atmosferycznych. Co o tym sadzicie?

Piotr

5. Data: 2009-09-24 13:26:03

Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr wrote:
> [...]
> być) solidna. Zastanawiam sie tylko czy ten chrom z czasem nie
> zejdzie pod wplywem warunkow atmosferycznych. Co o tym sadzicie?

a w castoramie czy innym kibelmarkecie nei ma zwykłej ocynkowanej rury
instalacyjnej albo specjalnych masztów?

6. Data: 2009-09-24 13:36:03

Od: "Kane" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Zastanawiam sie tylko czy ten chrom z czasem nie zejdzie pod wplywem
> warunkow atmosferycznych. Co o tym sadzicie?

Pozwolenie na taki maszt masz ?
Instalacje odgromową robisz ?
Odciągi robisz ?
Do czego go bedziesz mocował i jak ?

Dla wysokosci wiekszej niz 3 metry uzylbym masztu kratownicowego - mozna
zrobic samemu. Sztywnosc bez porownania.

Pozdrawiam

Kane

7. Data: 2009-09-24 13:38:21

Od: Piotr <p...@n...tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pozwolenie na taki maszt masz ?

Zarty sobie robisz ?

> Instalacje odgromową robisz ?

Nie

> Odciągi robisz ?

Nie

8. Data: 2009-09-24 14:39:21

Od: BK <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On Sep 24, 3:38 pm, Piotr <p...@n...tlen.pl> wrote:

> Zarty sobie robisz ?

A Ty sobie zarty robisz, ze chcesz miec 3 metry masztu, od poziomu
komina, na ktorym osadzisz antene satelitarna, na rurce od
wieszaka? :)

9. Data: 2009-09-24 14:46:47

Od: Piotr <p...@n...tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A Ty sobie zarty robisz, ze chcesz miec 3 metry masztu, od poziomu
> komina, na ktorym osadzisz antene satelitarna, na rurce od
> wieszaka? :)

Caly maszt ma miec 3 m wiec odliczajac zamocowanie w opaskach nad komin
bedzie wystawac okolo 2,30 - 2,40 m. 3 metrowe maszty to chyba nic
nadzwyczajnego bo sa w sprzedazy (mam tylko problem z przywiezieniem).
Srednica takich oryginalnych masztow ma okolo 45 mm a srednica scianki 2
mm. Nie wiem czy widziales, jak to okresliles, rurki od wieszaka ale ja
w Castoramie widzialem chromowane rury o srednicy mniej wiecej 45 mm i
grubosci scianki 2 - 3 mm. Wiec jesli chodzi o wytrzymalosc to ma
podobne parametry jak oryginalny maszt i moge to sobie kupic na miejscu.

Piotr

10. Data: 2009-09-24 15:41:06

Od: "JS" <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

1, po jakiego grzyba maszt do anteny satelitarnej, skoro "patrzy" ona dość
stromo w górę? No chyba, że 20 metrowe drzewa rosną 5 m od domu, ale wątpię
aby tak było. Sprawdzałeś, czy naprawdę nie odbiera bez masztu?
Kąt elewacji satelity Astra jest w Polsce około 30 stopni, więc zamiast
pchać się 3 metry w górę (o ile naprawdę coś zasłania) ten sam efekt
dostaniesz umieszczając antenę 5 metrów dalej od przeszkody.
2, na 3 metrowej rurce z wieszaka bez bocznych odciągów to możesz kalesony
wieszać a nie antenę. Jak nie wierzysz to powieś. Na pewno wytrzyma do
pierwszego wiatru.
3, o instalacji odgromowej już Koledzy pisali
Jacek

Re: lodówka i zamrażarka osobno lub razem z regulacją zamrażarki
no-frost
Wgniecenie w lodowce - naprawa
Sufit z regipsu i wieszanie zyrandola
regeneracja płyty z lastryka