Maszyna Łucznik

1. Data: 2006-01-27 15:50:08

Temat: Maszyna Łucznik
Od: "Allivea" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Poradźcie, taką http://allegro.pl/show_item.php?item=83344702 maszynę warto
kupić?
Mam dostęp do nie używanej, i za cenę 250 zł. Nie za drogo to?
Szyłam na niej i świetnie chodzi.
Allivea

2. Data: 2006-01-27 20:06:56

Temat: Re: Maszyna Łucznik
Od: "Orka" <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Allivea" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
warto
> kupić?
> Mam dostęp do nie używanej, i za cenę 250 zł. Nie za drogo to?

Że tak powiem, za przeproszeniem, Allivea-zwariowałaś???
Ta maszyna na pewno ma już swoje lata. Identyczna, 25 letnia maszyna mojej
teściowej -z tymi wszystkimi ściegami jest bardzo narowista, jeden dzień
szyje ładnie a następnego robi petęlki, była kilka razy u majstra, majster
pieniądze niemałe skasował (po 80-100 zł z wizyte) a maszyna dalej chodzi, a
raczej nie chodzi, jak chce. Łuczniki mają to do siebie, że trzeba trafić
dobry model, musiałabyś mieć 100 % pewność, że ktoś, kto ją sprzedaje, nie
nabiera Cię aby się pozbyć grata-i to na pewno nie za tą cenę.
Swojego podobnego łucznika-prostego, bez tylu ściegów, ale bez pedała
sprzedałam na allegro za niecałe 50 zł, ciesząc się, że ktoś to ode mnie w
końcu zabrał. Za tą którą pokazujesz nie dałabym osobiście więcej jak 100
zł. Za 200-300 zł można czasem znaleźć na allegro piękne maszyny dużo lepsze
niż łucznik, może warto poszukać gdzieś w Twoich okolicach, żeby można było
osobiście ją sprawdzić?

--
Pozdrawiam serdecznie
Orka (Gdańsk)

3. Data: 2006-01-27 20:18:16

Od: "Allivea" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ta jest właśnie w moich okolicach i sprawdzałam ją osobiście. Na zdjęciu na
aukcji to tylko tak dla ilustracji o który model chodzi.
To mówicie, ze za drogo? Hm.. Spróbuję potagrować cenę, a jak nie to
zastanawiałam się nad nową Arka Radom. Może takie cudo?
Dzięki za głos w mojej sprawie.
Alli

4. Data: 2006-01-27 20:30:00

Od: Julka <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Allivea wrote:

> [...]
> kupić?
> Mam dostęp do nie używanej, i za cenę 250 zł. Nie za drogo to?

Całe lata na takiej szyłam, trzeba się tylko było nauczyć jej humorów i
mieć śrubokręt w pobliżu ;) Co do ceny- nie wiem, czy warto, czy nie, to
zależy od formy tej maszyny.
Swoją drogą dobrze ją wspominam, bo bez obaw można ją było rozłożyć i
nawet młotkiem walnąć i nigdy nie miałam żadnych wielkich problemów, a
drobne załatwiało się maszynogrzebologią ;)
Uszyłam na niej całe mnóstwo rzeczy i pewnie nadal bym jej używała,
gdyby nie wyprowadzka z domu ;)
Pozdrawiam
J.

5. Data: 2006-01-27 22:07:41

Od: "Orka" <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> To mówicie, ze za drogo? Hm.. Spróbuję potagrować cenę, a jak nie to
> zastanawiałam się nad nową Arka Radom. Może takie cudo?

To jest-moim zdaniem o wiele za drogo. Popatrz na tabliczkę
znamionową-powinna tam być data produkcji. Ta maszyna na pewno ma 10 lat lub
więcej-bo od takiego czasu Łucznik produkuje "nowoczesne", plastikowe
maszyny typu Julia czy inne (o ile dobrze kojarzę nazwę). Zresztą przejrzyj
archiwum naszej grupy, najlepiej tu
http://groups.google.pl/group/pl.rec.robotki-reczne?
lnk=srg&hl=pl
-o maszynach do szycia powiedziano tu wiele :) Na temat Arki Radom opinie
raczej nieprzychylne, niestety.

I mała uwaga techniczna-odpowiadaj pod spodem i wycinaj zbędny tekst. Dzięki
:)))

Orka

6. Data: 2006-01-27 22:08:13

Od: "Orka" <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Julka" <s...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> nawet młotkiem walnąć i nigdy nie miałam żadnych wielkich problemów, a
> drobne załatwiało się maszynogrzebologią ;)

Zgadzam się z Tobą, ja moją 30 letnią też już na tyle poznałam, że jak mi
zastrajkowała w zeszłym roku, to jej zagroziłam, że w końcu na złom
wywalę-no i szyje nadal! Ale Allivea chce zapewne kupić maszynę, żeby
spokojnie usiąść i coś na niej uszyć- a nie po to, aby tą maszynę traktować
młotkiem co 10 minut :)))

Orka

7. Data: 2006-01-27 22:13:17

Od: "Orka" <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Allivea" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

A tak przy okazji, zobacz, co przypadkiem znalazłam:
http://sklep.ladyga.pl/index.php?cPath=37_112
jest to sklep z używanymi maszynami i innym sprzętem. Za 320 zł piękny
singer, stary, ale wieloczynnościowy i ma zdejmowane ramię (rzecz gustu
oczywiście). Jakby taka dorwać w realu...Bo przez net to bałabym się
kupić...

--
Orka

8. Data: 2006-01-28 08:16:42

Od: "Allivea" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja nie dodałam, że ta którą mam zamiar kupić jest z drugiej ręki, ale
przechodzi przez ręce fachowca to znaczy przed kupnem będzie mieć
konsterwację, regulację i w ogóle odnowę biologiczną ;) Pozatym ja szyłąm
juz na podobnej maszynie mojej mamy.
Tak, że cena oprócz renowacji zawiera też półroczną gwarancję - "jakby się
coś stało".
No a na nową droższą to mnie nie bardzo stać.
Pozdrawiam

9. Data: 2006-01-28 14:20:48

Od: Julka <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Allivea wrote:
> [...]
> coś stało".
> No a na nową droższą to mnie nie bardzo stać.

Jeśli cena jest dla Ciebie istotna, a masz możliwość serwisowania tej
maszyny, to moim zdaniem warto, choćby po to, żeby się na niej nauczyć,
jak maszyna działa. Jesli nie oczekujesz fajerwerków, a chcesz szyć od
czasu do czasu, to moim zdaniem taka maszyna w zupełności wystarczy.
Stare łuczniki trudno jest zepsuć, a to, że są metalowe, to w tym
przypadku zaleta ;) Teraz mam łucznika Julita, takiego bardziej
nowoczesnego, ale młotka już przy nim stosować nie mogę ;) Oczywiście
nie wyobrażam już też sobie szycia na maszynie bez wolnego ramienia, ale
za te pieniądze raczej takiej nie trafisz, więc będziesz się musiała z
takim brakiem pogodzić. W każdym razie moim zdaniem i tak lepsza jest
jakakolwiek własna maszyna do szycia niż żada albo pożyczana ;)
Pozdrawiam
J.

10. Data: 2006-01-28 15:48:08

Od: "HaNo" <z...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tak się składa że mam właśnie ten model i od lat z nia walczę bo nie stać
mnie na nową. Była raz w naprawie i bardzo miły pan poinformował mnie że źle
wybrałam bo jest to najmniej udany model Łucznika, metalowa obudowa ale koło
zmieniające tryby pracy, taka przekładnia zębata jest plastikowe i ono
ciągle peka i sie wyrabia, a więc ciagle bedzie nawalać i naprawa się nie
opłaca. I zgodnie z tym co mi poradził szyję aż nawali do końca i zbieram na
nową. Także myślę, że za tą cenę to nie warto, może zbierzesz jeszcze
troszkę i kupisz jakis lepszy model, nie ten!
Ja też ciągle szukam czegos fajnego taniego i mam juz swoje typy,
zobacz na stronie: http://www.eti.com.pl/ lub
http://www.maszynydoszycia.qp.com.pl/
http://www.rynekagd.pl/advanced_search_result.php?os
Csid=f4152879b5d9b1e352d38014bf7b2782&search_in_desc
ription=1&keywords=Maszyna+do+szycia&pfrom=&pto=&cat
egories_id=&x=0&y=0
http://www.globar.pl/
Pozdrawiam!
Hania