Maszynka Zelmer do mielenia 687.5 czy 887.5 ?

1. Data: 2013-11-29 11:00:08

Temat: Maszynka Zelmer do mielenia 687.5 czy 887.5 ?
Od: krak <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Stary model nie nadaje się już do reanimacji, więc stoję przed wyborem,
może znajdzie się dobra rada lu odrada :)
http://www.zelmer.pl/dla-domu/compare?ids=441,437&au
th=4eae3ba5d33e7935a5832d681bd6aa4e
czy brać którąkolwiek?

2. Data: 2013-11-29 11:47:03

Temat: Re: Maszynka Zelmer do mielenia 687.5 czy 887.5 ?
Od: ZbyszekZ <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu piątek, 29 listopada 2013 11:00:08 UTC+1 użytkownik krak napisał:
> Stary model nie nadaje się już do reanimacji, więc stoję przed wyborem,
>
> może znajdzie się dobra rada lu odrada :)

> [...]

Brać ta która pasuje do Twoich potrzeb.
Dla mnie żadna z tych dwu się nie nada bo bez funkcji rewers ciężko będzie z
cielęciną (i innymi takimi co łatwo mieleniu się nie poddają).

--
ZZ@private

3. Data: 2013-11-29 14:23:43

Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu piątek, 29 listopada 2013 11:47:03 UTC+1 użytkownik ZbyszekZ napisał:

> [...]
>
> Dla mnie żadna z tych dwu się nie nada bo bez funkcji rewers ciężko będzie z
cielęciną (i innymi takimi co łatwo mieleniu się nie poddają).

Jak jest ostry nóż i sitko to każda, z ręczną włącznie, bez cofania da radę ścięgna
zmielić z nie tylko cielęcinę.

4. Data: 2013-11-29 14:38:25

Od: Jacek <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-11-29 11:00, krak pisze:

> Stary model nie nadaje się już do reanimacji, więc stoję przed wyborem,
> może znajdzie się dobra rada lu odrada :)
A co jej dolega, że się nie da reanimować?
Moja (ten starszy model) pamięta jeszcze PRL i działa bezbłędnie.
Raz się ukręciło sprzęgło - zamówiłem wysyłkowo w Zelmerze i przysłali
za jakieś smieszne 5 zł. Jedyna wada, to głosna praca.
Żona chciała zmienić na nowszą ale nie widzę różnicy, no może poza
bardziej współczesnym kształtem obudowy.
IMO funkcja rewers niekonieczna, bo wystarczy wykręcić sitko, wyjąc
niezmielone i puścić ponownie.
Jacek

5. Data: 2013-11-29 17:23:15

Od: "Olik" <x...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik* <k...@g...com> pisze:

th=4eae3ba5d33e7935a5832d681bd6aa4e

> Jak jest ostry nóż i sitko to każda, z ręczną włącznie, bez cofania da
> radę ścięgna zmielić z nie tylko cielęcinę.

A co za palant, to pisze!
Ręcę opadają, jak coś takiego sie zobaczy - j.w. .
Wykastrować i odstawić do rzeźni!

6. Data: 2013-11-29 22:31:23

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 29 Nov 2013 14:38:25 +0100, Jacek napisał(a):

> Żona chciała zmienić na nowszą ale nie widzę różnicy, no może poza
> bardziej współczesnym kształtem obudowy.

Ja zmieniłam i widzę wielką różnicę - cieniutkie plastiki. W porównaniu ze
starymi urządzeniami.
Zarówno w maszynce, jak i w mikserze pomimo dużej deklarowanej mocy -
ewidentny spadek uciągu. //czy jak tam zwać, że mikser słabszy w porównaniu
z tym starym, a maszynka jakaś też delikatniejsza w robocie
--
XL

7. Data: 2013-11-29 22:32:00

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 29 Nov 2013 05:23:43 -0800 (PST), k...@g...com
napisał(a):

> Jak jest ostry nóż i sitko to każda, z ręczną włącznie, bez cofania da radę ścięgna
zmielić z nie tylko cielęcinę.

Dupek.
--
XL

8. Data: 2013-11-29 22:35:32

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 29 Nov 2013 11:00:08 +0100, krak napisał(a):

> Stary model nie nadaje się już do reanimacji, więc stoję przed wyborem,
> może znajdzie się dobra rada lu odrada :)
> [...]

Ta druga ma większą komorę mielenia i taką kupiłam, a co za tym idzie
przestały mi pasować sitka, któe dokupiłam do poprzedniej (szarpak i inne -
do robienia wędlin). Także maszynka do przecierania pomidorów dokupiona do
starej do tej nowej nie pasuje, bo jest nakręcana na wylot komory, a ten
jest szerszy.
Tak więc jeśli masz od poprzedniej jakieś ustrojstwa nakręcane na wylot
komory mielenia, to nie bedą pasować. Wtedy wybierz tę mniejszą.

--
XL

9. Data: 2013-11-29 22:40:59

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 29 Nov 2013 22:35:32 +0100, Ikselka napisał(a):

> Ta druga ma większą komorę mielenia i taką kupiłam,

Tj dokładnie taką:
http://www.avans.pl/zelmer-maszynka-zelmer-987-80-sy
mbio,id-141577?gclid=CLWkhsL6irsCFchY3godb0oALg
Więc sorry, moze nie miałam racji z tą wielkoscią drugiej z przedstawionych
przez Ciebie maszynek, ale tym bardziej uważaj na wielkość komory mielenia
przy kupnie. A funkcja cofania jest bardzo przydatna i polecam!

--
XL

10. Data: 2013-11-30 14:04:27

Od: Irokez <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-11-29 22:31, Ikselka pisze:

> [...]
> ewidentny spadek uciągu. //czy jak tam zwać, że mikser słabszy w porównaniu
> z tym starym, a maszynka jakaś też delikatniejsza w robocie
I tu mam dokładnie te same wrażenie.
Niby mocniejsza a słabsza i sprzęgło jeszcze często piszczy.

Stara niestety była już mocno wyeksploatowana (wszystkie gumy,
uszczelki do wymiany plus zużyła się jedna zębatka) więc był zakup
nowej, tej kwadratowej.

--
Irokez

Blacha siedziska do fotela biurowego
Piksel i ocieplacze elektryczne a sklepy netowe
Kurtka puchowa
piekarniki Amica
Glazura i narożnik zewnętrzny nad blatem kuchennym - z listwą?