Maszynka do mięsa stalowa.

1. Data: 2010-07-02 16:44:25

Temat: Maszynka do mięsa stalowa.
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy takie coś w ogóle istnieje? - chodzi mi oczywiście o te robocze części,
żeby to była stal, najlepiej taka 18/10/. Już mam dosyć mojej starej
maszynki ze stopu alu z czymś tam, która zmatowiała kiedyś w zmywarce i już
taka pozostała. A że wysłużona już dosyć, to rozglądam się za STALOWĄ. Zeby
toto wrzucać do zmywarki i nie myśleć o ręcznym myciu i czyszczeniu.

2. Data: 2010-07-02 16:56:29

Temat: Re: Maszynka do mięsa stalowa.
Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-07-02 18:44, Ikselka pisze:
> [...]
> taka pozostała. A że wysłużona już dosyć, to rozglądam się za STALOWĄ. Zeby
> toto wrzucać do zmywarki i nie myśleć o ręcznym myciu i czyszczeniu.

Istnieje. Uzywane sa w gastronomi i przy produkcji wedlin.

3. Data: 2010-07-02 17:02:28

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 02 Jul 2010 18:56:29 +0200, Grzegorz Prędki napisał(a):

> Istnieje. Uzywane sa w gastronomi i przy produkcji wedlin.

Do użytku DOMOWEGO szukam. czyli nieduża, poręczna i łatwa do schowania.

4. Data: 2010-07-02 17:09:46

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Zeby
> toto wrzucać do zmywarki i nie myśleć o ręcznym myciu i czyszczeniu.

Weź ją wygotuj w obieżynach ziemniaków.

5. Data: 2010-07-02 17:12:39

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 2 Jul 2010 19:09:46 +0200, Panslavista napisał(a):

> Weź ją wygotuj w obieżynach ziemniaków.

Nie opłąaa się - wysłużone ma sitka i ślimacznicę przez te moje
wędliniarskie zapędy oraz w ogóle mam jej dosyć, stara jest, ma ze 20 lat.
Dokupiłam do niej kiedys szatkownicę, ta jest OK, więc korpusz silnikowy
zostawię do tej szatkownicy, a maszynkę do mięsa kupię całą nową.
Chciałabym taką żeby się do zmywarki nadawała.

6. Data: 2010-07-02 17:20:31

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 2 Jul 2010 19:12:39 +0200, Ikselka napisał(a):

> Nie opłąaa

opłaca

> się - wysłużone ma sitka i ślimacznicę przez te moje
> wędliniarskie zapędy oraz w ogóle mam jej dosyć, stara jest, ma ze 20 lat.
> Dokupiłam do niej kiedys szatkownicę, ta jest OK, więc korpusz

korpus

> silnikowy
> zostawię do tej szatkownicy, a maszynkę do mięsa kupię całą nową.
> Chciałabym taką żeby się do zmywarki nadawała.

j.w.

7. Data: 2010-07-02 17:20:53

Od: Sender <l...@n...piotrek> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka pisze:
> [...]
> taka pozostała. A że wysłużona już dosyć, to rozglądam się za STALOWĄ. Zeby
> toto wrzucać do zmywarki i nie myśleć o ręcznym myciu i czyszczeniu.

Prawdopodobnie stalowej nie dostaniesz, ponieważ nigdy nie słyszałem,
żeby ktoś zrobił taki odlew.
Polecam maszynkę żeliwną - tradycyjną, np taka jak ta:
http://www.dommix.pl/index.php?id=1&module=shop&acti
on=product_view&id_product=362
choć znacznie lepsze są elektryczne i porządne tabletki do zmywarki,
ze środkiem do ochrony metali.
Paradoksalnie tańsze od byle jakich krajowych dostaniesz właśnie takie
na allegro.
Osobiście przetestowałem niemieckie calgonit 'max in 1' i można
spokojnie zapomnieć o śniedzi na metalach.
S.

8. Data: 2010-07-02 17:37:17

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 02 Jul 2010 19:20:53 +0200, Sender napisał(a):

> [...]
> na allegro.
> Osobiście przetestowałem niemieckie calgonit 'max in 1' i można
> spokojnie zapomnieć o śniedzi na metalach.

Aluminium i jego stopy (z nich robi się części robocze do maszynek do
mięsa, tych domowych) są nie do zabezpieczenia przed zmywarkową
"zgryźliwością", nic tu nie pomoże.
Znalazłam stalową, a nawet dwie, jedna na prąd i druga bez prądu, co ważne:
http://allegro.onet.pl/item1092313835_k_stalowa_masz
ynka_do_miesa_clatronic_fw3151_550w.html
http://allegro.onet.pl/item1091639069_maszynka_do_mi
elenia_miesa_10_stalowa_18_10.html

Jak się dobrze poszuka, to się znajdzie :-)

9. Data: 2010-07-02 19:29:32

Od: "JBP" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> http://allegro.onet.pl/item1091639069_maszynka_do_mi
elenia_miesa_10_stalowa_18_10.html
> Jak się dobrze poszuka, to się znajdzie :-)

Ostrzegam, maszynka na przyssawkę słabo trzyma się podłoża, a do mięsa
trzeba użyć więcej siły niż np. do sera, czy innych miękkich. Szarpniesz
mocniej uchwytem, przyssanie puści, maszynka w tym momencie może nawet
przewrócić się na bok i zarysować/uszkodzić Twój piękny granitowy blat.
Czego oczywiście Ci nie życzę.
W każdym razie moja maszynka na przyssawkę poszła w kąt.
JBP

10. Data: 2010-07-02 20:05:57

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 2 Jul 2010 21:29:32 +0200, JBP napisał(a):

> [...]
> Czego oczywiście Ci nie życzę.
> W każdym razie moja maszynka na przyssawkę poszła w kąt.

Pewnie masz rację z tą przyssawką... Ale mam taką małą maszynkę na
przyssawkę, do tarcia orzechów, baaaardzo dobrze się trzyma, bo blat
gładziutki jak szkło i siła nacisku na korbkę nie jest duża przy tych
orzechach... Mięso rzeczywiście wymaga dużo siły i przemknęło mi przez
myśl, ze może być kłopot. Hmmm... Podoba mi się jednak to cacko, pomyślę
nad "przekabaceniem" jej mocowania - mam taki "wihajster" od innej
maszynki, kawałek wygietego pręta stalowego z "dokręcaniem" na jednym końcu
- wsadzam toto jednym końcem w dziurę w podstawie tej maszynki do orzechów,
a drugi koniec pod blatem się dokręca i trzyma świetnie. Pomysłowy Dobromir
ze mnie od małości. Wiem, że kombinuję jak koń pod górę, ale mam czas, może
coś wymyślę ;-)

konserwacja żywności
Tiramisu
Smakołyk rybny.