Mazurek cygański

1. Data: 2004-04-01 14:17:01

Temat: Mazurek cygański
Od: Kinga 'Słowotok' Macyszyn <k...@b...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

szukając przepisów na mazurki, natknęłam się na dużo listów pochwalnych na
temat mazurka cygańskiego Magdaleny Basset, niestety googlanie nie wyszukało
tego przepisu, czy ktoś może go tu podać?

W tym roku zrobię i zjem mój pierwszy w życiu mazurek :)

--

Pozdrawia KingAM

"Aleś ty mądra. Jak google" [Sylwia]

1. Data: 2004-04-01 14:37:17

Temat: Re: Mazurek cygański
Od: "julita" <j...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> temat mazurka cygańskiego Magdaleny Basset, niestety googlanie nie
wyszukało
> tego przepisu, czy ktoś może go tu podać?

witam serdecznie , wczoraj znalazłam w goglach to od razu wklejam, czyta się
ze smakiem może też sie na niego skuszę
pozdrawiam Julita

Mazurek cygański Magdaleny Bassett
Ten mazurek można robić na kruchym spodzie lub na waflach. Jeśli
wybierze się wafle, należy je przyciąć i dokladnie dopasowac do dna
blachy, w ktorej mazurek bedzie sie piekl.
Kruche ciasto
160 gr maki
160 gr cukru pudru
140 gr masla
3 ugotowane zoltka
Zoltka przetrzec przez sito, maslo posiekac z maka i cukrem, dodac
zoltka, zarobic szybko palcami, az bedzie gruba kruszonka. Ciasto
schlodzic i wylepic nim kwadratowa blache tworzac niskie brzegi. Upiec
na jasnozloty kolor w niezbyt goracym piecu, 160C/320F, wystudzic
kompletnie.
Cyganskie nadzienie
pol kg bakalii posiekanych dosc drobno - po rowno orzechow, rodzynek,
daktyli, fig, troche skorki pomaranczowej, mozna rowniez dodac suszone
zurawiny, wisnie, brzoskwinie
6 zoltek
220 gr cukru
6 bialek
120 gr maki
Rozgrzac piec do 160C/320F i jesli uzywa sie kruchego spodu zamiast
wafla, ustawic polke w piecu tak, zeby blacha piekla sie w gornej
polowie pieca.
Zoltka ubic z cukrem az puszyste i jasne w kolorze. Bialka ubic prawie
na sztywno. Polowe bialek delikatnie wymieszac z zoltkami, polowe z
bakaliami. Dodac make do zoltek, delikatnie wymieszac, dodac bakalie,
wymieszac i przelozyc na kruchy spod albo wafel. Wyrownac. Piec 35-40
minut.
Magdalena Bassett

1. Data: 2004-04-01 14:47:00

Od: Kinga 'Słowotok' Macyszyn <k...@b...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora