Mechanika kwantowa

1. Data: 2009-01-25 12:31:39

Temat: Mechanika kwantowa
Od: adamoxx1 <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Polecam w tej kwestii zapoznanie się z filmem lub też serią filmów pt.
"What the bleep do we know". Dostępne w torrentach.
Jak dla mnie - kosmos.

--
//-\\ || )) //-\\ ][\/][

2. Data: 2009-01-25 16:13:36

Temat: Re: Mechanika kwantowa
Od: ani <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

adamoxx1 pisze:
> Polecam w tej kwestii zapoznanie się z filmem lub też serią filmów pt.
> "What the bleep do we know". Dostępne w torrentach.
> Jak dla mnie - kosmos.

Ciekawe jest, że jeśli to prawda, to każdy oglądający zobaczy w filmie,
nie to co w nim jest, tylko to co stworzył we własnym umyśle.
Twardonaukowi zobaczą jakieś "sekciarskie bzdury", religijni
oczywistość znaną od tysięcy lat (w końcu dziecko Boga też powinno
potrafić stwarzać) :) Jeszcze inni zobaczą coś jeszcze innego.
I wszyscy będą mieli rację pomimo sprzeczności,
ponieważ taki świat rzeczywiście mają w umyśle.

3. Data: 2009-01-25 16:35:38

Od: adamoxx1 <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

ani pisze:

> [...]
> I wszyscy będą mieli rację pomimo sprzeczności,
> ponieważ taki świat rzeczywiście mają w umyśle.

No właśnie. Czy jest możliwa tak radykalna zmiana paradygmatu, wg
którego postrzega się świat?
Jeśli jest tak podaje to mechanika kwantowa, to wszystkie cuda ziemi
byłyby możliwe do wyjaśnienia na jej gruncie i dzięki potędze ludzkiej
intencji (zarówno kolektywnej jak i osobistej).
Mowa tu o intencji o znacznie głębszym zasięgu niż zwykłe życzenie,
chodzi o głęboką wiarę, do której mało kto jest zdolny.
A czy faktycznie należy z tego wyciągać wnioski o relatywizmie? Do
pewnego momentu być może (na etapie niedojrzałości), ale gdy pójdzie się
nieco głębiej, wszystko staje się obiektywnie jasne.
Teraz sobie myślę, że to co się utarło sądzić, że wykorzystujemy mózg w
jakimś tam nikłym procencie to bujda. On działa wciąż na pełnych
obrotach, lecz świadomie ogarniamy jedynie niewielki ułamek tych
procesów. Rozwijanie świadomości (mindfulness) powoduje znaczne
poszerzenie percepcji. Ponadto umysł skupiony, to umysł który posiada
większą "siłę sprawczą".

--
//-\\ || )) //-\\ ][\/][

4. Data: 2009-01-25 23:13:48

Od: "Krawiec" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "adamoxx1" <a...@p...onet.pl>

> Jeśli jest tak podaje to mechanika kwantowa, to wszystkie cuda ziemi
> byłyby możliwe do wyjaśnienia na jej gruncie

/przepraszam, że ucinam/
Dzisiaj podali informację o sukcesie teleportacji na poziomie atomowym, a
zatem jak najbardziej mechanika kwantowa może 'wszystko'. Jeszcze nie
oglądałam filmu, dzięki za namiary.

i dzięki potędze ludzkiej
> intencji (zarówno kolektywnej jak i osobistej).
> Mowa tu o intencji o znacznie głębszym zasięgu niż zwykłe życzenie,
> chodzi o głęboką wiarę, do której mało kto jest zdolny.

???? Nie rozumiem, ale to chyba temat na inny wątek

MK

5. Data: 2009-01-26 00:16:21

Od: adamoxx1 <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Krawiec pisze:

> [...]
> Dzisiaj podali informację o sukcesie teleportacji na poziomie atomowym,
> a zatem jak najbardziej mechanika kwantowa może 'wszystko'. Jeszcze nie

Najbardziej rozpowszechniony w sieci jest film w wersji "kompaktowej",
który nie wyjaśnia szczegółowo omawianych zagadnień. Oprócz niego jest
wersja rozszerzona składająca się z 5 części, po 2.5 h każda. Tam
dopiero jest duuużo ciekawostek. Link do tej wersji rozszerzonej:

http://www.torrentz.com/f7ca9c2e6fe1837c3f2bd44a9757
bb88cde68e2e

> i dzięki potędze ludzkiej
>
> ???? Nie rozumiem, ale to chyba temat na inny wątek
>
> MK

Zamotane to jest i też jeszcze nie potrafie tego ładnie wytłumaczyć. Ale
w owych filmach wszystko jest wyjaśnione.
Ciekawe jest np. jak próbują odpowiedzieć na pytanie czym jest ŚWIADOMOŚĆ.

--
//-\\ || )) //-\\ ][\/][

6. Data: 2009-01-26 00:26:24

Od: adamoxx1 <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Krawiec pisze:

> i dzięki potędze ludzkiej
>
> ???? Nie rozumiem, ale to chyba temat na inny wątek
>
> MK

Kwestionują też istnienie wolnej woli, mówiąc, że prawdziwie wolnej woli
nie posiadamy dlatego, że jesteśmy skazani na wybór jedynie spośród
możliwości, które JUŻ ZNAMY.
Nie stwarzamy nowej rzeczywistości, lecz polegamy na już obecnych w
mózgu obwodach, które powstały w wyniku warunkowania.
Krokiem do przodu byłoby pokonanie tych barier.
Geniusze są osobnikami, którym jakoś udało się je przekroczyć.
A przekroczyli je być może dlatego, że okiełznali w jakiś sposób
świadomość, która poprzez mózg jedynie w pewnym ułamku może się
manifestować. Świadomość jest wszechobecna, jest czymś przenikającym
cały Wszechświat w skali Plancka. Jest czystą informacją, bytem.
Możliwe że pierdole od rzeczy, ale żeby to dokładnie ogarnąć potrzeba
czasu.

Ta wiara, silna wiara jest właśnie tworzeniem nowej rzeczywistości.

--
//-\\ || )) //-\\ ][\/][

7. Data: 2009-01-26 01:02:44

Od: adamoxx1 <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

adamoxx1 pisze:

> [...]
> czasu.
>
> Ta wiara, silna wiara jest właśnie tworzeniem nowej rzeczywistości.

No i jeszcze jedno. Że ludzie są uzależnieni od emocji. I że to emocje
sterują ich wyborami i myślami. Trzeba umieć to przezwyciężyć.
Cbnet mówił o zniewoleniu przez sex.
Kreowanie rzeczywistości oznacza wysiłek intelektualny, wciąż na przekór
emocjom od których się uzależniamy.
Wyzwolenie mentalne oznacza niepodleganie emocjom. Oznacza ciągłą
uważność, ciągłą obserwację i myślenie.

--
//-\\ || )) //-\\ ][\/][

8. Data: 2009-01-26 01:08:16

Od: adamoxx1 <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

adamoxx1 pisze:

> [...]
> emocjom od których się uzależniamy.
> Wyzwolenie mentalne oznacza niepodleganie emocjom. Oznacza ciągłą

"Jak możemy mówić, że codziennie braliśmy z życia ile się da, jeśli
sprowadzało się to jedynie do przeżywania w kółko tych samych emocji, od
których byliśmy uzależnieni?"

--
//-\\ || )) //-\\ ][\/][

9. Data: 2009-01-26 01:33:29

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bez wolnej woli człowiek byłby niezdolny do stwarzania.

--
CB

"adamoxx1" <a...@p...onet.pl> napisał(-a)
w wiadomości news:glivvk$on4$1@news.onet.pl:

10. Data: 2009-01-26 01:45:32

Od: adamoxx1 <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

cbnet pisze:
> Bez wolnej woli człowiek byłby niezdolny do stwarzania.

Tak, ale mówisz o wolnej woli na jeszcze wyższym poziomie.
O wyborze - "chcesz stwarzać" vs. "nie chcesz stwarzać."

--

nikogo nie ma w domu?!
to teraz o truciznach które wszyscy zażywamy
Gdzie bi- się z les- i homo- bije, tam...
Oby.
południowy przegląd prasy cd :)