Mechanika kwantowa

21. Data: 2009-01-26 10:58:47

Temat: Re: Mechanika kwantowa
Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy Bóg jest w stanie stworzyć samego Siebie?

Jeśli tak, jeśli taki ma zamiar, to rozpocząłby od stworzenia istoty na swój
obraz i podobieństwo, obdarzonej wolną wolą, aby miała zdolność tworzenia.
I taką właśnie istotą jest człowiek.
I dlatego człowiek jest tak bardzo skomplikowaną istotą, która nie potrafi
nawet zrozumieć samej siebie, a przy tym niezwykle cenną dla Boga.

Kiedyś człowiek osiągnie taki poziom rozwoju duchowego i mentalnego,
że stanie się częścią Boga.
Właściwie to już to nastąpiło, ale proces ten nie jest jeszcze sfinalizowany
i jest otwarty.

Dziecko człowieka to człowiek.

A kim jest dziecko Boga?
Czyż nie jest Bogiem?
Czy jakakolwiek istota w jedności z Bogiem nie jest Bogiem?
Tak też jest z dziećmi Boga, które są częścią Boga, a w jedności z Bogiem
są Bogiem.

Jeśli zatem Bóg znajduje się pośród ludzi, a ci pogardzają Nim, to jaka
przyszłość może czekać świat ludzi?
Dlatego w swoim czasie staną się oni jak zwierzęta i będą napawać odrazą
wszelkie istoty żyjące.

Rzekłem.

--
CB

22. Data: 2009-01-26 11:00:47

Od: "Duch" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

"adamoxx1" <a...@p...onet.pl> wrote in message

Nie znam ale opis:

Opis :Film przedstawiający poglądy naukowców, którzy opierając się o fizykę
kwantową próbują znaleźć odpowiedzi na podstawowe pytania egzystencjalne
typu: Czym są nasze myśli? Jaki jest cel naszego istnienia? Kim jest Bóg?
Czy to, co widzimy jest prawdziwe?

23. Data: 2009-01-26 11:10:48

Od: "Duch" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

"Duch" <n...@n...com> wrote in message

i tu:
http://en.wikipedia.org/wiki/What_the_Bleep_Do_We_Kn
ow!%3F

24. Data: 2009-01-26 13:05:07

Od: adamoxx1 <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista pisze:

> Nie zapominaj - talenty dostają niektórzy, szekele też, geniusze też
> muszą jeść, pracując na jedzenie zapominają o swoim geniuszu, bądź są
> tępieni lub okradani z pomysłów, do tego służyła (i słuzy)
> administracja - w fiermach, w środowisku...

tia..

--
//-\\ || )) //-\\ ][\/][

25. Data: 2009-01-26 13:12:13

Od: adamoxx1 <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

cbnet pisze:
> Nie.
> Mówię o warunku koniecznym dla _ważnej_ właściwości jaką posiadł
> człowiek.
>
> W szczególności zwierzęta nie stwarzają, gdyż nie mają wolnej woli.
> Część ludzi przerasta człowieczeństwo, dlatego są zapatrzeni na
> zwierzęta.
> I bredzą nt człowieka.

Człowiek również może zrobić z siebie zwierzę.
A jeśli chodzi o stwarzanie. Jeszcze raz powiem o tym, że jeśli
wybierasz spośród znanych ci możliwości, to czy możesz stworzyć coś nowego?
Dla mnie np. przykładem powstania totalnie nowych zwojów w mózgu byłoby
twoje przeżycie które opisywałeś. Zmienia totalnie percepcje
rzeczywistości i właśnie to mam na myśli mówiąc o "stwarzaniu". Kwestia
taka, żeby w pewien sposób robić to w sposób ciągły.

--
//-\\ || )) //-\\ ][\/][

26. Data: 2009-01-26 13:15:04

Od: tren R <t...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

adamoxx1 pisze:

> Człowiek również może zrobić z siebie zwierzę.
> A jeśli chodzi o stwarzanie. Jeszcze raz powiem o tym, że jeśli
> wybierasz spośród znanych ci możliwości, to czy możesz stworzyć coś nowego?

czy w tym sensie "człowiek ze słoikiem" stworzył coś nowego przerzucając
ciężar ciała z jednej ręki na drugą?

--
Szkoda mi nie pożytkować wielkich zasobów mądrości, jakie posiadam, ale
ty Panie wiesz, że chciałbym zachować do końca paru przyjaciół.

27. Data: 2009-01-26 13:38:41

Od: adamoxx1 <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

tren R pisze:

> czy w tym sensie "człowiek ze słoikiem" stworzył coś nowego przerzucając
> ciężar ciała z jednej ręki na drugą?

Moim zdaniem nie. Ale i tak wygląda to efektownie.

--
//-\\ || )) //-\\ ][\/][

28. Data: 2009-01-26 13:40:51

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tak.
Człowiek modyfikuje i kształtuje środowisko w którym funkcjonuje.

Jeszcze raz powtarzam i polecam refleksji tę tezę: człowiek nie byłby
zdolny do tworzenia czegokolwiek, gdyby nie posiadał wolnej woli.

Czyli wolna wola to warunek konieczny dla człowieczeństwa.
Bez wolnej woli nie byłoby/nie ma człowieka.

Obejrzyj np film pt "23".
Jest tam zawarta dość istotna teza: nie ma czegoś takiego jak
przeznaczenie - wszystko zależy od woli i wyboru, które zależą
tylko od człowieka.
Ograniczenia nie determinują wyborów.

29. Data: 2009-01-26 14:03:07

Od: adamoxx1 <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

cbnet pisze:
> [...]
>
> Czyli wolna wola to warunek konieczny dla człowieczeństwa.
> Bez wolnej woli nie byłoby/nie ma człowieka.

Mnie intryguje fakt "wpadających" i "wypadających" myśli.
Nie jesteśmy w stanie dokładnie panować nad procesami myślowymi. Ale za
to panujemy nad INTENCJAMI.
Mamy intencję, żeby np. zrobić coś lub żeby wymyślić coś nowego, lub
dojść do jakichś wniosków. I zwykle sam moment "dojścia" to ułamek
sekundy, błysk, często mimowolny. Silna intencja wywołała określony skutek.
Intencja jest niedostępna zwierzętom.
Człowiek ma wolność w zakresie tworzenia intencji.

--
//-\\ || )) //-\\ ][\/][

30. Data: 2009-01-26 14:25:58

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jeśli jesteśmy istotą zbiorową, to "interaktywny" sposób funkcjonowania
naszych myśli jest konsekwencją tego faktu.

Czyli nasze myśli nie pozostają w oderwaniu od zbiorowego kontekstu
mentalnego, którego pozostajemy integralną częścią.

Stąd intencje w działaniach odnoszą się również (przede wszystkim?)
[zwrotnie] do zbiorowego kontekstu mentalnego.

Np jeśli wola zbiorowego kontekstu mentalnego jest sprzeczna z wolą
jednostki to następuje wewnętrzna niespójność i w konsekwencji pojawia
się "druga strona".
W rzeczywistości jednak "druga strona" nie istnieje.
Istnieje tylko JA - interfejs zbiorowego kontekstu mentalnego.
Oraz MOJE myśli i intencje stanowiące sumę oraz wypadkową myśli
i intencji kontekstu zbiorowego.

Innymi słowy: jeśli twoje serce drży, ale twoja ręka jest nieporuszona
i pewna, to niedobrze.
Jeśli odwrotnie - bardzo dobrze.

Czyli myśl to energia która wprawia rzeczywistość [w tym materię]
w ruch dzięki zdolności człowieka do tworzenia.

--

> Mnie intryguje fakt "wpadających" i "wypadających" myśli.

nikogo nie ma w domu?!
to teraz o truciznach które wszyscy zażywamy
Gdzie bi- się z les- i homo- bije, tam...
Oby.
południowy przegląd prasy cd :)