Metafizyczna Patologia

1. Data: 2014-11-26 19:23:46

Temat: Metafizyczna Patologia
Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Kiedyś pisałem że katolicy w polsce są mniejszością, bo gdyby byli w większości to by
nas wymordowali, to prawidowość historyczna, ostatnia taka miała miejsce 20 lat temu,
gdy kościół w Rwandzie doszedł do większości w społeczeństwie i Hutu razem z klerem
zrobio ludobójstwo na Tutsi. Są mniejszością katolicy a i tak ich agresja i fanatyzm
jest dokuczliwy...
A tu pewien wielki francuski filozof jest bardzo w tym podobny do mnie;

Newsweek: Stąd u pana tak wiele gniewu, wręcz wściekłości na religię? Widać to, gdy
pisze pan na przykład, że w ewangelii dużo czytamy o tym, jak Jezus je i pije, ale
nigdy, jak wydala.

Michel Onfray: Jest we mnie wiele gniewu, przyznaję. Ale dlaczego właściwie miałbym
wyzbywać się gniewu? Problem w tym, że dziś pomysł, że można cokolwiek powiedzieć w
sposób jasny, zdecydowany, stał się nie do przyjęcia. Trzeba bawić się w polityczną
poprawność, niedopowiedzenia, unikać wyrazistych słów. Ja to odrzucam!
Chrześcijaństwo było u władzy przez dwadzieścia wieków i nie miało najmniejszych
kłopotów z używaniem skrajnej przemocy wobec filozofów, rozumu, inteligencji.
Dlaczego miałbym unikać pewnych słów? To w ogromnym stopniu religii zawdzięczamy
pogardę, rasizm, kolonializm, nietolerancję, wojny, niesprawiedliwość społeczną,
ksenofobię. Mam pełne prawo przypominać, że Hitler powoływał się na ewangelię...

Newsweek: Przemoc, której dopuścił się Kościół w przeszłości, ma uzasadnić pana
wściekłość. Ale katolicyzm w większości krajów Europy wzbudza dziś raczej obojętność
niż emocje.

Michel Onfray: Jeżeli religia ograniczałaby swój obszar działania do sfery prywatnej,
mistycznej, medytacyjnej, osobistej - nie miałbym jej absolutnie nic do zarzucenia. Z
taką religią pogodziłbym się bez trudu. Ale przecież każda religia chce nas utrzymać
w przekonaniu, że dysponuje prawdą wieczną, uniwersalną, absolutną, a na dodatek w
imię tej prawdy chce narzucić swój porządek całej planecie. Religia nigdy nie
przestanie być agresywna. Katolicyzm rezygnuje dziś z prozelityzmu, z nawracania
wyłącznie z jednego powodu: ponieważ brak mu siły i środków. Ponieważ obumiera. Gdyby
było inaczej, wszędzie zapłonęłyby stosy. To islam jest dzisiaj religią w świetnej
formie - wręcz popisuje się swym znakomitym zdrowiem. Przyszłość należy do islamu i
niemuzułmanie będą skazani na definiowanie się właśnie w oparciu o tę religię. Stąd
Benedykt XVI słusznie założył, że przyszłość katolicyzmu będzie zależała od wielkiego
starcia z islamem.

2. Data: 2014-11-27 13:04:06

Temat: Re: Metafizyczna Patologia
Od: Trybun <i...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-11-26 o 19:23, glob pisze:
> [...]
klerem zrobio ludobójstwo na Tutsi. Są mniejszością katolicy a i tak ich agresja i

Odwieczne walki plemienne, wynikające z nienawiści zasianej kiedyś przez
imperialistów.. W żadnym wypadku nie należy utożsamiać z rzekomą wojną
religijną, jak to usiłujesz tu przedstawić.

3. Data: 2014-11-27 16:23:07

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

To mówisz że ludobójstwo kleru, wiesz stosy itd. to winna imperialistów a ja myślałem
że kosmitów.

4. Data: 2014-11-28 16:10:29

Od: Trybun <i...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-11-27 o 16:23, glob pisze:
> To mówisz że ludobójstwo kleru, wiesz stosy itd. to winna imperialistów a ja
myślałem że kosmitów.

Nawet najstarsi już nie pamiętają zbrodni kleru, a więc po co tym żyć? A
jeżeli już wracamy do przeszłości i szukamy genezy zbrodni kleru, to
istotnie główną rolę w nim grały ciągoty imperialne.

5. Data: 2014-11-29 05:30:00

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Trybun
A nie Marsianie?

6. Data: 2014-11-29 14:48:21

Od: Trybun <i...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-11-29 o 05:30, glob pisze:
> Trybun
> A nie Marsianie?

Nie! Bo to najłatwiej o to co w człowieku najgorsze z najgorszego
(ciągoty kapitalistyczne) oskarżać przedstawicieli obcych ras z kosmosu.

7. Data: 2014-11-29 15:01:58

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Trybun
Kościół długo przed kapitalistami mordował w imie Bozi, a jak przyszli kapitaliści,
to kościół był po ich stronie, a nie biednych i prześladowanych.
Krzyczeli że biedota nie może nic zmienić, bo bóg w tym cierpieniu ich umieścił i
mają zgadzać się na bata na plecach bo bóg tak chce. Przecież to kler wymyślił
straszenie piekłem niewolników, by ci nie popełniali samobójstwa i nieodbierali
dochodu kapitalistą.

8. Data: 2014-11-29 20:23:06

Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

użytkownik glob napisał:
> To mówisz że ludobójstwo kleru, wiesz stosy itd. to winna imperialistów a ja
myślałem że kosmitów.

To nie twoja wina ze tak myslales.

CAŁA PRAWDA o żarówkach energooszczędnych!
Myślicie?
Modzieżówka Pisu atakuje
Wygrana Pis
No i co ich różni od islamu?