Mężczyzna - ofiara kobiecej przemocy psychicznej.

następny post »
From: LeoTar Gnostyk <l...@l...net>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Mężczyzna - ofiara kobiecej przemocy psychicznej.
Date: Fri, 19 May 2017 12:27:11 +0200

Nie jestem jedynym postrzegającym "inaczej" relacje przemocy między
kobietami i mężczyznami. Oto co napisała w "Mężczyzna - ofiara przemocy.
Obserwacje z kontaktu" pani Lucyna Gromulska:

'[...] Przemoc zawsze uszkadza poczucie własnej wartości ofiary, jej
poczucie tożsamości, obraz siebie, świata i innych ludzi, z tym - według
moich spostrzeżeń - dużo bardziej uderza w poczucie Ja mężczyzny niż
kobiety.
Jeśli kobieta jest sprawczynią, może używać bardziej rozwiniętych niż u
mężczyzny umiejętności społecznych, większej biegłości w świecie relacji
w celu poniżenia i osłabienia partnera. Bo bardzo łatwo zranić kogoś,
dla kogo przyznanie się do własnej słabości, niewiedzy, nieskuteczności
jest zagrożeniem. W jego przeżywaniu wygląda to tak: "Przecież to
kobieta powinna być słabsza, niezdecydowana, mniej rozsądna, ulegająca
emocjom. Tymczasem to ja, mężczyzna, w wyniku przemocy przeżywam bardzo
silne, trudne emocje. To ja, mężczyzna, nie umiem odeprzeć ataku ani
znaleźć racjonalnego argumentu. To ja, mężczyzna, nie potrafię
skutecznie zatrzymać zachowań sprawczyni - słabszej kobiety. Wobec tego
jakim ja jestem mężczyzną?".[...]'

Całość tutaj:
http://www.psychologia.edu.pl/czytelnia/62-wiat-prob
lemow/189-mezczyzna-ofiara-przemocy-obserwacje-z-kon
taktu.html

LeoTar Gnostyk

Pomoc wzajemna jako czynnik rozwoju-Piotr Kropotkin