Mężczyzna - ofiara kobiecej przemocy psychicznej.

1. Data: 2017-05-19 12:27:11

Temat: Mężczyzna - ofiara kobiecej przemocy psychicznej.
Od: LeoTar Gnostyk <l...@l...net> szukaj wiadomości tego autora

Nie jestem jedynym postrzegającym "inaczej" relacje przemocy między
kobietami i mężczyznami. Oto co napisała w "Mężczyzna - ofiara przemocy.
Obserwacje z kontaktu" pani Lucyna Gromulska:

'[...] Przemoc zawsze uszkadza poczucie własnej wartości ofiary, jej
poczucie tożsamości, obraz siebie, świata i innych ludzi, z tym - według
moich spostrzeżeń - dużo bardziej uderza w poczucie Ja mężczyzny niż
kobiety.
Jeśli kobieta jest sprawczynią, może używać bardziej rozwiniętych niż u
mężczyzny umiejętności społecznych, większej biegłości w świecie relacji
w celu poniżenia i osłabienia partnera. Bo bardzo łatwo zranić kogoś,
dla kogo przyznanie się do własnej słabości, niewiedzy, nieskuteczności
jest zagrożeniem. W jego przeżywaniu wygląda to tak: "Przecież to
kobieta powinna być słabsza, niezdecydowana, mniej rozsądna, ulegająca
emocjom. Tymczasem to ja, mężczyzna, w wyniku przemocy przeżywam bardzo
silne, trudne emocje. To ja, mężczyzna, nie umiem odeprzeć ataku ani
znaleźć racjonalnego argumentu. To ja, mężczyzna, nie potrafię
skutecznie zatrzymać zachowań sprawczyni - słabszej kobiety. Wobec tego
jakim ja jestem mężczyzną?".[...]'

Całość tutaj:
http://www.psychologia.edu.pl/czytelnia/62-wiat-prob
lemow/189-mezczyzna-ofiara-przemocy-obserwacje-z-kon
taktu.html

LeoTar Gnostyk

Pomoc wzajemna jako czynnik rozwoju-Piotr Kropotkin

2. Data: 2017-05-20 13:24:02

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"LeoTar Gnostyk" <l...@l...net> wrote in message
> [...]
>
> Całość tutaj:
> http://www.psychologia.edu.pl/czytelnia/62-wiat-prob
lemow/189-mezczyzna-ofiara-przemocy-obserwacje-z-kon

Czy utożsamiasz się ze skrzywdzoną ofiarą czy z napastnikiem?

3. Data: 2017-05-20 21:12:57

Od: LeoTar Gnostyk <l...@l...net> szukaj wiadomości tego autora

Pszemol pisze:
> "LeoTar Gnostyk" <l...@l...net> wrote in message

lemow/189-mezczyzna-ofiara-przemocy-obserwacje-z-kon
taktu.html

> Czy utożsamiasz się ze skrzywdzoną ofiarą czy z napastnikiem?

Kiedyś byłem ofiarą, ale dzięki ofierze którą złożyłem na ołtarzu
ofiarnym Kobiety wygrałem WOLNOŚĆ i NIEZALEŻNOŚĆ. Jestem wiec Zwycięzcą
chociaż do końca starałem się by w tej wojnie płci nie było przegranych.

LeoTar Gnostyk

Pomoc wzajemna jako czynnik rozwoju-Piotr Kropotkin

Schetyna ma schizę.
Who is who, panie Bolku?
Misiewicza rola życia :-)
Po cośmy wstępowali do Unii ?