Miesięczny koszt pralki i suszarki

1. Data: 2012-01-29 18:23:19

Temat: Miesięczny koszt pralki i suszarki
Od: Usrobo <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

hej
być może kogoś to zainteresuje ;)
zrobiłem miesięczny odczyt zużycia prądu przez pralkę i suszarka do ubrań

4 osobowa rodzina tzn 2+2, dzieci w wieki 1,5 i 3 latka ( wiec prania dużo)

wszystko co wychodziło z pralki lądowało w suszarce program "lekko wilgotne"

pralka indesit 107
suszarka hoover vision HD

styczeń 2012 wyszło mi 83kWh czyli ok 40zł

pozdrawiam
michal

2. Data: 2012-01-29 18:48:08

Temat: Re: Miesięczny koszt pralki i suszarki
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 29 Jan 2012 19:23:19 +0100, Usrobo napisał(a):

> [...]
>
> pralka indesit 107
> suszarka hoover vision HD
>
> styczeń 2012 wyszło mi 83kWh czyli ok 40zł

Dolicz sobie koszt wody, której suszarka pobiera dosyć dużo też 3-)

--
XL

3. Data: 2012-01-29 21:25:43

Od: Pooh <n...@n...pooh.priv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 29 Jan 2012 19:23:19 +0100, Usrobo napisał(a):
> zrobiłem miesięczny odczyt zużycia prądu przez pralkę i suszarka do ubrań
Czym?

--
Dzisiaj dziennikarstwo bardziej funkcjonuje na tej grupie, niż w tych
rzekomych mediach. I nawet kiedy tutaj się bluzga i pisze po pijaku,

4. Data: 2012-01-29 21:47:48

Od: "misiczka" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dolicz sobie koszt wody, której suszarka pobiera dosyć dużo też 3-)

???
Mam suszarkę i nie pobiera żadnej wody - bo i po co?

--
misiczka

5. Data: 2012-01-29 22:52:34

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 29 Jan 2012 22:47:48 +0100, misiczka napisał(a):

> ???
> Mam suszarkę i nie pobiera żadnej wody - bo i po co?

A jak suszy? - nie skraplając pary? To jak?
:-)
--
XL

6. Data: 2012-01-31 18:36:12

Od: Dawid <x...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-01-29 23:52, XL pisze:

> A jak suszy? - nie skraplając pary? To jak?
> :-)
Skrapla parę i wodę trzeba usunąć, nie dostarczyć.
Jak zwykle coś Ci się popier....
To jak?

7. Data: 2012-02-01 15:04:28

Od: Poldek <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dawid wrote:

> Skrapla parę i wodę trzeba usunąć, nie dostarczyć.
> Jak zwykle coś Ci się popier....
> To jak?

Żeby usunąć, trzeba najpierw dostarczyć. W tym wypadku pralka pobiera
wodę i wydala większość, a resztę wydala suszarka. W taki czy inny
sposób. Ja to rozumiem tak, że aby obliczyć koszt korzystania z pralki
trzeba wziąć pod uwagę nie tylko koszt energii elektrycznej, ale także
wody. Dodam jeszcze proszki do prania, płukania oraz koszt instalacji i
utylizacji + amortyzację sprzętu :-)

8. Data: 2012-02-01 16:34:37

Od: Dawid <x...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-02-01 16:04, Poldek pisze:

> [...]
> trzeba wziąć pod uwagę nie tylko koszt energii elektrycznej, ale także
> wody. Dodam jeszcze proszki do prania, płukania oraz koszt instalacji i

Chodziło tylko o suszarkę, jako osobne urządzenie.
Jeżeli Twoja suszarka potrzebuje podłączenia do wody żeby suszyć, to
jesteś w klubie XL.Gratuluję.

9. Data: 2012-02-02 07:57:45

Od: adamm <a...@g...tam> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-02-01 17:34, Dawid pisze:

> Chodziło tylko o suszarkę, jako osobne urządzenie.
> Jeżeli Twoja suszarka potrzebuje podłączenia do wody żeby suszyć, to
> jesteś w klubie XL.Gratuluję.

Hm...
Są suszarki, które podczas pracy pobierają wodę - robi ona wtedy za
wymiennik ciepła, które odbiera od parującej wody z ubrań. Nic niezwykłego;)

adamm

10. Data: 2012-02-02 09:37:17

Od: Dawid <x...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-02-02 08:57, adamm pisze:

> [...]
> Są suszarki, które podczas pracy pobierają wodę - robi ona wtedy za
> wymiennik ciepła, które odbiera od parującej wody z ubrań. Nic

Pokaż taką, chociaż jeden model.

Czyszczenie kuchenki
ogrzanie garażu gazem z butli - co wybrać?
Odporna ta pralka
Czyste drogi
Opinie o pralkach LG