Mięso ze sklepu...

1. Data: 2018-08-14 23:18:47

Temat: Mięso ze sklepu...
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

.. w hermetycznych opakowaniach, mrożone, mielone? Nie, dziękuję!
http://www.phie.pl/pdf/phe-2015/phe-2015-4-719.pdf

,,Zmiany oksydacyjne zachodzace w czasie przechowywania miesa wołowego w
modyfikowanej atmosferze gazow
oraz obrobki termicznej i ich potencjalne skutki zdrowotne
Oxidative changes during storage of beef under modified atmosphere and
thermal treatment and its potential impact on human health
Joanna Łopacka, Aleksandra Lipinska
Samodzielny Zakład Techniki w Zywieniu, Wydział Nauk o Zywieniu Człowieka
i Konsumpcji, Szkoła Głowna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
(...)
Innym, niekorzystnym nastepstwem utleniania lipidow, jest powstawanie
zwiazkow toksycznych, takich jak produkty utleniania cholesterolu (COPs -
cholesterol oxidation compounds). Produkty utleniania cholesterolu budza
szczegolne zainteresowanie wsrod badaczy zajmujacych sie zywnoscia
i zywieniem, ze wzgledu na ich skutki biologiczne, takie jak wyste-
powanie chorob układu sercowo-naczyniowego oraz nowotwory [18, 19].
(...)
Wtorne produkty utleniania, takie jak aldehydy, ketony, wolne kwasy
tłuszczowe moga powodowac licz- ne uszkodzenia wewnatrzkomorkowe,
hamowac dzia- łanie niektorych enzymow, działac aterogennie oraz
cytotoksycznie [30]. Dialdehyd malonowy (MDA), aldehyd akrylowy, aldehyd
krotonowy wykazuja działanie mutagenne [31]. Sposrod wymienionych
zwiazkow najbardziej reaktywnym jest MDA, ktory powstaje podczas procesu
utleniania nienasyconych kwasow tłuszczowych. Jest on najczesciej
wykorzysty- wanym wskaznikiem do okreslania poziomu utlenienia tłuszczu w
miesie. Pod wpływem działania MDA na- stepuja zmiany w DNA, powodujac
jego niestabilnosc genetyczna, co prowadzi do licznych mutacji somatycz-
nych, ktore sa poczatkiem transformacji nowotworowej i powstawania
nowotworow. MDA reagujac z białkami powoduje powstawanie barwnikow
lipofuscynowych, ktore gromadza sie wewnatrz komorek, co prowadzi do
ich starzenia sie [27]. Podczas smazenia zywno- sci mrozonej powstaja
cykliczne monomery kwasu tłuszczowego. Posiadaja one własciwosci
mutagenne i kancerogenne, ktore stanowia powazne zagrozenie dla
zdrowia, tym bardziej, ze sa dobrze wchłaniane z przewodu pokarmowego
[32].
(...)
Podsumowanie
Przechowywanie miesa wołowego w modyfiko- wanej atmosferze gazow jest
powszechnie stosowane w odpowiedzi na potrzeby zarowno producentow, jak i
konsumentow. Nalezy jednak zwrocic uwage na mozliwe niekorzystne
skutki zywieniowe i zdrowot- ne zwiazane z procesami utleniania
zachodzacymi podczas przechowywania w warunkach prooksydacyj- nych.
Produkty utleniania tłuszczow maja wpływ na przyswajalnosc niektorych
aminokwasow, szczegolnie egzogennych oraz strawnosc białek. Straty
aminokwa- sow maja ogromne znaczenie w fizjologii zywienia i sa
niezbedne dla prawidłowego funkcjonowania ludzkie- go organizmu.
Zaawansowane produkty utleniania białek moga miec udział w
patomechanizmie i rozwoju chorob przewlekłych, takich jak: miazdzyca,
cukrzy- ca oraz choroby nerek, jak rowniez w zaburzeniach zwiazanych z
prokreacja, ciaza i porodem. (...)."

O mielonym nie cytuję - sami sobie znajdźcie w tekście, dlaczego jest be.

--
XL Mięso kupuję tylko w kawałku, ze świeżego rozbioru, na wagę", w firmowym
sklepie lokalnej przetwórni!

2. Data: 2019-09-27 23:52:59

Temat: Re: Mięso ze sklepu...
Od: RM <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 14.08.2018 o 23:18, XL pisze:
> [...]
> prokreacja, ciaza i porodem. (...)."
>
> O mielonym nie cytuję - sami sobie znajdźcie w tekście, dlaczego jest be.

Mięso nie jest artykułem spożywczym. Mięso to ciało zamordowanej żywej
czującej istoty. Dieta optymalna dla człowieka nazywa się satwiczna i
jest dietą bez mięsa i ryb. W mięsie znajdują się toksyny, które po
spożyciu krążą w ludzkiej krwi i zaburzają pracę mózgu np. wywołując
agresywne myśli. Jak zostawałem wegetarianinem to pojawiły się u mnie na
skórze czerwone plamy i śmierdzący pot - wychodziły ze mnie toksyny.
Potem poczułem się 10 lat młodszy.

3. Data: 2019-09-28 08:37:27

Od: Stefan <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2019-09-27 o 23:52, RM pisze:

> [...]
> agresywne myśli. Jak zostawałem wegetarianinem to pojawiły się u mnie na
> skórze czerwone plamy i śmierdzący pot - wychodziły ze mnie toksyny.

A w kły Matka Natura vel Bozia wyposażyła człowieka po to, aby mógł
szarpać kwiatki!!!
Nic tak życia nie upiększy jak schabowy i jeden (no dwa, góra trzy)
głębszy...
pozdr

Stefan

4. Data: 2019-09-28 10:00:45

Od: d...@g...com szukaj wiadomości tego autora

On Saturday, September 28, 2019 at 8:37:39 AM UTC+2, Stefan wrote:

> [...]
> szarpać kwiatki!!!
> Nic tak życia nie upiększy jak schabowy i jeden (no dwa, góra trzy)

przyłanczam się do opinii Stefana.

5. Data: 2019-09-28 11:41:09

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan Stefan napisał:

> A w kły Matka Natura vel Bozia wyposażyła człowieka po to, aby mógł
> szarpać kwiatki!!!

Panda wielka ma tęgie kły. Nie po to, by mogła szarpać pędy bambusa,
które stanowią prawie sto procent jej współczesnego menu. To srogi
drapieżnik, którego Konieczność Dziejowa zmusiła do przestawienia
się na inny rodzaj pokarmu. Matka Natura vel Bozia potrafi zaskakiwać.
Życie nie jest tak prostą sprawą, jak niektórym się wydaje.

> Nic tak życia nie upiększy jak schabowy i jeden (no dwa, góra trzy)
> głębszy...

Stek wołowy może upiększyć jeszcze bardziej. A nawet siekana wołowina
z bambusem.

--
Jarek

6. Data: 2019-09-28 13:53:14

Od: Stefan <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Życie nie jest tak prostą sprawą, jak niektórym się wydaje.

> Stek wołowy może upiększyć jeszcze bardziej. A nawet siekana wołowina

kiszonym?
pozdr
Stefan

7. Data: 2019-09-28 14:21:56

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan Stefan napisał:

> kiszonym?

Też być może.

Jarek

--
Nic tak nie cieszy, jak seria z pepeszy.

Precz z aluminiowymi formami!
Prosecco
Reklama pomidorów z Lidl
Ciasto