Mieszkanie tzw.szczytowe.

1. Data: 2007-07-30 10:50:32

Temat: Mieszkanie tzw.szczytowe.
Od: "PM" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

WItam.
Jakie sa za i przeciw co do kupna mieszkania tzw szczytowego -
takiego :
http://domdevelopment.pl/uploads/plany/zawiszy//A/18
8.pdf
czy nie będzie się ono zbytnio wyziębiało/zużywało więcej ciepła

dziękuje i pozdrawiam
Piotrek

2. Data: 2007-07-30 12:08:19

Temat: Re: Mieszkanie tzw.szczytowe.
Od: Tomasz Roskal <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 30.07.2007 PM <p...@g...pl> napisał/a:
> [...]
8.pdf
> czy nie będzie się ono zbytnio wyziębiało/zużywało więcej ciepła

Mieszkalem w takim mieszkaniu przez 20 lat - bywalo koszmarnie.
Ale tamto mieszkanie bylo z wielkiej plyty, obecnie moze buduje sie
inaczej. A co do najwiekszych atrakcji tamtego mieszkania ktore
pamietam to:

- upal nie do zniesienia latem (poza standardowym upalem w bloku,
tu dochodzi goracy dach (tam pokryty czarna papą - ktora dodatkowo
pochlaniala cieplo i przekazywala do mieszkania)
- przeciekajacy raz na pare lat dach.

3. Data: 2007-07-30 13:05:03

Od: Krzychu <"s_krzychu[m"@upa]poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

PM pisze:
> [...]
8.pdf
> czy nie będzie się ono zbytnio wyziębiało/zużywało więcej ciepła

Teraz są nieco inne technologie niż kiedyś :D

W moim budynku wszystie mieszkania są tego typu, bo to niewielki
kwadratowy budynek z 4 mieszkaniami na piętrze :) Dodatkowo mieszkam na
najwyższym piętrze. Zimą salon (z dużą witryną balkonową) bywa trochę
wychłodzony i trzeba podkręcić kaloryfer powyżej 3, ale to raczej wina
częściowo wyciętych uszczelek w oknach. W mniejszych pomieszczeniach nie
ma tego problemu. Aha - mieszkam na strasznym wygwizdajewie, gdzie mocno
wieje.

Latem jest całkiem przyjemnie - dzięki przewiewowi przez mieszkanie.

Minusem mieszkania na najwyższym piętrze jest niewłaściwie
zaprojektowany układ wentylacyjny (za niskie kominy), w którym przy
mocniejszym wietrze zewnętrznym zmienia się kierunek cyrkulacji i
powietrze dmucha do środka.

Pozdrawiam
Krzysiek.

4. Data: 2007-07-31 11:30:27

Od: "keimak" <k...@U...fm> szukaj wiadomości tego autora

Sąsiedzi mają mieszkanie szczytowe i płacą ok 30% więcej za grzanie -
identyczna powierzchnia mieszkania.

5. Data: 2007-07-31 19:40:32

Od: "PM" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "keimak" <k...@U...fm> napisał w wiadomości
> Sąsiedzi mają mieszkanie szczytowe i płacą ok 30% więcej za grzanie -
> identyczna powierzchnia mieszkania.
dzięki bardzo - ale jeszcze jedno .
mówiąc szczytowe nie miałem na myśłi takiego co ma tylko dach nad sobą.
Chodziło mi o takie z trzema ścianami wystawionymi na zewnątrz. Nad nim i
pod nim są takie same mieszkania .
to jak to będzie z tymi temperaturami i ogrzewaniem ?
dzięki.

6. Data: 2007-08-01 10:52:00

Od: "Big Jack" <a...@b...zz> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości: news:f8o37o$lvu$1@inews.gazeta.pl
użytkownik *PM* napisał(a):

> mówiąc szczytowe nie miałem na myśłi takiego co ma tylko dach nad
> sobą. Chodziło mi o takie z trzema ścianami wystawionymi na
> zewnątrz.

Wiemy co to mieszkanie szczytowe ;)

--
Big Jack
//////

7. Data: 2007-08-01 11:24:53

Od: "Monika" <o...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

PM <p...@g...pl> napisał(a):

> [...]
8.pdf
> czy nie będzie się ono zbytnio wyziębiało/zużywało więcej ciepła

mam mieszkanie szczytowe wybudowane 5 lat temu, dodatkowo jest na parterze
gdzie w piwnicy są nieogrzewane garaże; kiedy pól roku temu pan z
administracji zczytywał stan licznika CO to kilka razy się upewniał, czy nie
ma urojeń wzrokowych i powiedział, że zużycie ciepła w moim mieszkaniu jest
jakieś 50% większe niż w dotychczas spisanych przez niego licznikach w tym
bloku :-(

Skrzypiące schody
wanna z hydromasazem
armatura Deante i Ferro - jest OK ?