Mięta i jej upodobania

11. Data: 2005-07-26 14:17:47

Temat: Re: Mięta i jej upodobania
Od: "Lidia Roda" <l...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

s...@s...pl (Tadeusz Smal) napisał(a):

> ze skarpa jest taki problem
> ze lana woda ma sklonnosc do splywania

No i właśnie na tej skarpie, a raczej przy jej podnóżu mam takie miejsce,
gdzie ta woda spływa. Co prawda bagno się tam nie tworzy, ale mokro jest.
Pozdrawiam
Lidka

12. Data: 2005-07-26 14:36:21

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

Lidia Roda wrote:

> No i właśnie na tej skarpie, a raczej przy jej podnóżu mam takie
> miejsce, gdzie ta woda spływa. Co prawda bagno się tam nie tworzy,
> ale mokro jest. Pozdrawiam
> Lidka
:)
miecie jablkowej bedzie tam bardzo dobrze
jesli masz to nie zaluj jej kompostu
:)
a oregano posadz nieco wyzej
nieco bardziej w sloncu
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
smal

13. Data: 2005-07-26 14:39:33

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

Miłka wrote:

> Ja wole aby po wodę sięgała korzeniami a nie miała ją zaraz pod
> liśćmi.
:))))
jak doczytasz w tytule watku
mowa jest o upodobaniach miety a nie Twoich
:)))))))
ale skoro juz piszesz to bardzo jestem ciekaw
tej zagniwajacej z nadmiaru wilgoci miety
:)))))

> Moja na pewno nie jest mała, sięga mi do talii czyli jakieś metr
> wysokości. Czy według Ciebie jest mała ???
:)
herbarte parzy sie glownie z lisci
wiec chodzi o ilosc lisci a nie dlugosc lodyg
:)
w stawie posrod szuwarow mam bardzo duze krzaczory
ale na swoich uprawach na rabatach tne ja systematycznie
i nie ma wiecej jak 30-40 cm
:)))))

> A od czego nożyczki, w końcu jak piszę to mięta pieprzowa
> użytkowa.
:)))
jesli ja przycinasz to nie ma metra
:)
zreszta zamiast sie spierac zasadz jakies w cieniu
i porownuj z tymi na sloncu
:)
ta ze slonca bedzie miala wiecej goryczki
bedzie tez bardziej purpurowa
bedzie miala drobniejsze i sztywniejsze liscie
:)
a naprzyklad Mieta jablkowa
posadzona na sloncu bedzie tylko intensywnie mietowa
a jedynie w posadzonej w polcieniu lub cieniu
bedzie miala rowniez jablkowy posmak i zapach
:)))))))

14. Data: 2005-07-26 14:59:37

Od: "Lidia Roda" <l...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

s...@s...pl (Tadeusz Smal) napisał(a):

> miecie jablkowej bedzie tam bardzo dobrze
> jesli masz to nie zaluj jej kompostu
> :)
> a oregano posadz nieco wyzej
> nieco bardziej w sloncu

Dzięki za wskazówki i porady. Miętę jabłkową posadzę w cieniu, oregano wyżej
a na inne odmiany oregano pewnie się skuszę w przyszym roku (te fajne
odmiany, które posiadasz :) ). W tym roku z racji braków finansowych raczej
nie da rady :((((
I jeszcze jedno pytanko: mam jeszcze dwie inne odmiany mięty, a mięta podobno
lubi się krzyżować. Pewnie jak posadzę je blisko siebie to pewnie zrobią mi
psikusa i się pięknie pomieszają? Jak to było u Ciebie? Wiem, że pozostałe
mięty wywaliłeś a zostawiłeś tylko jabłkową. Ja nie chcę wyrzucać tych dwóch,
bo lubię różnorodność.
Pozdrawiam
Lidka

15. Data: 2005-07-26 19:59:57

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

Lidia Roda wrote:
> [...]
> Ciebie? Wiem, że pozostałe mięty wywaliłeś a zostawiłeś tylko
> jabłkową. Ja nie chcę wyrzucać tych dwóch, bo lubię różnorodność.
pieprzowa sie u mnie rozsiewala
a ta Jablkowa
ktora jest jakims mieszancem i wysiana
zapewne nie powtorzylaby cech rosliny matecznej
namnazam tylko wegetatywnie
:)
nie ma wiec ryzyka
ze sie skrzyzuje
:)
zreszta choc mam jej dosc sporo
to tak intensywnie jak eksploatujemy
ze nia ma szans na zakwitniecie
:)

16. Data: 2005-07-26 20:05:00

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> zreszta zamiast sie spierac zasadz jakies w cieniu
> i porownuj z tymi na sloncu

Ależ ja się nie spieram Drogi Panie Kolego jeno polemizuję a cienia mi
szkoda na jakąś tam "mięcinę" to miejsce zostawiam funkiom ;-)

Serdecznie Miłka

17. Data: 2005-07-26 20:11:32

Od: "Ania I." <aniai_usun_to@i_to_tez.o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

> miecie jablkowej bedzie tam bardzo dobrze
> jesli masz to nie zaluj jej kompostu

Kurczę, no miałabym takie fajne zacienione miejsce, mokre, idealne na tę
miętę jabłkową ale nie mogę jej nigdzie dostać :(
Może można by od kogoś wysępić sadzonkę? Ewentualnie odkupić? Bo ja łażę
po sklepach i szkółkach, wybór z reguły duży (czekoladowe, truskawkowe,
hiszpańskie i inne takie) a jabłkowej jak nie było, tak nie ma :(
Pozdrawiam
miętocholiczka- Ania I.
www.tramping.slask.prv.pl - relacje, galeria, porady, niusy, tablica

18. Data: 2005-07-26 20:52:15

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

Miłka wrote:

> Ależ ja się nie spieram Drogi Panie Kolego jeno polemizuję a
> cienia mi szkoda na jakąś tam "mięcinę" to miejsce zostawiam funkiom
> ;-)
:))))))
mamy calkowicie rozne pojecia wartosci
ja ani chwili bym sie nie zastanowil co posadzic w takim miejscu
:))))))
u mnie tez cienia na lekarstwo
nad mieta mam rozpieta cieniowke
:)))))))))

19. Data: 2006-03-20 09:23:40

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Miłka" <m...@t...pl> napisał w wiadomości

> Właśnie jej nie podlewam a jak w poście pisałam ma miejsce wilgotne.

A co napiszesz w karnawale?
Pozdrawiam ;-)
Janusz

wierzba-pogłębianie wiadomości