Migdaly zamiast pestek w nalewce wisniowej

1. Data: 2005-07-18 10:32:42

Temat: Migdaly zamiast pestek w nalewce wisniowej
Od: "Pawel" <p...@n...ld.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

jako ze staram sie uniknac obecnosci kwasu pruskiego w moim trunku,
chcialbym zastapic pestki rozgnieciownymi migdalami slodkimi.

Czy ktos ma doswiadczenie ile powinienem tych migdalow zaaplikowac na 1-1,5
kg wisni o okolo 0,5 litra spirytusu+0,5 wodeczki?

Pozdrawiam,

Pawel

2. Data: 2005-07-18 11:26:47

Temat: Re: Migdaly zamiast pestek w nalewce wisniowej
Od: "Marek W." <U...@U...o.cUz.t.aU.UnosUpamU.UonUetU.UplU> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Pawel" <p...@n...ld.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
1-1,5
> kg wisni o okolo 0,5 litra spirytusu+0,5 wodeczki?

Do nalewek to gorzkie migdały IHMO...

Marek

3. Data: 2005-07-18 12:06:41

Od: "Pawel" <p...@n...ld.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> 1-1,5

> Do nalewek to gorzkie migdały IHMO...

qrcze ale gorzkie rowniez maja kwas pruski :-/ Poza tym wszedzie sa migdaly,
tak wiec mniemam ze chodzi o te latwiej dostepne w sklepie czyli slodkie...

Pawel

4. Data: 2005-07-18 12:40:19

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <dbg616$28rg$1@news2.ipartners.pl>,
"Pawel" <p...@n...ld.onet.pl> wrote:

> qrcze ale gorzkie rowniez maja kwas pruski :-/ Poza tym wszedzie sa migdaly,
> tak wiec mniemam ze chodzi o te latwiej dostepne w sklepie czyli slodkie...
>
> Pawel

Nie, chodzi o gorzkie. Słodkie nie dadzą Ci charakterystycznego zapachu,
który powinna mieć nalewka wiśniowa, a który pochodzi właśnie od kwasu
pruskiego. Co Ci ten kwas pruski przeszkadza?

Władysław

5. Data: 2005-07-18 13:43:00

Od: "Marek W." <U...@U...o.cUz.t.aU.UnosUpamU.UonUetU.UplU> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wladyslaw Los" <w...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> który powinna mieć nalewka wiśniowa, a który pochodzi właśnie od kwasu
> pruskiego. Co Ci ten kwas pruski przeszkadza?

Oj pewnie sie naczytał jak to zejsc smiertelnie mozna po spozyciu
rzeczonego..

Marek

6. Data: 2005-07-18 15:03:00

Od: "Pawel" <p...@n...ld.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> na

> migdaly,
> slodkie...

> Oj pewnie sie naczytał jak to zejsc smiertelnie mozna po spozyciu
> rzeczonego..

wiesz, skoro jest uznawany za trucizne to majac mozliwosc jej eliminacji,
chcialbym czyms zastapic, ot co. Nie mam obaw o zejscie smiertelne/

Pawel

7. Data: 2005-07-18 15:57:00

Od: Magdalena Fabrykowska-Młotek <m...@s...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 18 Jul 2005 17:03:00 +0200, Pawel wrote:

> wiesz, skoro jest uznawany za trucizne to majac mozliwosc jej eliminacji,
> chcialbym czyms zastapic, ot co. Nie mam obaw o zejscie smiertelne/

Po prostu nie dorzucaj pestek w ilości, która da śmiertelne stężenie
kwasu pruskiego.
--

Magdalena Fabrykowska Młotek
Obecnie czytane: "Omega", "Absolution Gap", "NeoAddix", "Zbójecki gościniec"

8. Data: 2005-07-18 20:06:47

Od: "Marek W." <U...@U...o.cUz.t.aU.UnosUpamU.UonUetU.UplU> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Fabrykowska-Młotek" <m...@s...waw.pl> napisał w
wiadomości news:pan.2005.07.18.15.57.00.191796@sgh.waw.pl...

> Po prostu nie dorzucaj pestek w ilości, która da śmiertelne stężenie
> kwasu pruskiego.
> --

Tak ale śmiertelna dawka kwasu w pestkach to chyba po spożyciu sporego worka
na raz....
czyli w nalewce musiała by to być mała cysterna...
A wtedy tośmierć była by z przepicia a nie od trucizny w pestkach....

Marek

9. Data: 2005-07-19 07:40:32

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marek W. wrote:

> [...]
> czyli w nalewce musiała by to być mała cysterna...
> A wtedy tośmierć była by z przepicia a nie od trucizny w pestkach....

Do nalewki część wiśni trzeba wydrylować, a część zostawić z pestkami,
tak garść wystarczy. U mnie sprawę załatwia drylownica, która
przepuszcza trochę pestek ;)

Najpiękniejszą muzyką przed snem

10. Data: 2005-07-19 07:49:05

Od: Waldemar Krzok <w...@c...de> szukaj wiadomości tego autora

Marek W. wrote:

> Tak ale śmiertelna dawka kwasu w pestkach to chyba po spożyciu sporego worka
> na raz....

LD50 to średnio 50-60 gorzkich migdałów na dorosłego, 5-10 na dzieciaka.
Ale kto tyle daje?

> czyli w nalewce musiała by to być mała cysterna...
> A wtedy tośmierć była by z przepicia a nie od trucizny w pestkach....

też prawda.

Waldek

Farfalle cukinowo- pomidorowe
ser "feta"
ciasteczka fornetti
Czy skrobia ziemniaczana to to samo co mąka ziemniaczana???
co z kabanosów??