Migrena....

1. Data: 2001-11-22 22:30:12

Temat: Migrena....
Od: "Dominika NM" <d...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

...po raz kolejny. Ale może na grupie jest ktoś nowy i ma informacje na
temat nowych leków i terapii...
Może jakiś endokrynolog się wypowie czy skoro tabletki antykoncepcyjne mogą
wywołać migrenę to mogą też zadziałać odwrotnie i osłabić ataki?
Na wszelki wypadek zaznaczam że cierpię na migreny (diagnoza potwierdzona
przez kilku lekarzy), wypróbowałam już większość zarejestrowanych w Polsce
leków, byłam u różnych magów, lekarzy-specjalistów, masażystów, kręgarzy,
bioenergoterapeutów, akupunkturzystów itd...
Może ktoś ma jeszcze jakieś pomysły... Wypróbuję nawet najbardziej
nieprawdopodobne i niekonwencjonalne metody ( o ile nie będą niebezpieczne -
bo skakać z 10 piętra na głowę nie będę :-) ). Może ktoś mógłby polecić
strony z "M" w temacie, jakieś artykuły...
Z góry dziękuje
Pozdrawiam
DominikaNM

2. Data: 2001-11-22 23:11:24

Temat: Re: Migrena....
Od: jacek <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <9tjudf$p7k$1@info.cyf-kr.edu.pl>, d...@a...pl says...
> [...]
> bo skakać z 10 piętra na głowę nie będę :-) ). Może ktoś mógłby polecić
> strony z "M" w temacie, jakieś artykuły...

Napisz na prv u kogo bylas i co zazywalas etc. Za kilka dni odpowiem
(wyjezdzam). Pomoge kontaktami.

3. Data: 2001-11-22 23:30:05

Od: "Krystyna" <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dominika NM" <d...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> leków, byłam u różnych magów, lekarzy-specjalistów, masażystów, kręgarzy,
> bioenergoterapeutów, akupunkturzystów itd...

Dla mnie skuteczną metodą wyleczenia z uporczywych bólów głowy była dieta
opty i prądy selektywne PS.
Od 3,5 roku już mnie głowa nie boli (a bolała kilkanaście lat, a w ostatnich
kilku latach nawet 2-3 doby w każdym tygodniu ).

Proszę bardzo: http://republika.pl/optymaln , http://ikoiko.republika.pl

> Z góry dziękuje
> Pozdrawiam
> DominikaNM

Życzę cierpliwości w czytaniu : )
Pozdrawiam
Krystyna

4. Data: 2001-11-23 03:24:32

Od: <x...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> bo skakać z 10 piętra na głowę nie będę :-) ). Może ktoś mógłby polecić
> strony z "M" w temacie, jakieś artykuły...

Bedac mezem zony z migrenami nabralem sporej wiedzy.
Wyleczyc sie tego nie da, ale mozna uczynic wcale znosnym.
O zadkich atakach i niezbyt czestych.
Obecnie raz na pol roku i bez rzygania .

Materialow jest na internecie pelno. Radze poszukac w linkach strony listy
LEKARZE. Mozna rowniez skorzystac z newsgroup poswieconej migrenie.

W zasadzie najwazniejsze jest znalezc dobrego lekarza (rodzinnego),ktory jest
na biezaco z postepami wiedzy w tym zakresie i nie pcha pacjentki od razu w
narkotyki.

Pozdrawiam

dradam

5. Data: 2001-11-23 06:18:57

Od: jacek <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj!

In article <5...@n...onet.pl>, > > Może ktoś ma
> [...]
> Wyleczyc sie tego nie da, ale mozna uczynic wcale znosnym.
> O zadkich atakach i niezbyt czestych.
> Obecnie raz na pol roku i bez rzygania .

To dobry wynik. Chco jeszcze do poprawienia.

> W zasadzie najwazniejsze jest znalezc dobrego lekarza (rodzinnego),ktory jest
> na biezaco z postepami wiedzy w tym zakresie i nie pcha pacjentki od razu w
> narkotyki.

Tu bym sie zgodzil polowicznie. Otoz migrene najpierw trzeba zdiagnozowac
porzadnie - a nie wyobrazam soebie by rodzinny to zrobil. 90% lekrzy myli
migrene z innego typu bolami glowy. I leczy inaczej (nie mogrenowo). To z
tego sie potem biora kwiatki typu podawanie na migrene narkotykow, albo
ze migrena ustapila po jakiejs diecie. Nie da rady - po prostu jest zbyt
mala wiedza an ten temat i zbyt czesto zwyklemu bolowi glowy (choc
mocnemu) przypisuje sie migrene.

6. Data: 2001-11-23 07:21:27

Od: Leszek Serdyński <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jacek" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
To z
> tego sie potem biora kwiatki typu podawanie na migrene narkotykow, albo
> ze migrena ustapila po jakiejs diecie. Nie da rady - po prostu jest zbyt
> mala wiedza an ten temat

To, że Ty masz małą wiedzę na ten temat, nie może być powodem pisania, że
wiedza jest zbyt mała. Może mniej arogancji i zazdrości a więcej
zapoznawania się z osiągnięciami innych?

Pozdrawiam
Leszek

7. Data: 2001-11-23 07:25:25

Od: jacek <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <9tkt7h$oim$1@news.tpi.pl>, l...@p...onet.pl says...

> [...]
> wiedza jest zbyt mała. Może mniej arogancji i zazdrości a więcej
> zapoznawania się z osiągnięciami innych?

Ale sie pienisz - ja pisze o pewnej sredniej. Jezeli 96% rodzinnych nie
potrafi nawet powiedziec jakie sa objawy migreny nie mowiac juz ze nie
wie jaka jest rola serotoniny w tym wszytkim - to nie oczekuje ze mozna
spokojnie skierowac kogos do leczenia do rodzinnego.
Zreszta - to co napisales w poscie poprzednim (leczenie objawow migreny
narkotykiem) wlasnie dowidzi ze ktos kto to daje po prostu ma blade
pojecie o migrenie. A ja wiedze mam. Spoko. Sprawdz jak nie wierzysz.

8. Data: 2001-11-23 10:54:52

Od: <x...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ze migrena ustapila po jakiejs diecie. Nie da rady - po prostu jest zbyt
> mala wiedza an ten temat i zbyt czesto zwyklemu bolowi glowy (choc

Jezeli dozylne kroplowki ze sterydami,fenactilem a takze Stadol (bupropion) nie
dzialaja - to trzxeba siegnac do narkotyku (dolargan). Nie robi sie tego
czesto, ale takie jest zycie. Choc z reguly neurolog na tym etapie staje sie
koniecznoscia.

Uwag na temat lekarza rodzinnego - nie komentuje. By Ty piszesz o tym co jest w
Polsce, a ja pisze o tym co jest standartem poza Polska.

W kazdym razie diagnozowanie (nie kazdej , podkreslam) migreny w 90 procentach
nalezy w Ameryce Polnocnej do obowiazkow lekarza rodzinnego. Nie mowiac o
leczeniu.

Pozdrawiam

dradam

9. Data: 2001-11-23 19:26:36

Od: "Iwonka" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dominika NM" <d...@a...pl> napisał w wiadomości
> ...po raz kolejny. Ale może na grupie jest ktoś nowy i ma informacje na
> temat nowych leków i terapii...

powiem ci z mojego 10 letniego migrenowego doswiadczenia,
ze probowalam roznego rodzaju cudow i dalam za wygrana, teraz
od razu siegam po Imigran i wreszczie zyje normalnie.
nie licze ile razy mnie boli, jak dlugo jestem "nieobecna",
juz mnie to nie obchodzi,
lykam tabletke i wracam do normalnosci.
pozdrawiam iwona

10. Data: 2001-11-23 20:11:27

Od: Kamil Uminski <d...@k...umcs.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam !

jacek <j...@w...pl> rzecze:
>[...] - ja pisze o pewnej sredniej. Jezeli 96% rodzinnych nie
>potrafi nawet powiedziec jakie sa objawy migreny nie mowiac juz ze nie
>wie jaka jest rola serotoniny w tym wszytkim[...]

O widze, ze byly na ten temat jakies badania ! Prosze o wiecej szczegolow
nt wiedzy lekarzy roznych specjalnosci oraz kto i kiedy te badania
przeprowadzil...

Pozdrawiam,

Kamil Uminski

PS. To powyzej to kolejny krok we wlasciwym kierunku - w koncu dowiemy sie
na jakim poziomie stoi nasza medycyna...

PPS. A na powaznie - szczerze mowiac brak jest konkretnego systemu
weryfikacji wiedzy lekarzy i koniecznosci stalego podnoszenia kwalifikacji.

Jednak sa pewne postepy. Otrzymalem ostatnio zaproszenie na ktorym byla
uwaga, ze uczestnictwo w tym sympozjum skutkuje kilkoma punktami w CME
(Ustawiczne Ksztalcenie Medyczne). Z zaproszenia niestety nie skorzystalem,
bo godzina byla niezyciowa (13:00 - wtedy sie pracuje)...
--

Stwardnialy sutek
Suplementy kulturystyczne
grainery