Mirena trzy pytania

1. Data: 2007-03-30 09:19:32

Temat: Mirena trzy pytania
Od: m...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Chciałem znaleźć jednoznaczną odpowiedź na pytania co do których nie
znalazłem w ulotkach ani jednoznacznie nie odpowiedział ginekolog a ja
mam wątpliwości:.Zresztą ginekolog powiedziała że to raczej
szarlataneria i ona nie poleca (dziewczyna jeszcze nie rodziła dzieci)

Od razu chcę zaznaczyć że nie interesują mnie opinie tylko fakty.
To nie jest troll!!

1. Czy mirena jest środkiem wczesnoporonnym?
2. Czy przy prawidłowym działaniu dochodzi do zapłodnienia jajeczka?
3. Czy jeśli już dojdzie do zapłodnienia to ciąża rozwinie się
prawidłowo (zygota się zagnieździ, hormony nie spowodują jakiś
nieprawidłowości?) etc etc?

Proszę rzetelne odpowiedzi, z góry dziękuję.

2. Data: 2007-03-30 15:21:52

Temat: Re: Mirena trzy pytania
Od: pamana <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> 1. Czy mirena jest środkiem wczesnoporonnym?

nie, bo hormon nie dopuszcza do owulacji

> 2. Czy przy prawidłowym działaniu dochodzi do zapłodnienia jajeczka?

nie .

> 3. Czy jeśli już dojdzie do zapłodnienia to ciąża rozwinie się
> prawidłowo (zygota się zagnieździ, hormony nie spowodują jakiś
> nieprawidłowości?) etc etc?

zaplodnienie to jeszcze nie ciaza ,musi sie jeszcze komorka zagniezdzic
a temu przeszkadza spirala wywolujac staly stan zapalny.
p.

3. Data: 2007-03-30 15:53:33

Od: "Hania " <v...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

m...@g...com napisał(a):

> Witam,
> Chcia=B3em znale=BC=E6 jednoznaczn=B1 odpowied=BC na pytania co do
kt=F3ryc=
> h nie
> znalaz=B3em w ulotkach ani jednoznacznie nie odpowiedzia=B3 ginekolog

to idz do innego gina, skoro ten nie umial odpowiedziec na tak proste
pytania! A gadal o kalendarzyku?

ponizej z gugli, zanim przeczytasz: nie jest wczesnoporonna.

Antykoncepcja XXI wieku - system Mirena&reg;

Mirena&reg; to nowoczesny system hormonalny na miarę XXI wieku. Ten
wewnątrzmaciczny system łączy w sobie zalety pigułki i wkładki
antykoncepcyjnej. Mirena jest co najmniej tak skuteczna jak pigułka, a jej
stosowanie jest równie wygodne jak wkładki domacicznej. Mirena to nie tylko
antykoncepcja. Może być stosowana leczniczo w przypadku obfitych krwawień
miesięcznych oraz jako składnik gestagenny hormonalnej terapii zastępczej.

Co to jest Mirena&reg;

&#8222;Mirena&reg; to system wewnątrzmaciczny uwalniający 20 mcg levonorgestrelu/
dzień przez pięć lat.&#8221; - wyjaśnia Piotr Marianowski, ginekolog
położnik. &#8222;Jest to niezwykle skuteczna metoda antykoncepcyjna, zwłaszcza dla
kobiet potrzebujących długoterminowej, odwracalnej metody. Główną zaletą
systemu Mirena&reg; jest jednak nie tylko antykoncepcja, ale związane z jej
stosowaniem korzyści zdrowotne. W wyniku miejscowego działania
levonorgestrelu na endometrium zmniejszeniu ulega utrata krwi miesiączkowej.
Należy pamiętać, że ze stosowaniem tego systemu może się wiązać występowanie
plamień/ krwawień. Odpowiednie przygotowanie pacjentek do możliwości
wystąpienia tej niedogodności ma ogromny wpływ na odsetek zaprzestania
stosowania tej metody&#8221; - dodaje Piotr Marianowski.

Zakładanie Mireny&reg;

Mirenę&reg; może założyć wyłącznie lekarz. Wprowadza się ją do macicy przez
pochwę i szyjkę macicy przy pomocy cienkiej rurki - podobnie jak zwykłe
wkładki (spirale). Przygotowanie do założenia wkładki hormonalnej trwa ok. 5
minut, a samo złożenie Mireny&reg; zaledwie kilkanaście sekund. Mirenę&reg; zakłada
się najczęściej w trakcie miesiączki lub przy okazji usunięcia innej
wkładki. Po urodzeniu dziecka Mirena&reg; może być założona począwszy od
szóstego tygodnia po porodzie. Sam system jest bardzo mały (ok. 3 cm
długości).

Czy zakładanie Mireny&reg; jest bolesne?

Większość kobiet twierdzi, że zakładanie systemu Mirena&reg; wiąże się jedynie z
lekkim dyskomfortem.

Planowanie ciąży

Jeżeli kobieta zechce zajść w ciążę, powinna zgłosić się do ginekologa w
celu usunięcia systemu Mirena&reg;. Płodność powróci do normalnego stanu.

Czy można zajść w ciążę stosując Mirenę&reg;?

Mirena&reg; jest niezwykle skuteczna. Na 1000 kobiet stosujących system średnio
jedna na rok zachodzi w ciążę. Jej skuteczność jest więc porównywalna ze
sterylizacją.

Czy Mirena&reg; może wypaść?

Jest to mało prawdopodobne, ale możliwe. Nietypowe nasilenie krwawienia
miesiączkowego może być oznaką, że tak się stało. W tej sytuacji należy
natychmiast zastosować inną metodę antykoncepcyjną i zgłosić się do lekarza.
Można sprawdzić, czy Mirena&reg; znajduje się na swoim miejscu. Palcami można
wyczuć obecność cienkich nitek w pochwie w okolicy ujścia szyjki macicy,
najlepiej sprawdzać tuż po miesiączce. Jeśli nitki są niewyczuwalne lub gdy
wyczuwalna jest dolna końcówka systemu, należy zgłosić się do lekarza.

pozdr.H.

4. Data: 2007-03-30 16:33:54

Od: m...@g...com szukaj wiadomości tego autora

pamana napisał(a):

> [...]

> zaplodnienie to jeszcze nie ciaza ,musi sie jeszcze komorka zagniezdzic
> a temu przeszkadza spirala wywolujac staly stan zapalny.

Dziękuję za ieguodpowiedź, jeszcze jedno pytanie, w jaki sposób hormon
wpływa na jajniki hamując owulację? Jak sie tam dostaje.
Z broszur reklamowych wynkało że hormon w bardzo niewielkim stopniu
jest wchłaniany do krwiobiegu i działa miejscowo na błonę śluzową
macicy.

5. Data: 2007-03-30 18:06:54

Od: m...@g...com szukaj wiadomości tego autora

On 30 Mar, 17:53, "Hania " <v...@g...pl> wrote:
> [...]

> pytania! A gadal o kalendarzyku?
>
> ponizej z gugli, zanim przeczytasz: nie jest wczesnoporonna.
>
> Antykoncepcja XXI wieku - system Mirena&reg;
[ciach ulotka]

Czytałem to wcześniej, ale nie ma tam odpowiedzi na wszystkie moje
pytania. poza tym szukam raczej opracowań medycznych a to jest po
prostu ulotka reklamowa.

6. Data: 2007-03-30 19:44:20

Od: pamana <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Z broszur reklamowych wynkało że hormon w bardzo niewielkim stopniu
> jest wchłaniany do krwiobiegu i działa miejscowo na błonę śluzową

dokladnie nie wiem ale hormon jest uwalniany przez okres 5 lat ,
wchlaniany do krwioobiegu i to powoduje zahamowanie owulacji a co za tym
idzie krwawienia miesiecznego.
nie wnikalam nigdy w to dokladnie bo nie chcialam zakladac mireny.
moze skrobinj mail do producenta/dystrybutora z prosba o info,gin takz
epowinnien odpowiedziec na pytania.
p.

7. Data: 2007-03-30 21:00:58

Od: "Hania" <v...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <m...@g...com> napisał w wiadomości
ps.com...

w jaki sposób hormon
wpływa na jajniki hamując owulację?

w taki sam, jak robia to tabsy antibejbi. Rozmawiasz z uzytkowniczkami, nie
lekarzami.

>Jak sie tam dostaje.

ze spiralki

Z broszur reklamowych wynkało że hormon w bardzo niewielkim stopniu
jest wchłaniany do krwiobiegu i działa miejscowo na błonę śluzową
macicy

z tabletek musi przejsc przez zoladek, watrobe. Tu ma po prostu blizej, i
nie obciaza az tak reszty organow.

hania.

8. Data: 2007-03-30 21:28:28

Od: "Hania" <v...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <m...@g...com> napisał w wiadomości

3. Czy jeśli już dojdzie do zapłodnienia to ciąża rozwinie się
prawidłowo (zygota się zagnieździ, hormony nie spowodują jakiś
nieprawidłowości?) etc etc?

przy wkladkach niehormonalnych wyjmują ją przy porodzie. Tu dochodza
hormony - zapytaj na jakims forum medycznym, a może podzwoń do lekarzy
lub...napisz do producenta?

hania - przed kolejną wkładką

9. Data: 2007-03-30 21:51:17

Od: pamana <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> przy wkladkach niehormonalnych wyjmują ją przy porodzie. Tu dochodza
> hormony - zapytaj na jakims forum medycznym, a może podzwoń do lekarzy
> lub...napisz do producenta?

na ulotce od mojej wkladki jest napisane :jesli dojdzie do ciąży i chce
sie ja utrzymac ,wkladke nalezy usunąc. jezeli wkladka nie zostanie
usunieta istnieje ryzyko poronienia lub przedwczesnego porodu.przebieg
ciazy nalezy obserwowac.nie ma dowodow wskazujacych na uszkodzenia plodu
w czasie ciazy z nie usunieta wkladka.jezeli pragnie sie utrzymac ciaze
a wkladki nie mozna ostroznie usunac ,nalezy skontaktowac sie z
lekarzem,ktory udzieli wyczerpujacych info. co do dalszego postepowania...."

czyli wiadomo ze nic nie wiadomo:)
p.

10. Data: 2007-03-30 22:11:44

Od: "Papkin" <s...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik wrote:
> [...]
> mam wątpliwości:.Zresztą ginekolog powiedziała że to raczej
> szarlataneria i ona nie poleca (dziewczyna jeszcze nie rodziła dzieci)

mirene.pl - nie zalecja przyszlym mamom choc nie ma jednoznacznych dowod
przeciw temu. Ale zasiewaja niepokoj, ja dzieci nie planuje wiec mnie to nie
rusza ale pomys bo czesc kobiet bez malej zabaweczki ani rusz...

PCOS
WBC
Postępująca wada wzroku u dziecka
data waznosci szczepionki