Monitor a oczy !

1. Data: 2005-02-23 22:18:36

Temat: Monitor a oczy !
Od: "Gienek" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

mam dwa pytania do szanownej rzeszy !!
- czy oczy psują się od monitora ?( siedze po 10 godzin dziennie w okularach),
mam wypukły monitor 17'
- gdzies w szafie mam schowany filtr na monitor ( za 40 zł ), czy lepiej go
założyć ? czy to nic nie pomaga poza przyciemnianiem ?

czekam na odpowiedzi !

2. Data: 2005-02-23 22:24:29

Temat: Re: Monitor a oczy !
Od: "Hoody" <d...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

> - czy oczy psują się od monitora ?( siedze po 10 godzin dziennie w
okularach),
> mam wypukły monitor 17'

tak

> - gdzies w szafie mam schowany filtr na monitor ( za 40 zł ), czy lepiej
go
> założyć ? czy to nic nie pomaga poza przyciemnianiem ?

za 40zł to raczej nic nie da...

LCD mocno ostatnio staniały !!!!!

pzdr
H.

3. Data: 2005-02-23 22:32:06

Od: "Gienek" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> LCD mocno ostatnio staniały !!!!!

a LCD chronią oczy ?

4. Data: 2005-02-23 22:37:49

Od: "Reader" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Oczywiście, że monitor szkodzi oczom.

Podczas siedzenia, twoje oczy skupiają się na oglądaniu monitora, wolniej
mrugasz co oznacza, że powierzchnia oka
nie jest odpowiednio nawilżana. Do tego dochodzi promieniowanie
elektromagnetyczne.

Filtr zapewne nawet za 40 zł w jakiś sposób zniweluje część promieniowania,
najlepiej jeżeli sam ocenisz czy jest lepiej po założeniu.

pozdrawiam
Reader

5. Data: 2005-02-23 22:47:09

Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy> szukaj wiadomości tego autora

Proces Gienek <r...@o...pl> zwrócił błąd:

> a LCD chronią oczy ?

LCD nie migają (chyba że coś jest uszkodzone). Słabe odświeżanie (mniej
niż 85Hz) to jedna z głównych przyczyn kłopotów ze wzrokiem
spowodowanych przez monitor CRT. Tylko z LCD jest problem taki, że
zwykle są za jasne i trzeba je najpierw dobrze ustawić, a nie wszystkie
technicznie są zdolne do znacznego przyciemnienia bez pogorszenia
parametrów obrazu. No i niektóre osoby nie trawią LCD z nieznanego mi
powodu. :)

Jeszcze jednym z częstych powodów problemów ze wzrokiem jest zbyt
rzadkie zwilżanie rogówki (mruganie), trzeba się nauczyć to robić.

Filtr nie pomoże, bo promieniowanie jest naprawdę mało ważne przy innych
czynnikach szkodliwych. Wyjątek to sytuacja gdy jest stary monitor lub
ma usterkę, np. starta warstwa antyodblaskowa lub problemy z kontrastem.

--
Saiko Kila
Unregistered Windows User #7.29581131e8

6. Data: 2005-02-23 22:50:31

Od: "|3eR|<0" <.@.> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Reader" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> mrugasz co oznacza, że powierzchnia oka
> nie jest odpowiednio nawilżana. Do tego dochodzi promieniowanie
Promieniowanie elektro magnetyczne? a co ono ma do oczów. Co najwyżje stare
monitory które produkują dużo pola, mogą pododować bóle głowy i to u ludzi
wrażliwych i czesto majacych bóle głowy ogolnie. Przeciez nawet czytanie
książki przez 13 godzin moze zmeczyć zwrok i spododować bóle głowy. Nigdzie
nie jest udowodnione czarno na białym ze promieniowanie EM szkodzi oczom i
ludzkiemu działu, no chyba, że włożysz rękę do mikrofalówki. Rzecz w tym, że
LCD są dlatego lepsze od CRT ponieważ CRT "mrugają" od 60 HZ do 100 HZ i
wiecej, a LCD to jest statyczny obraz ktory nie moruga. Dlatego to może
sprawic, że nie bedziesz sie męczył. Ustaw sobie swoj monitor tak żeby miał
odświerzanie 100 Hz zobaczysz ze oczy nie bedą Ci sie męczyć prawie w ogóle
a jeśli do tego ustawic sobie(w nocy) jakąś lampke za monitorem ... to
możesz pracować godzinami.. i nie bedzie tak zle ;-). Ja potrafie wytrzymac
20 godzin przed monitorem, nie mam problemów z kregosłupem(uprawiam sport),
monitor mam zwykly ale chodzi na 100Hz, nocą lampka się świeci za nim, a
bóle głowy są mi zupełnie obce, no chyba, że widze co sie dzieje w narzym
rządzie.

> Filtr zapewne nawet za 40 zł w jakiś sposób zniweluje część
> promieniowania,
> najlepiej jeżeli sam ocenisz czy jest lepiej po założeniu.
Filtry były stosowane w starych monitorach które nie miały żadnej powłoki
chroniącej, teraz kazdy lepszy monitor 17 nawet 15 ma to wbudowane w po
prostu w kineskop.Twój 17 calowy tez to prawdopodobnie ma. Podwójny filtr
nie wiem czy coś da...
Pozdro.

7. Data: 2005-02-24 02:07:26

Od: "Adrian" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> LCD są dlatego lepsze od CRT ponieważ CRT "mrugają" od 60 HZ do 100 HZ i
> wiecej

Koledzy ;) powiem tak :
Jesli masz CRT czyli wypukly staraj sie tylko wyciagnac z niego jak
najwieksze odswierzanie....
z regoly jest to 85Hz ale niektore nowsze mozna wyciagnac na 100Hz i to
jeszcze zalezy od
rozdzielczosci ekranu.... przy 1024x768 z regoly jest wlasnie max 85Hz i to
powinno
juz nie meczyc oczu...

co do LCD to tam odswierzanie jest tez cos kolo 85Hz ale obraz nie migocze
.... sprawy zwiazane z czysta
elektronika juz ;) ale powiem ze CRT jest lepszy od LCD ..... oba maja tyle
wad i zalet ze sie praktycznie
wyrownuja w ocenie ... na LCD zapomnij o grafice wektorowej , graniu , i
ogladaniu filmow z szybka akcja....
no chyba ze masz ok 5000zl na pozadnego LCDka ;) a te po 1000-1300zl to
mozna sobie nimi yyyy no wiecie sami :)

Takze jednym slowem brachu ja siedze codziennie ok 12-16h na dobe przed
kompem (bez okularow i filtra)
i jakos zyje a oczy dzialaja i nawet sie nie psuja ;)
Bardzo wazne jest zeby robic sobie przerwy ok 5-10 min co godzine ....
najlepiej zamknac oczy wtedy odpoczna :)

Pozdrawiam !!!

8. Data: 2005-02-24 07:05:15

Od: Karol Y <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Koledzy ;) powiem tak :
> Jesli masz CRT czyli wypukly staraj sie tylko wyciagnac z niego jak
> najwieksze odswierzanie....

CRT nie znaczy wypukly, moze tez byc plaski i wklesly.

> z regoly jest to 85Hz ale niektore nowsze mozna wyciagnac na 100Hz i to
> jeszcze zalezy od

Wszystkie nowsze od roku wstecz.

> rozdzielczosci ekranu.... przy 1024x768 z regoly jest wlasnie max 85Hz i to
> powinno
> juz nie meczyc oczu...

Zgadza sie, powinno.

> co do LCD to tam odswierzanie jest tez cos kolo 85Hz ale obraz nie migocze

Dokladniej mowiac, obraz w LCD jest tworzony przez równoczesne
przełączanie pikseli bez użycia wiązki skanującej, jak ma to miejsce w
kineskopach(CRT).

> [...]
> wad i zalet ze sie praktycznie
> wyrownuja w ocenie ... na LCD zapomnij o grafice wektorowej , graniu , i

Opowiadasz, do supermarketu beda jak znalazl ;)

> no chyba ze masz ok 5000zl na pozadnego LCDka ;) a te po 1000-1300zl to
> mozna sobie nimi yyyy no wiecie sami :)

Od 2k juz kupisz dobrego LCD-ka.

--
Pozdrawiam.

9. Data: 2005-02-24 09:54:49

Od: fidyash <f...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Gienek napisał:
> mam dwa pytania do szanownej rzeszy !!
> - czy oczy psują się od monitora ?( siedze po 10 godzin dziennie w okularach),
> mam wypukły monitor 17'
W taki sam sposób jakbyś siedział przed telewizorem, z tym że przed
monitorem siedzisz bliżej i bardziej koncentrujesz się nad tym co jest
na ekranie.

> - gdzies w szafie mam schowany filtr na monitor ( za 40 zł ), czy lepiej go
> założyć ? czy to nic nie pomaga poza przyciemnianiem ?
Na pewno pomoże przynajmniej jeżeli chodzi o odblaski na ekranie. Na
rynku swego czasu dostępne były dwa rodzaje filtrów jeden z siatki drugi
ze szkła ołowiowego te drugie oczywiście są lepsze, te pierwsze
faktycznie tylko przyciemniają obraz.

Taki sam efekt jak filtr mogą zapewnić Ci odpowiednie okulary, przy
najbliższej wymianie okularów poproś o takie "dla pracujących przy
komputerze" są trochę droższe, ale podobno faktycznie pomagają.

Podczas pracy przy monitorze warto jest od czasu do czasu dać odpocząć
wrokowi, najlepiej patrząc przez chwilę za okno lub na coś zielonego.
Warto też od czasu do czasu wstać od komputera i przejść się kawałeczek.
Sensownym rozwiązaniem w przypadku braku okna w pobliżu jest postawienie
obok monitora czegoś zielonego, najlepiej kwiatka lub innej roślinki. Co
pozwoli zogniskować od czasu do czasu wzrok na czymś innym.

Są również zestawy pewnych ćwiczeń dla pracujących przy komputerze,
które niektórym pomagają.

Ogólnie jednak, jeżeli faktycznie wyrobisz w sobie nawyk mrugania i
robienia przerw w pracy od czasu do czasu, co zresztą wynika z przepisów
BHP dla pracujących przy komputerze, więc Twój pracodawca nie powinen
się sprzeciwiać Twoje kłopoty ze wzrokiem powinny się skończyć.

Kolejną sprawą jest fakt, że z powodu pracy przy komputerze przysłyguje
ci zwrot za okulary co jakiś czas oczywiście, powinieneś to wykorzystać.

Wymiana monitora na panel LCD również wiąże się z pewnym dyskofortem,
panele są o wiele jaśniejsze od monitorów. Zatem jeżeli masz problemy ze
wzrokiem powinieneś wybrać raczej taki, który oferuje różne
predefiniowane tryby pracy, z tekstem, grafiką oraz filmami, które to
tryby zmieniają nie tylko jasność ale i kolory. funkcje takie możesz
znaleźć między innymi w monitorach EIZO.

Pozdrawiam
AW

10. Data: 2005-02-24 10:06:21

Od: "Gienek" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

na moim 17' calowym monitorze ( firmy RELISYS) przy rozdzielczości 800+600
maxymalne odświeżanie ekranu wynosi 85Hz, czy to jest wystarczające odświeżanie
? ( ktoś mówił o 100Hz)

Renta+zlamanie kregloslupa
Tracę śłych ?
Korekcja uszu...
urlop zdrowotny dla nauczyciela na hashimoto...
Zmetnienie ciala szklistego