"Monografia rodziny dereniowatych" - kupowac czy nie kupowac?

41. Data: 2008-03-10 13:58:21

Temat: Re: "Monografia rodziny dereniowatych" - kupowac czy nie kupowac?
Od: "?" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> P.S. a w ogóle to witaj w klubie - już Cię złapał derenioholizm ;-)

Czas na odwyk Kresowiec, czas najwyższy.

Pozdrawia Be

42. Data: 2008-03-10 16:05:34

Od: "Dirko" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:fr3es8$q4k$1@atlantis.news.neostrada.pl ?
<n...@o...pl> napisał(a):

> Czas na odwyk Kresowiec, czas najwyższy.

Hejka. Przecież w długotrwałych okresach gdy go nie ma na grupie, to na
pewno walczy z nałogiem. ;-)
Pozdrawiam syzyfowo Ja...cki

43. Data: 2008-03-10 19:59:05

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dirko pisze:
> W wiadomości news:fr3es8$q4k$1@atlantis.news.neostrada.pl ?
>>
> Hejka. Przecież w długotrwałych okresach gdy go nie ma na grupie, to na
> pewno walczy z nałogiem. ;-)
> Pozdrawiam syzyfowo Ja...cki

Boletus chyba miał dłuzszą kurację.
;-)
pozdr. Jerzy

44. Data: 2008-03-10 20:02:14

Od: "?" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Boletus chyba miał dłuzszą kurację.

Boletus bawił czas jakiś na portalach europejskich, ot co.

Pozdrawia Be

45. Data: 2008-03-12 11:19:08

Od: t...@g...com (Tomasz Łukowski) szukaj wiadomości tego autora

10-03-08, Krzysztof Wilk <w...@m...agh.edu.pl> napisał(a):

> Wysyłkowo to nie wiem, ale jest szansa zdobyć kilka odmian
> w zaprzyjaźnionym nam punkcie w Krzywaczce.
> Szewczykowie przywożą je z Holandii, pewnie w ramach wymiany za inne
> rarytasy.
> Ceny dereni też są rarytasowe raczej - około Kazimierza Wielkiego
> za sztukę.
>
> Krzysztof
>
> P.S. a w ogóle to witaj w klubie - już Cię złapał derenioholizm ;-)

Skromnie przyznaje ze to schorzenie wystepuje u mnie w wersji mniej
szlachetnej tzn jako forma wtorna, pochodna od dereniowkoholizmu :-))
ale rzeczywiscie symptomy sa :-)
Probowalem troche poszperac w sieci za dereniam i znalazlem w poznaniu
firme Plantmar
( http://www.plantmar.pl/) ktora ma w ofercie C. m. Jolico i C. m.
Variegata. Jolico jak wynika z opini formulowanych w tym watku wart
jest miesca w ogrodzie a co z Variegata?
przeczytalem ze ma ladne liscie ktorych slonce nie parzy, ze ma
kulisty pokroj, ze slabiej rosnie -czyli same zalety. Nie wiem tylko
czy moze pracowac jako zapylacz dla Jolico i nie wiem jakie ma owoce,
jak wybarwione, jakie duze- moze ktos podpowie.
klopot jest tez taki ze ten Plantmar nie tylko nie bawi sie w sprzedaz
wysylkowa ale tez raczej nie handluje z detalistami. Zanim jednak
zaczne nagabywac wszystkich mozliwyh znajomych, takze
pl-rec-ogrodnikow na okolicznosc zamieszkiwania w rejonie Poznania i
gotowosci do proby wyrwania derenia w tym Plantmarze to chcialbym
poprosic o opinie na temat zestawu Jolico + Variegata.
Mieszkam pod Warszawa i do Krzywaczki mam ok 300 km, podobnie z reszta
jak do Poznania :-(
pzdr
Tomek

46. Data: 2008-03-12 11:44:12

Od: "Dirko" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości
il.gmail.com Tomasz
Łukowski <t...@g...com> napisał(a):

> [...]
> ( http://www.plantmar.pl/) ktora ma w ofercie C. m. Jolico i C. m.
> Variegata. Jolico jak wynika z opini formulowanych w tym watku wart

Hejka. A ja zwróciłem uwagę na odmiany "Elegant" i "Ukraine". :-)
Pozdrawiam wielkoowocowo Ja...cki

47. Data: 2008-03-12 11:44:51

Od: Krzysztof Wilk <w...@m...agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tomasz Łukowski pisze:

> [...]
> gotowosci do proby wyrwania derenia w tym Plantmarze to chcialbym
> poprosic o opinie na temat zestawu Jolico + Variegata.

U mnie po raz pierwszy będą kwitnąć - chyba obydwa dokładnie w tym samym
czasie.
Czy się zapylą - nie wiem - są poniekąd prawiczkami i wcześniejszych
doświadczeń nie mają, a w trosce o morale w ogrodzie posadzone są
nie za blisko siebie.
Variegata ma liście ładne... i smaczne - w ubiegłym roku jakiś robal
obżarł je prawie doszczętnie.
Znane mi krzaki Variegaty w Krzywaczce faktycznie nie są za wielkie.
Owoców dojrzałych nie widziałem, więc się nie wypowiem.
Z ozdobniejszych NIE polecam natomiast odmiany 'tricolor' - liście się
przypalają od słońca, za to kwitnie bardzo niechętnie i marnie rośnie.

jakie są ceny tych z Poznania?
Variegaty mieli też kiedyś w szkółce Bór koło Kielc.

Krzysztof

48. Data: 2008-03-12 12:46:34

Od: Kresowiec <i...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

Tomasz Łukowski schrieb:

> [...]
> gotowosci do proby wyrwania derenia w tym Plantmarze to chcialbym
> poprosic o opinie na temat zestawu Jolico + Variegata.

Tomku,

to calkiem niezly zestaw. Pozyteczne i pieknym. Akurat obie odmiany juz
mam od lat i na owoce polecam naturalnie tylko 'Jolico'. Ale kupujac
'Variegate' to tak jakbys jakas byline kupil. Ten deren rosnie powoli
ale to bardzo powoooooli. Trzeba uwazac, zeby go trawa nie przerosla.
Owoce wbrew temu co czasami mozna przecztac, to mikrusy. Nalewke z tego
tez zrobisz ale pewniej Twoje wnuki. 'Jolico' rosnie silnie i szybko.
Kupujac 3 letniego okulizaka po 5 latach masz wiadro owocow. Tak
przynajmniej bylo u mnie. Napisz do mnie na adres prywatny zamieniajac
t-online na web to wysle Ci pare zdjec z 'Jolico' i 'Variegata'. Jutro
jade na zakupy a tam mam taka dosyc dobrze zaopatrzona szkolke. Zobacze
po ile maja 'Jolico' i jakiej wielkosci.

Irek

49. Data: 2008-03-12 12:48:04

Od: Kresowiec <i...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

Dirko schrieb:

> Hejka. A ja zwróciłem uwagę na odmiany "Elegant" i "Ukraine". :-)
> Pozdrawiam wielkoowocowo Ja...cki

To sa derenie warte grzechu. Opis owocow juz tu kiedys byl podany.

I.

50. Data: 2008-03-12 13:29:22

Od: t...@g...com (Tomasz Łukowski) szukaj wiadomości tego autora

12-03-08, Krzysztof Wilk <w...@m...agh.edu.pl> napisał(a):

> [...]
> nie za blisko siebie.
> Variegata ma liście ładne... i smaczne - w ubiegłym roku jakiś robal
[...]
> jakie są ceny tych z Poznania?
> Variegaty mieli też kiedyś w szkółce Bór koło Kielc.

> Krzysztof

Nie znalazlem informacji o cenach w poznaniu. Napisalem do nich i jak
sie odezwa to dam znac.
Na stronach szkolki Bor ( www.bor.hg.pl ) oferowany jest C. mas bez
nazwy odmiany.
Tomek