Montaż szafek kuchennych na listwie montażowej ?

1. Data: 2005-04-14 10:16:59

Temat: Montaż szafek kuchennych na listwie montażowej ?
Od: "rokko" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
chcę szafki wiszące w kuchni zamontować na takiej listwie, która powoduje,
że szafki wiszą równo (zawiesza się je na górnej krawędzi tej listwy - kto
wie i widział to wie o co chodzi).
Zakupiłem listwę i takie specjalne regulowane haczyki-zaczepy (dwie śruby).
Zacząłem obmyślać, jak to zamontować i doszedłem do wniosku, że jakby to nie
miało być, to górna krawędź szaki będzie odstawać od ściany na ok. 1-1,5cm
(odległość krawędzi listwy od ściany oraz luz w haczyku).
Czy dobrze kombinuję ?
Jeśli tak, to taka odległość jest chyba nieźle widoczna i góra szafki jest
pochylona w kierunku użytkownika ?
Czy nie przeszkadza to w eksploatacji i wizualnie ?
Proszę o doświadczenia praktyków :)

rokko

2. Data: 2005-04-14 10:28:40

Od: Sierp <s...@s...sierp.net> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 14 Apr 2005 12:16:59 +0200
"rokko" <l...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
> że jakby to nie miało być, to górna krawędź szaki będzie odstawać od
> ściany na ok. 1-1,5cm (odległość krawędzi listwy od ściany oraz luz w

tak musi byc
jezeli dolna krawedz ma sie opierac np. o kafelki (glazura miedzy
dolnymi a gornymi szafkami), to jakby tak nie bylo - szafki wisialy
by krzywo

Sierp

3. Data: 2005-04-14 10:40:16

Od: "JJAAGG" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pochylona w kierunku użytkownika ?
> Czy nie przeszkadza to w eksploatacji i wizualnie ?

Taki system mocowania stosuje sie w szafkach z tzw cofnietym tylem, czyli
płaszczyzna płyty pleców szafki cofnieta jest wzgledem tylu szafki o jakies
15mm. Zacep montuje sie od srodka w narozach i wystawia do tylu hak przez
otwór w plecach. Jezeli podetniesz bok szafek skrajnych i oba boki szafek
posrednich tam gdzie leci szyna a sama szyne odpowiednio skrocisz mozesz
dociagnac szafki do sciany.

_________ _________szyna________________
| | | |
| |_|__|___________________________
| |_|__|________tyl szafki____________
| | |
| | |
| | |
| |_____|
| |
| |

pzdr
Marcin

4. Data: 2005-04-14 11:30:42

Od: "rokko" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JJAAGG" <j...@t...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> posrednich tam gdzie leci szyna a sama szyne odpowiednio skrocisz mozesz

Nie sądzę aby podcinanie boków szafek było zamierzeniem kogoś, kto wymyślił
ten system mocowania...
Podobny efekt można osiągnąć przy zwykłych szafkach mocując hak nie przy
samej krawędzi tylniej szafki ale nieco przesunięty do jej drzwiczek - o ok.
0,8-1 cm
Wtedy można skompensować szerokość haczyka, natomiast odległość ściana -
listwa jest nie do skompensowania (z natury rzeczy, bez podcinania boków
szafek)
Chodzi mi o to, jak takie odstawanie wygląda wizualnie

rokko

5. Data: 2005-04-14 11:39:27

Od: "rokko" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sierp" <s...@s...sierp.net> napisał w wiadomości
..

> tak musi byc
> jezeli dolna krawedz ma sie opierac np. o kafelki (glazura miedzy
> dolnymi a gornymi szafkami), to jakby tak nie bylo - szafki wisialy
> by krzywo

a jeśli nie ma się opierać ? tzn. dolna krawędź szafek ma być ponad
kafelkami ?
to lepiej podłożyć coś na krawędzi, żeby "odstawało równo" ? czy nie lepiej
cofnąć haczyk do wnętrza szafki (kompensując tym prawie całą głębokość
haczyka) ?

podkreślam, że chodzi mi także o to, jak to wygląda wizualnie - czy nie ma
się np. wrażenia, że szafki zaraz runą do kuchni ?

a i jeszcze jedno - czym najlepiej zrobić te wycięcia w narożnikach w płycie
spilśnionej na tyle szafki ? Metodą "stu małych nacięć nożem" ?
Czy może jakimś brzeszczocikiem ?

rokko

6. Data: 2005-04-14 12:39:39

Od: PeJot <P...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

rokko napisał(a):

> a jeśli nie ma się opierać ? tzn. dolna krawędź szafek ma być ponad
> kafelkami ?

Dystans o wymaganej grubości; ostatnio uzyłem w tym celu plastikowych
elementów, normalnie produkowanych jako nóżki do mebli.

> a i jeszcze jedno - czym najlepiej zrobić te wycięcia w narożnikach w płycie
> spilśnionej na tyle szafki ? Metodą "stu małych nacięć nożem" ?
> Czy może jakimś brzeszczocikiem ?

Jak masz plecy mebla solo, jesteś panem sytuacji.

--
P. Jankisz
trochę o rowerach:

7. Data: 2005-04-14 13:42:16

Od: "P" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

A propos, gdzie można nabyć takie listwy?

Pozdr.
PP

8. Data: 2005-04-14 14:06:00

Od: "rokko" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "P" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
> A propos, gdzie można nabyć takie listwy?

NOMI, Castorama, Praktiker, sklepy z częściami do mebli
koszt 2mb. to 13-15 PLN

rokko

9. Data: 2005-04-14 14:10:24

Od: "P" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

dzięki :)

P.

10. Data: 2005-04-14 22:34:20

Od: --+ sA+An +-- <s...@6...il> szukaj wiadomości tego autora

PeJot napisał(a):

> Dystans o wymaganej grubości; ostatnio uzyłem w tym celu plastikowych
> elementów, normalnie produkowanych jako nóżki do mebli.

Ja chyba zastosuję drewnianą listwę o określonej grubości w dolnej
części pleców szafek, chyba też będzie oki.

pozdro

Skalik meble sosnowe
Drivers dla tomka
mieszkanie do wynajmu od zaraz