Montaż szafek kuchennych na listwie montażowej ?

11. Data: 2005-04-15 07:13:34

Temat: Re: Montaż szafek kuchennych na listwie montażowej ?
Od: "rokko" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "--+ sA+An +--" <s...@6...il> napisał w wiadomości
news:d3mr5d$602$2@korweta.task.gda.pl...

> Ja chyba zastosuję drewnianą listwę o określonej grubości w dolnej
> części pleców szafek, chyba też będzie oki.

podchodząc w ten sposób można zamontować na ścianie nad dolną krawędzią
szafek (ale między nimi a ścianą) taką samą listwę jak do zawieszania... :)
tylko nie trzeba przykręcać w tylu punktach ;)

rokko

12. Data: 2005-04-15 13:13:06

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "rokko" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> szafek (ale między nimi a ścianą) taką samą listwę jak do
> zawieszania... :)
> tylko nie trzeba przykręcać w tylu punktach ;)

Drewniana listewka wyjdzie taniej :-)

J.

13. Data: 2005-04-15 18:16:53

Od: "JJAAGG" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie sądzę aby podcinanie boków szafek było zamierzeniem kogoś, kto
> wymyślił
> ten system mocowania...

Pewnie ze nie. Ten system mocowania powinno sie stosowac tam gdzie szafka
opiera sie dolem o plytki. Jak kie nie opiera to w takim razie wypelnij czym
chcesz tak aby Ci sie podobalo. Ja osobiście w jednym miejscu musiałem
wypełnić szczelinę i zrobiłem to używając cienkich pasków płytek takich
samych jak pod szafkami. Zrobiłem tak tylko dlatego ze naroznik scian nie
mial kata prostego.

> Podobny efekt można osiągnąć przy zwykłych szafkach mocując hak nie przy
> samej krawędzi tylniej szafki ale nieco przesunięty do jej drzwiczek - o
> ok.
> 0,8-1 cm
> Wtedy można skompensować szerokość haczyka, natomiast odległość ściana -
> listwa jest nie do skompensowania (z natury rzeczy, bez podcinania boków
> szafek)
> Chodzi mi o to, jak takie odstawanie wygląda wizualnie

Rozumiem ze upierasz sie na rozwiazaniu bez podcinania gdyz masz szafki bez
cofnietego tylu. Inaczej nie widze powodu dla ktorego mialbym nie podciac
boków. Kuchnie zamontowalem raz i nie bede jej ruszal przez kilka dobrych
lat. A co do odstawania to wydaje mi sie ze bedzie wygladac niezbyt dobrze.
Do tego jak masz szafke narozna to bedzie Ci klawiszowac z sasiadujaca
szafką.

Aby ladnie wyciac otwor nalezy zaopatrzyc sie w cienke ostrze do wyrzynarki
(takie do wycinania łukow - ma okolo 4-5mm szerokosci), wiercisz otwor w
plycie np wiertlem fi 5, wsuwasz ostrze wyrzynarki i po zawodach.

pzdr
Marcin

14. Data: 2005-04-15 19:11:50

Od: --+ sA+An +-- <s...@6...il> szukaj wiadomości tego autora

Jarek P. napisał(a):

> Drewniana listewka wyjdzie taniej :-)

No i ten zapach towarzyszący ew. obróbce... Już czuję jakbym leżał w
zagajniczku pod drzewem... :P

15. Data: 2005-04-15 19:56:38

Od: "rokko" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> No i ten zapach towarzyszący ew. obróbce... Już czuję jakbym leżał w
> zagajniczku pod drzewem... :P

kup sobie grubą listwę i szlifuj co jakiś czas :P :P

rokko

16. Data: 2005-04-15 20:45:50

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

rokko <l...@p...onet.pl> wrote:

> kup sobie grubą listwę i szlifuj co jakiś czas :P :P

Ech, do tego dremel jest potrzebny. I końcówka do nakładania
tulejek z papieru ściernego. Bierze się żywiczny klocek sosnowy,
ustawia wysokie obroty, tak na krawędzi palenia drewna (jakieś
15-20tys wystarczy) i się jedzie. A cudny aromat (i o wiele mniej
cudny pył) niesie się po całym mieszkaniu... :-))))

J.

17. Data: 2005-04-15 23:33:05

Od: --+ sA+An +-- <s...@6...il> szukaj wiadomości tego autora

Jarek P. napisał(a):

> [...]
> obroty, tak na krawędzi palenia drewna (jakieś 15-20tys wystarczy) i się
> jedzie. A cudny aromat (i o wiele mniej cudny pył) niesie się po całym

eh, pyszota!

18. Data: 2005-04-17 16:49:10

Od: Jarek B <jarekbjeden@_usunto_plusnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

rokko wrote:

> a i jeszcze jedno - czym najlepiej zrobić te wycięcia w narożnikach w
> płycie spilśnionej na tyle szafki ? Metodą "stu małych nacięć nożem" ?
> Czy może jakimś brzeszczocikiem ?
>
> rokko

Właśnie też się zastanawiam. Będę niedługo robił meble i to jest jeden z
punktów niepewnych :-)

19. Data: 2005-04-18 06:40:53

Od: "rokko" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jarek B" <jarekbjeden@_usunto_plusnet.pl> napisał w wiadomości

> Właśnie też się zastanawiam. Będę niedługo robił meble i to jest jeden z
> punktów niepewnych :-)

Sprawdziłem. Malutki brzeszczocik napiety na małym naciągu (trochę wygląda
jak z zestawu dla dzieci). Gra i buczy !

rokko

20. Data: 2019-10-30 17:37:57

Od: o...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Kilkanaście lat póżniej jest taki sam problem. Ściana jest wyrównana do płaszczyzny
płytek ,żeby wyciąg powietrza wisiał równo wraz z maskowaniem podłączenia - teraz
meble. Haki są regulowane góra-dól oraz odsunięcie od ściany, więc to nie problem.
Plecy też są 2cm od ściany -szafki wewnętrzne- bez podcięcia się nie obejdzie.
Zewnętrzne boki skrajnych szafek zamontuje na osobnym dużym kołku montażowym
zakończonym hakiem . Jeśli wiertło zsunie mi się troszkę przy wierceniu, podreguluje
na uchwycie. Zewnętrzne boki będą widoczne ,więc niema opcji żeby odstawały od ściany
o grubość listwy

Skalik meble sosnowe
Drivers dla tomka
mieszkanie do wynajmu od zaraz