Morfologia krwi- oznaczenia skrótów

1. Data: 2004-05-05 14:16:45

Temat: Morfologia krwi- oznaczenia skrótów
Od: "Gusia" <I...@S...am> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Co oznacza podwyższony wynik MPV, #LYM oraz obniżony #MON ?

2. Data: 2004-05-05 15:20:45

Temat: Re: Morfologia krwi- oznaczenia skrótów
Od: "Wojtek G" <g...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

MPV?? chyba MCV to średnia objętość erytrocytu (wartości ref. 81-99 fl (k);
80-94 fl (m))
LYM oznacza ilość limfocytów w objętości krwi (wartości ref. 20-45%)
MON oznacza ilość monocytów w objętości krwi (wartość ref. 3-8%)

pozdrawiam
wojtek

3. Data: 2004-05-05 15:39:09

Od: "Gusia" <I...@S...am> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wojtek G" <g...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> LYM oznacza ilość limfocytów w objętości krwi (wartości ref. 20-45%)
> MON oznacza ilość monocytów w objętości krwi (wartość ref. 3-8%)

Dobrze napisałam, chodzi mi MPV- mam 12,2 nm^3- za wysokie
Co do tych dwóch pozostałych, to nie chodzi mi o % tylko te drugie w
10^3/mm^3
#LYM 3,7- za wysokie
#MON 0,3- za niskie.

PS Jak wygląda badanie tzw. "echa serca"??

4. Data: 2004-05-05 22:04:43

Od: La Luna <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Thu, 6 May 2004 00:08:27 +0200, na pl.sci.medycyna, T.N. napisał(a):

> Nie jestem pewnien, ale chyba tak jak USG - jezdza taka galka po zebrach.

Dokladnie - w ogolnym zarysie :)
U pan jest to zazwyczaj jezdzenie pod biustem i w jego okolicach
najblizszych - to badanie to po prostu USG serca.
Badanie zupelnie niebolesne :)

--
Pozdrawiam serdecznie
Agnieszka Mockałło

5. Data: 2004-05-05 22:08:27

Od: "T.N." <x...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> PS Jak wygląda badanie tzw. "echa serca"??

Nie jestem pewnien, ale chyba tak jak USG - jezdza taka galka po zebrach.

T.N.

6. Data: 2004-05-07 10:24:35

Od: "Goha" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

PS Jak wygląda badanie tzw. "echa serca"??

moze byc tez echo przezprzelykowe

Myszka + Ziarenko ( ~wrzesien 2004 )

paznokcie i włosy -łamliwość
reanimacja