Morfologia - płytki krwi

1. Data: 2006-02-01 20:32:18

Temat: Morfologia - płytki krwi
Od: aa <a...@a...cc> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Mam pytanie dotyczące wyników morfologii, mam następujące wyniki:
PLT - 177 10^3/ul (norma 140 - 440)
PDW - 17.4 fl (norma 9.0 - 17.0)
MPV - 13.4 fl (norma 9.0 - 13.0)

Reszta rzeczy jest w normie, czy nieznaczne podwyższenie pdw i mpv może
świadczyć o jakiejś chorobie?

Jestem po lekturze różnych rzeczy w google'u i nic konkretnego na ten
temat nie znalazłem.

pozdrawiam,
aa

2. Data: 2006-02-01 22:00:09

Temat: Re: Morfologia - płytki krwi
Od: Piotr <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Szkoda, że nie jesteś po lekturze sporej ilości podobnych wątków na
niniejszej grupie. Wiedziałbyś wtedy, że NIGDY NIE PODAJE SIĘ DO
INTERPRETACJI WYNIKÓW WYRWANYCH Z KONTEKSTU! Choćbyś miał setkę wyników
i jeden z nich nieprawidłowy, to do interpretacji podaje się całą setkę.

Pozdrawiam
Piotr

3. Data: 2006-02-01 22:20:58

Od: "K" <konrad-w[wytnijto]@hot.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "aa" <a...@a...cc> napisał w wiadomości

> Reszta rzeczy jest w normie, czy nieznaczne podwyższenie pdw i mpv może
> świadczyć o jakiejś chorobie?

Tak. To z pewnością rak.

Jesteś człowiekiem, który składa się z tysięcy "parametrów" i detali, które
potrafi całościowo ocenić lekarz. Kilka parametrów krwii bez kontekstu nie
mówi absolutnie nic.

K.

4. Data: 2006-02-02 17:07:21

Od: aa <a...@a...cc> szukaj wiadomości tego autora

K wrote:
> Użytkownik "aa" <a...@a...cc> napisał w wiadomości

> Tak. To z pewnością rak.

Z całą pewnością to rak. Mózgu. U ciebie.

[ciach odstęp zrobiony przez idiotę]
(Kup sobie nową klawiaturę, albo przestań tak mocno przyciskać klawisze.
To działa.)

> Jesteś człowiekiem, który składa się z tysięcy "parametrów" i detali, które
> potrafi całościowo ocenić lekarz. Kilka parametrów krwii bez kontekstu nie
> mówi absolutnie nic.

Co prawda wydaje mi się, że piszemy o czymś innym, bo ciekawią mnie
wyniki badań krwi, a nie jakichś innych, nieznanych zarówno mi jak i
słownikom rzeczy ("krwii"), ale napiszę:
rozumiem, że autorzy tejże strony
diagnostykalab.com.pl/pacjent/bad_podstawowe/morfolo
gia/morfologia_z_rozmazem.htm
są niedouczeni i podają bezsensowne możliwe przyczyny podwyższonego
poziomu MPV. Rozumiem też, że nie da się określić powodów podwyższenia
jakichś parametrów jeśli nie ma innych "detali" i "kontekstu" - czyli,
że nie ma sensu iść do lekarza, bo on tak samo z jakichś dwóch
parametrów nie będzie w stanie nic wywnioskować. A może lekarze to tacy
hiperspecjaliści, że na podstawie tych dwóch czynników oraz tego, że np.
HCT wyniosło 41.2 a nie 41.1 potrafią wywnioskować wszystkie choroby do
trzech pokoleń wstecz? W końcu coś takiego jak norma nie ma żadnego
znaczenia, ważniejszy jest wynik korelacji liniowej wszystkich możliwych
badań jakie tylko można zrobić i bez nich nawet najlepszy lekarz nie
będzie w stanie odróżnić ciąży od przeziębienia.

pozdrawiam i zdrowia życzę
aa

5. Data: 2006-02-02 17:28:08

Od: "Kamilka" <k...@r...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie no tak ie wyniki to niejeden by chcial miec... czesto przeciez jest tak
ze mamy troche wyzsze lub troche nizsze od normy ktora ustala.... wlasciwie
nie wiem kto ani na jakiej podstawie:) ja wiecznie mam slabe wyniki choc
parunastu lekarzy twierdzi ze jestem zdrowa jak lew:D

6. Data: 2006-02-02 18:57:02

Od: wirgo <k...@s...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> badań jakie tylko można zrobić i bez nich nawet najlepszy lekarz nie
> będzie w stanie odróżnić ciąży od przeziębienia.

Podwyzszony poziom jednego parametru niestety o niczym nie swiadczy - tym
bardziej faktycznbie wyrwany z kontekstu - w tym przypadku wskaznik
czerwonokrwinkowy wyrwany z morfologii krwi. Tym bardziej ze jest to
parametr wyliczany matematycznie! Jest stosunkiem hematokrytu do hemoglobiny
i naprawde nic nie mowi podany sam.
Podobnie jesli robisz ogolne badanie moczu i w tym wyniku bedziesz miec
wszystko w normie poza np obecnoscia bialka. Teoretycznie obecnos bialka w
moczu moze swiadczyc o ciezkich zaburzeniach pracy nerek.Ale obecnosc bialka
w moczu moze byc tez wynikiem wysilku.
Tak wiec aby cokolwiek sensownego powiedziec nalezy przedstawiac calosc
wynikow. Przede wszystkim jesli chodzi wlasnie o morfologie i badanie ogolne
moczu.
Bardziej obrazowo - samochod Ci nie chce zapalic - to ile masz mozliwosci?

Wirgo
(Mam gugla i nie zawaham się go użyć.)

7. Data: 2006-02-02 19:08:16

Od: ika <i...@s...wody> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 02.02.06, około 18:07, aa bulgocze

> [...]
> że nie ma sensu iść do lekarza, bo on tak samo z jakichś dwóch
> parametrów nie będzie w stanie nic wywnioskować.

Przysiądź trochę człowieku, zamiast tak podskakiwac nerwowo. Nie chodzi o
to, żebyś podał wszystkie wyniki wszystkich badań jakie miałeś w życiu do
tej pory zrobione, tylko, żeby mieć TŁO - czyli kogo badamy, jakie ma
objawy i z jakich powodów zlecono morfologię. Jak pójdziesz do lekarza to
też Cię o to wszystko zapyta ;)

--
ika - umop apisdn

8. Data: 2006-02-02 19:43:04

Od: aa <a...@a...cc> szukaj wiadomości tego autora

ika wrote:
> Przysiądź trochę człowieku, zamiast tak podskakiwac nerwowo.

Hmm newrowo powiadasz - nerwowy to jest ten onkolog z Bożej łaski...

> [...]
> tej pory zrobione, tylko, żeby mieć TŁO - czyli kogo badamy, jakie ma
> objawy i z jakich powodów zlecono morfologię. Jak pójdziesz do lekarza to

Nie ma żadnych objawów, nie ma też żadnego uzasadnionego medycznie powodu,
dla którego zlecono morfologię (badania okresowe w pracy). Czyli wracamy do
punktu wyjścia. Czy dalej lekarz nic nie jest w stanie zrobić (poza
oczywiście badaniami
na wszelkie znane choroby u ludzi, lub powiedzeniem wszystko jest w
porządku, a
normami się nie przejmujemy), czy może jednak coś wie, przynajmniej w
jakim kierunku szukać.

aa

9. Data: 2006-02-02 20:32:32

Od: aa <a...@a...cc> szukaj wiadomości tego autora

wirgo wrote:
> [...]
> ogolne moczu.
> Bardziej obrazowo - samochod Ci nie chce zapalic - to ile masz mozliwosci?

Pytanie wydaje się być proste: o czym może świadczyć podwyższony poziom
PDW i MPV (chodzi o płytki krwi). Zrobiłem badania (okresowe w pracy)nie
związane z żadnymi objawami - dwa parametry nie mieszczą się w normie i
to mnie trochę zaniepokoiło i tyle.
Przecież nie oczekuję, żeby ktoś stawiał jakieś diagnozy na odległość,
bo tego nawet z wszystkimi wynikami nie dałby rady zrobić.

aa

10. Data: 2006-02-02 20:35:40

Od: aa <a...@a...cc> szukaj wiadomości tego autora

wirgo wrote:

> [...]

Pytanie wydaje się być proste: o czym może świadczyć podwyższony poziom
PDW i MPV (chodzi o płytki krwi). Zrobiłem badania (okresowe w pracy)nie
były one związane z żadnymi objawami - dwa parametry nie mieszczą się w
normie i to mnie trochę zaniepokoiło i tyle.
Przecież nie oczekuję, żeby ktoś stawiał jakieś diagnozy na odległość,
bo tego nawet z wszystkimi wynikami nie dałby rady zrobić.

aa

Zimne katody UV i szkodliwość na organizm człowieka
Gdy drętwieją palce - neurolog ?
Psiankowate, czyli pomidory , ziemniaki....
jedynacy
PROZAC