Mostek dent.

1. Data: 2006-03-05 17:59:32

Temat: Mostek dent.
Od: "Marcus" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam!

Przeczytalem ze aby zbudowac most dentystyczny nalezy m.in. spilowac dwa
sasiadujace zdrowe zeby. Spilowac w moim rozumieniu oznacza: zlikwidowac.

I teraz pytanie: jaki jest sens niszczyc dwa zęby żeby odbudowac jeden? Nie
wiem , nie znam sie na tym ale wydaje mi sie ze to malo sensowne
rozwiazanie.

2. Data: 2006-03-05 18:15:27

Temat: Re: Mostek dent.
Od: LM <p...@n...sig> szukaj wiadomości tego autora

Marcus pisze 05-03-2006 18:59:
> witam!
>
> Przeczytalem ze aby zbudowac most dentystyczny nalezy m.in. spilowac dwa
> sasiadujace zdrowe zeby. Spilowac w moim rozumieniu oznacza: zlikwidowac.

To nie znaczy zlikwidować - szlifuje się mniej niż 1 mm z każdego wymiaru.

> I teraz pytanie: jaki jest sens niszczyc dwa zęby żeby odbudowac jeden? Nie
> wiem , nie znam sie na tym ale wydaje mi sie ze to malo sensowne
> rozwiazanie.

Najlepszym rozwiązaniem przy uzupełnianiu braku zęba jest implant, ale
jest to rozwiązanie kilka razy droższe :-(
Teraz już mam nadzieję rozumiesz, o co chodzi.

--
Nieustannie pozdrawiam
Leszek Maszczyk

3. Data: 2006-03-05 18:22:08

Od: "Radosław Rossa" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> I teraz pytanie: jaki jest sens niszczyc dwa zęby żeby odbudowac jeden?
> Nie wiem , nie znam sie na tym ale wydaje mi sie ze to malo sensowne

Nie spiłować, a oszlifować. Tak samo jak przy wykonywaniu korony
protetycznej - trzeba oszlifowac ząb, żeby uzyskac miejsce dla metalu i
ceramiki (bądź samej ceramiki), z której wykonana jest korona. Oszlifowane
zęby wraz z osadzonymi na nich koronami stanowią filary mostu, a połączone z
nimi przęsło uzupełnia brakujący ząb (zęby). Filarem może byc także wszczep,
albo korzeń + wkład koronowo-korzeniowy. W gruncie rzeczy zęba się nie
niszczy. Jeżeli był żywy - zachowuje żywotność.
Jaki jest sens takiego postępowania? Oczywiście najlepiej byłoby uzupełniać
brakujące zęby wszczepami, ale nie zawsze jest to możliwe. Po pierwsze ze
względów zdrowotnych, a po drugie ze względu na różnicę w cenie.
Istnieją też tzw. mosty adhezyjne (nie wymagające szlifowania, bądź
wymagające jego tylko w nieznacznym stopniu), ale nie zawsze mogą być
stosowane.
Pzdr.
RR

4. Data: 2006-03-05 18:34:08

Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 05.03.2006 LM <p...@n...sig> napisał/a:

> Najlepszym rozwiązaniem przy uzupełnianiu braku zęba jest implant, ale
> jest to rozwiązanie kilka razy droższe :-(
> Teraz już mam nadzieję rozumiesz, o co chodzi.

NO właśnie - nigdy nie wiedziałem czym się różni mostek od implantu.
Rozumiem że implant to wkręcona w dziąsło śruba i na tym coś co udaje zęba.
No to co to jest mostek w takim razie?
--
Samotnik
http://www.zagle.org.pl/

5. Data: 2006-03-05 18:44:57

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"LM" <p...@n...sig> wrote in message news:440B2ABF.4080901@lesheck.pl...

> To nie znaczy zlikwidować - szlifuje się mniej niż 1 mm z każdego wymiaru.

mniej niz 1 mm?chyba na most metalowy. jednak jesli sie chce miec
porcelane napalana na metal, czy nowoczesne rozwiazania bez metalu,
redukacja zebow jest wieksza niz 1 mm, szczegolnie w okluzjii,

iwon(k)a

6. Data: 2006-03-05 18:46:20

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Radoslaw Rossa" <r...@g...pl> wrote in message

> [...]
> wszczep, albo korzeń + wkład koronowo-korzeniowy. W gruncie rzeczy zęba
> się nie niszczy. Jeżeli był żywy - zachowuje żywotność.

ostanio czytalam, ze ok 30% zebow 9oszlifowanych) niestety konczy zywot
leczeniem
endo. jeszcze jednen czynnik za implantem.

iwon(k)a

7. Data: 2006-03-05 18:56:39

Od: "Marcus" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "LM" <p...@n...sig> napisał w wiadomości

> Najlepszym rozwiązaniem przy uzupełnianiu braku zęba jest implant, ale
> jest to rozwiązanie kilka razy droższe :-(

Na implant sie nigdy nie zgodze nie ze wzgledu na cene ( bo byloby mnie stac
na najdrozszy) tylko ze wzgledu na ryzyko niepowodzenia, moze byc odrzucony
przez organizm. Dodatkowo nawet jesliby sie przyjał to wymagana jest idealna
higiena jamy ustnej.

8. Data: 2006-03-05 19:06:12

Od: "Marcus" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Radosław Rossa" <r...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Istnieją też tzw. mosty adhezyjne (nie wymagające szlifowania, bądź
> wymagające jego tylko w nieznacznym stopniu), ale nie zawsze mogą być

Jakie sa przeciwskazania do odbudwy zeba za pomoca mostka? Co proponuje
protetyka oprócz mostów, implantów dla odbudowych złamanych zebów.
Najwiekszy problem stanowi odbudowa jedynki (siekacza). Obecnie mam
odbudowany metodą na "ćwiek metalowy". Lekarz powiedzial ze jest to
skuteczne na jakies 5 lat. Obecnie ćwiek siedzi juz u mnie 8 lat i dopiero
teraz zaczał sie ruszac, i jego kres jest bliski.

9. Data: 2006-03-05 19:23:00

Od: LM <p...@n...sig> szukaj wiadomości tego autora

Samotnik pisze 05-03-2006 19:34:

> NO właśnie - nigdy nie wiedziałem czym się różni mostek od implantu.
> Rozumiem że implant to wkręcona w dziąsło śruba i na tym coś co udaje zęba.
> No to co to jest mostek w takim razie?

Nie w dziąsło, a w kość.
A co to jest mostek, napisał Ci Radosław.

--
Nieustannie pozdrawiam
Leszek Maszczyk

10. Data: 2006-03-05 19:25:50

Od: LM <p...@n...sig> szukaj wiadomości tego autora

Iwon(k)a pisze 05-03-2006 19:44:

> mniej niz 1 mm?chyba na most metalowy. jednak jesli sie chce miec
> porcelane napalana na metal, czy nowoczesne rozwiazania bez metalu,
> redukacja zebow jest wieksza niz 1 mm, szczegolnie w okluzjii,

Nie chciałem go straszyć.:-)
Poza tym 1,5 mm to nadal niewiele ;-)

--
Nieustannie pozdrawiam
Leszek Maszczyk

Material do posiewu
Migdalki, antybiotyk i wymaz z gardla
studium przypadku, proces pielegnowania alkoholika
dane osobowe u lekarza
Dobry ortopeda - gdzie w Krakowie?