Motto na katastrofalne rozbrojenie Polaków.

1. Data: 2022-08-02 17:34:14

Temat: Motto na katastrofalne rozbrojenie Polaków.
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

,,W czasie pokoju człowiek roztropny zachowuje miecz u swego boku.,, - Sun
Tzu, ,,Sztuka Wojenna".

,,Chcesz pokoju, przygotuj się do wojny.") - przysłowie łacińskie, zdanie z
prologu do dzieła ,,O sztuce wojennej" Wegecjusza, historyka rzymskiego z IV
w. n.e.
--
XL
Polish Lvov forever!

2. Data: 2022-08-06 08:24:51

Temat: Re: Motto na katastrofalne rozbrojenie Polaków.
Od: trybun <M...@j...cb> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 02.08.2022 o 17:34, XL pisze:
> [...]
> prologu do dzieła ,,O sztuce wojennej" Wegecjusza, historyka rzymskiego z IV

Sorry, ale to totalnie spacza sens  tych przenosin znanych sentencji
starożytnych myślicieli do  realiów dzisiejszych czasów. Nam Polakom
trzeba trzeba dróg po których da się jeździć, sprawnej opieki
zdrowotnej,  pełnego zasięgu telefonii komórkowej i TV, wobec zjawiska
wysychających rzek i jezior  - sprawnych systemów irygacyjnych dla
rolnictwa itd itd a nie karabinów a tym bardziej czołgów czy samolotów.

3. Data: 2022-08-06 10:33:39

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

trybun <M...@j...cb> wrote:

> [...]
> wysychających rzek i jezior  - sprawnych systemów irygacyjnych dla
> rolnictwa itd itd a nie karabinów a tym bardziej czołgów czy samolotów.

Zmienisz zdanie za parę miesięcy.

--
XL
Polish Lvov forever!

4. Data: 2022-08-07 09:39:33

Od: trybun <M...@j...cb> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 06.08.2022 o 10:33, XL pisze:

> Zmienisz zdanie za parę miesięcy.

Bardzo mało prawdopodobne. Choćby z takiego względu że i tysiąc nowych
czołgów i samolotów nie sprawi że jakąś wojnę wygramy.

5. Data: 2022-08-07 10:27:34

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

trybun <M...@j...cb> wrote:

> Bardzo mało prawdopodobne. Choćby z takiego względu że i tysiąc nowych
> czołgów i samolotów nie sprawi że jakąś wojnę wygramy.

Ale sprawi, że przeżyjemy 2 godziny dłużej.
Dla mnie 2 godziny życia to rzecz bezcenna. Dla Ciebie nie?

A co sprawią drogi, tv i komóry? W razie inwazji to wszystko przestanie
istnieć i działać w pierwszej kolejności.

--
XL
Polish Lvov forever!

6. Data: 2022-08-13 15:35:47

Od: trybun <M...@j...cb> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 07.08.2022 o 10:27, XL pisze:

> Ale sprawi, że przeżyjemy 2 godziny dłużej.
> Dla mnie 2 godziny życia to rzecz bezcenna. Dla Ciebie nie?
>
> A co sprawią drogi, tv i komóry? W razie inwazji to wszystko przestanie
> istnieć i działać w pierwszej kolejności.

Biorąc pod uwagę rozważenie filozoficzne masz rację - nasz ludzki żywot
to kolejne godziny trwania, a więc każda ma znaczenie, ale ja biorę pod
uwagę inne okoliczności - nie wyciągać szabli w kierunku przeciwnika
uzbrojonego w karabin. Wtedy zwielokrotniamy godziny przeżycia.

A to sprawią że ja Polak nie chcę spędzać danych mi godzin życia nie jak
jakiś wyrzutek, na prawach obywatela drugiej kategorii.  I to druga
klasa jednokierunkowa, bo podatki i inne obowiązki wobec tego {tfu}
państwa mam już równe. Czego to nasze wojsko ma bronić dla mnie, moich
dziurawych dróg i braku telefonu?

Motto na ,,pandemię".
7
Medycy ?