Mrożenie drożdży

11. Data: 2020-07-04 20:02:48

Temat: Re: Mrożenie drożdży
Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 04.07.2020 o 01:13, Trefniś pisze:

> Drożdże powinny doskonale znieść mrożenie, jest cała masa materiałów w
> sieci.
> Znajdziesz je sama, albo pomoże Ci kumpel -
> informatyk/elektronik/besserwisser.
>
> Twoje problemy mogły się wziąć stąd, że zamrażałaś drożdże już na
> granicy przydatności (chodzi o ich właściwości, nie termin w formie
> daty na opakowaniu).

Zamrażałam drożdże tuż po kupieniu, z dość długim terminem przydatności
jeszcze, więc powinny być świeże przynajmniej teoretycznie.

Do znalezienia materiałów w sieci nie potrzebuję nikogo, sama znajduję.
Między innymi to o możliwości mrożenia drożdży także. Ale jak się
okazuje teoria nie zawsze idzie w parze z praktyką.

Ewa

12. Data: 2020-07-04 20:09:48

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 04.07.2020 o 08:48, cef pisze:

> Ja też mam zamrożone z początków pandemii.
> Ale skoro są świeże dostępne, to się kupuje na bieżąco.
> Jedne są zamrożone w tym papierku/złotku w którym były,
> drugie w zamkniętym plastikowym pojemniczku.
> Doktoryzować się z tego nie będę, ale jak dokonam
> podmiany wsadu mrożonego, to podzielę się uwagami
> na temat jego kondycji.

Chętnie się zapoznam z uwagami. Ja też mroziłam takie w złotku, w kostce
po 42g. Też do tej pory kupowałam na bieżąco, ale postanowiłam
sprawdzić, jak się miewają te mrożone, no i wyszło co wyszło. Ciasto
urosło, ale mam wrażenie, że trochę więcej czasu mu to zajęło. No i
kłopotliwe było odmierzanie tych drożdży, bo się rozpłynęły i przylepiły
do opakowania. Czytałam, że dobrze mrozić podzielone porcje, ale trochę
mi trudno przewidzieć, ile akurat będzie mi potrzebne. Zresztą porcja
42g nie wydała mi się aż taka wielka, żeby ją dzielić. Ostatecznie z
trudem wygrzebałam z tego opakowania 20g do tego, co chciałam upiec.

Ewa

13. Data: 2020-07-04 20:37:49

Od: Bischoop <B...@v...net> szukaj wiadomości tego autora

On 2020-07-04, FEniks <x...@p...fm> wrote:

> [...]
> 42g nie wydała mi się aż taka wielka, żeby ją dzielić. Ostatecznie z
> trudem wygrzebałam z tego opakowania 20g do tego, co chciałam upiec.

Ja raz mialem wiekszy blok 100g zamrozony potem odmrazany w lodowce i
byly drozdze ok i nic nadzwyczajnego nie zauwazulem czy przy chlebie
albo ciastach.

14. Data: 2020-07-04 21:31:37

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 04.07.2020 o 20:37, Bischoop pisze:

> Ja raz mialem wiekszy blok 100g zamrozony potem odmrazany w lodowce i
> byly drozdze ok i nic nadzwyczajnego nie zauwazulem czy przy chlebie
> albo ciastach.

Czyli po odmrożeniu miały swoją zwykłą kruchą konsystencję?

Ewa

15. Data: 2020-07-04 21:36:33

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .07.2020 o 20:02 FEniks <x...@p...fm> pisze:

> Zamrażałam drożdże tuż po kupieniu, z dość długim terminem przydatności
> jeszcze, więc powinny być świeże przynajmniej teoretycznie.

Mimo wszystko termin w formie daty na opakowaniu jest tylko teoretyczny.
Drożdże "przydatne" tego samego producenta wykazują się często różną mocą
w zależności od wielu czynników.
Zapewne wywoła to uśmiech jako przesada, ale nauczyłem się wybierać w
sklepie drożdże umieszczone w lodówce jak najdalej źródła ciepła (a
najlepiej ze środka opakowania). Tak kupowała babcia, mama, a dla mnie to
przyzwyczajenie :) To zwiększa szansę, że drożdże nie podlegały większym
wahaniom temperatury :)

> Do znalezienia materiałów w sieci nie potrzebuję nikogo, sama znajduję.

Nie bierz tego do siebie :)
Miałem nadzieję, że twórca tezy o mordowaniu drożdży w zamrażalniku
pouczy, jak sam o nas pisze, "swołocz z pl.rec.kuchnia" podpierając się
najnowszymi badaniami. To wywróciłoby branże piekarską i kilka innych,
niech konsekwentnie wywraca!

> Między innymi to o możliwości mrożenia drożdży także. Ale jak się
> okazuje teoria nie zawsze idzie w parze z praktyką.

Tylko w sytuacji, kiedy ta praktyka nie odzwierciedla założeń teorii.
Twoje problemy nie są dowodem, że nie wolno mrozić drożdży.

--
Trefniś

16. Data: 2020-07-04 21:41:20

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .07.2020 o 20:09 FEniks <x...@p...fm> pisze:

> [...]
> mi trudno przewidzieć, ile akurat będzie mi potrzebne. Zresztą porcja
> 42g nie wydała mi się aż taka wielka, żeby ją dzielić.

Masz pierwsze przybliżenie - potrzebowałaś 20g, dziel opakowanie na pół :)
Zwykle będziesz potrzebowała tyle, albo wielokrotność...

> Ostatecznie z trudem wygrzebałam z tego opakowania 20g do tego, co
> chciałam upiec.

Szkoda energii na taką małostkowość...

--
Trefniś

17. Data: 2020-07-04 21:42:32

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 04.07.2020 o 21:36, Trefniś pisze:

> [...]
> najlepiej ze środka opakowania). Tak kupowała babcia, mama, a dla mnie
> to przyzwyczajenie :) To zwiększa szansę, że drożdże nie podlegały

Powiem więcej - ja wszystkie produkty spożywcze staram się wybierać z
jak najdalszych części półki sklepowej. Zasada FIFO jest mi dobrze
znana. ;-)

> okazuje teoria nie zawsze idzie w parze z praktyką.
>
> Tylko w sytuacji, kiedy ta praktyka nie odzwierciedla założeń teorii.
> Twoje problemy nie są dowodem, że nie wolno mrozić drożdży.

Problemy to za dużo powiedziane. Jak pisałam - ciasto wyrosło, tylko
zajęło mu to więcej czasu, więc o zabiciu drożdży na śmierć mowy raczej
nie ma. Większy kłopot z konsystencją drożdży, które poprzyklejały się
do opakowania i ciężko było je dozować, a ostatecznie większość trafiła
do kosza razem z papierkiem.

Ewa

18. Data: 2020-07-04 21:51:01

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 04.07.2020 o 21:41, Trefniś pisze:

> Masz pierwsze przybliżenie - potrzebowałaś 20g, dziel opakowanie na
> pół :)
> Zwykle będziesz potrzebowała tyle, albo wielokrotność...

Zapas akurat tym razem okazał się przydatny...

> Szkoda energii na taką małostkowość...

Z 42 g z trudem wygrzebałam 20g, bo reszta mi się rozpłynęła i
poprzyklejała do opakowania. Gdzie tu małostkowość, bo nie bardzo rozumiem?

Ewa

19. Data: 2020-07-04 22:23:39

Od: Bischoop <B...@v...net> szukaj wiadomości tego autora

On 2020-07-04, FEniks <x...@p...fm> wrote:

> Czyli po odmrożeniu miały swoją zwykłą kruchą konsystencję?
>
> Ewa

Tak, z wierzchu tylko troche slamaste ale normalnie ogolnie dobre i nic
sie nie roznily.

20. Data: 2020-07-05 17:27:45

Od: Akarm <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2020-07-04 o 21:51, FEniks pisze:

> Z 42 g z trudem wygrzebałam 20g, bo reszta mi się rozpłynęła i
> poprzyklejała do opakowania.

Ja od zawsze (czyli od kiedy piekę chleb), zaraz po zakupie drożdży,
dzielę je na małe porcje i wrzucam do zamrażarki, na tacce. Jedna taka
kuleczka jest akuratnym dodatkiem do ciasta z kilograma mąki.
Kiedyś spróbowałem, i teraz nie mam zamiaru przestać. :)

--
- Akarm

Czy ktoś tu jeszcze gotuje?
czemu tu pusto