Mrożenie pasztecikow

1. Data: 2011-12-17 15:06:44

Temat: Mrożenie pasztecikow
Od: "Justyna Vicky S." <v...@t...poczta.bez.gazeta.tego.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy paszteciki z ciasta francuskiego mogę spokojnie zamrozić? Upieczone i
wystudzone oczywiście.

Nadzienie: mięsne, szpinakowo-serowe oraz nadzienie pieczarkowo-serowe.

Justyna Vicky S.

2. Data: 2011-12-17 15:12:33

Temat: Re: Mrożenie pasztecikow
Od: Bbjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-12-17 16:06, Justyna Vicky S. pisze:
> Czy paszteciki z ciasta francuskiego mogę spokojnie zamrozić? Upieczone
> i wystudzone oczywiście.

Można, będą jak świeże.
--
Bbjk

3. Data: 2011-12-17 16:52:20

Od: "Justyna Vicky S." <v...@t...poczta.bez.gazeta.tego.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bbjk" <b...@q...pl> napisał w wiadomości

> Można, będą jak świeże.

Dzięki. Miałam trochę wątpliwości.

Justyna Vicky S.

4. Data: 2011-12-18 14:05:59

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 17 Dec 2011 16:06:44 +0100, Justyna Vicky S. napisał(a):

> Czy paszteciki z ciasta francuskiego mogę spokojnie zamrozić? Upieczone i
> wystudzone oczywiście.

Skoro "fabryczne" mrożone ciasto francuskie jest powszechnie dostępne w
sklepach, to dlaczego nie można zamrozić wlasnego.
--
XL

5. Data: 2011-12-18 20:19:47

Od: "Justyna Vicky S." <v...@t...poczta.bez.gazeta.tego.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Skoro "fabryczne" mrożone ciasto francuskie jest powszechnie dostępne w
> sklepach, to dlaczego nie można zamrozić wlasnego.

Pewnie można. Aczkolwiek nie jestem na etapie robienia wlasnego ciasta
francuskiego :) Jeszcze mnie na to nie natchnęło ;)
Korzystam z mrożonego gotowca i tylko nadzienie robię własne. Też w sumie
pierwszy raz. Ale chcę upiec i zamrozić paszteciki, bo do wigilii to one
raczej nie powinny w lodówce leżeć. A do nowego roku tym bardziej.
Zwłaszcza, że chciałam zrobić trochę więcej od razu, żeby później mieć mniej
roboty.

Justyna Vicky S.

6. Data: 2011-12-18 20:32:26

Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

XL wrote:

> Skoro "fabryczne" mrożone ciasto francuskie jest powszechnie dostępne w
> sklepach, to dlaczego nie można zamrozić wlasnego.

W ogólności nie jest to takie proste, bo fabrycznie zamraża się w bardzo
niskiej temperaturze w kilka sekund. W domu nie ma się na ogół ciekłego
azotu ani nawet zamrażarki -70°C. W przypadku ciasta francuskiego z
pasztecikami z dość twardym nadzieniem wystarczy jednak normalna zamrażarka.
Byle nie za dużo za jednym zamachem.

Waldek

7. Data: 2011-12-19 13:04:04

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 18 Dec 2011 21:19:47 +0100, Justyna Vicky S. napisał(a):

> Pewnie można. Aczkolwiek nie jestem na etapie robienia wlasnego ciasta
> francuskiego :) Jeszcze mnie na to nie natchnęło ;)

Ja też nie robię francuskiego, ale to dlatego, że paszteciki robię z
półfrancuskiego śmietanowego - ciasto rewelacja. I jak mało roboty!
Zwłaszcza z czymś takim - rachu ciachu i po robocie:
http://www.sklepy24.pl/marka/cuisipro/produkt/cuisip
ro+-+siekacz+mieszacz+do+wyrabiania+ciasta+kruchego
Siekam tym drobniutko masło z mąką, dodaję sól i szczyptę cukru oraz gęstą
kwaśną śmietanę - tak, to ciasto bez jajek!
Zlepiam szybko i można wałkować. Można też schować do lodówki, zamrozić
zarówno samo surowe ciasto, jak i upieczone paszteciki. Dobre też na inne
wyroby - paluszki do zup czystych, rogaliki z nadzieniem, ciastka itp.
Jest słonawe ze słodką nutą.
Przed pieczeniem koniecznie trzeba posmarować rozmąconym jajkiem z mlekiem,
ponieważ ciasto to słabo się rumieni.
Jest to u nas hit od lat, wszyscy uwielbiamy/ją to ciasto, góra pasztecików
musi być, ponieważ wszyscy traktują je nawet po Wigilii jako przekąskę na
całe swięta, podjadając wciąż.

Ciasto półfrancuskie śmietanowe:

* 25 dag mąki
* 25 dag masła
* 2 żółtka - opcjonalnie, ja NIE daję wcale, tylko jajo do smarowania
* 100 ml gęstej KWAŚNEJ śmietany - daję nieco więcej, bo bez żółtek
* sól do smaku, cukier (mało cukru, najwyżej płaska łyżeczka na tę
ilość)

Mąkę posiekać z masłem (tak, aby powstały w mące pojedyncze grudki masła
wielkości ziarnka wiśni, otoczone mąką), opcjonalnie dodać żółtka,
koniecznie śmietanę, szczyptę soli i cukru, szybko połączyć wszystkie
składniki aby nie ogrzać ciasta (szybko zagnieść zimnymi rękami,
schłodzonymi np pod strumieniem zimnej wody i osuszonymi), a następnie
wstawić ciasto do lodówki na 10-12 godzin, ale też można od razu wałkować.
Przed pieczeniem smarować jajkiem pół na pół z mlekiem.

> K(...)
> Zwłaszcza, że chciałam zrobić trochę więcej od razu, żeby później mieć mniej
> roboty.

Jasne, z tego samego powodu ja np robię wczesniej pierogi, gotuję i kroję
flaki (potem tylko rozmrażam i gotuję finalnie w rosole, przyprawiając),
itp.
--
XL

8. Data: 2011-12-19 14:25:46

Od: "Nixe" <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Justyna Vicky S." <v...@t...poczta.bez.gazeta.tego.pl>
napisał w wiadomości news:jcib62$4mv$1@inews.gazeta.pl...
> Czy paszteciki z ciasta francuskiego mogę spokojnie zamrozić? Upieczone i
> wystudzone oczywiście.
>
> Nadzienie: mięsne, szpinakowo-serowe oraz nadzienie pieczarkowo-serowe.

Szczerze mówiąc ja zamroziłabym przygotowane, ale jeszcze przed upieczeniem
(piecze się przecież góra 20 minut).
Zamrożone po upieczeniu i potem rozmrożone mogą być gumowate i ciapciowate.

N.

9. Data: 2011-12-19 17:02:43

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 19 Dec 2011 15:25:46 +0100, Nixe napisał(a):

> Szczerze mówiąc ja zamroziłabym przygotowane, ale jeszcze przed upieczeniem

Te paszteciki mają być z mrożonego ciasta wszak, więc będzie ono do ich
zrobienia rozmrożone. Powtórne zamrażanie raz rozmrożonej mrożonki bez
obróbki cieplnej "między" grozi zatruciem lub niekorzystnymi zmianami jej
właściwości.
--
XL

10. Data: 2011-12-19 17:41:03

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 19 Dec 2011 18:02:43 +0100, XL napisał(a):

> [...]
> zrobienia rozmrożone. Powtórne zamrażanie raz rozmrożonej mrożonki bez
> obróbki cieplnej "między" grozi zatruciem lub niekorzystnymi zmianami jej

Upieczone paszteciki można zamrozić, po rozmrożeniu zaś podpiec jakieś 5
minut w 150 stopniach, będą gorące, chrupiące, jak przed chwilą upieczone.
--
XL

Embroidery Design 2012
Opalana cebulka
gdzie szukać: czekolad białych z orzechami i chrupkami
Chwalę się... :P
Jak upiec rybę, tak by udawała smażoną w panierce?