Muchołówka Green-Red - czym podlewać?

1. Data: 2004-07-28 09:18:12

Temat: Muchołówka Green-Red - czym podlewać?
Od: "olqo" <o...@S...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie!
Od kilku dni jestem wlascicielem tej pieknej roslinki.
W kranie wode mam ultra twarda i pH ok. 7,5.
Mam tez filtr Britta, po przepuszczeniu wody przez niego, woda robi sie
kwasna, - pH ok. 6.
Po przegotowaniu tej wody robi sie znowu potwornie zasadowa - pH ponad 8...
Wlasnie ta przegotowana woda mialem okazje raz podlac roslinke (przed
sprawdzeniem pH).
Powiedzcie mi prosze jaka woda mam ja podlewac?

Wiem, ze kwasna, ale ktora, z filtru britta?
Czy mzoe zakrecic sie za destylowana? Deszczowka raczej odpada (roslinka
jest w Zabkowicach :/)

Pozdrawiam
Olqo

2. Data: 2004-07-28 16:07:15

Temat: Re: Muchołówka Green-Red - czym podlewać?
Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "olqo" <o...@S...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
>
> Wiem, ze kwasna, ale ktora, z filtru britta?
> Czy mzoe zakrecic sie za destylowana? Deszczowka raczej odpada (roslinka

A co jest ważniejsze w przypadku muchołówki? pH czy twardość, bo mi się
wydaje że to drugie. Ciekawa jestem jaką twardość ma woda po przepuszczeniu
przez ten filtr, i wtedy można kombinować co dalej. Destylowana nie jest
chyba najlepsza dla roslin, moze jakby w niej torf pomoczyć nadałaby się?

Pozdrawiam
Kaśka

3. Data: 2004-07-28 16:25:11

Od: "olqo" <o...@S...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A co jest ważniejsze w przypadku muchołówki? pH czy twardość, bo mi się
> wydaje że to drugie.

No niby i to i to...

> Ciekawa jestem jaką twardość ma woda po przepuszczeniu
> przez ten filtr, i wtedy można kombinować co dalej.

Z ponad 40*n stopni niemieckich (tw. ogolna) zbija do ok. 16 po 1
przepuszczeniu. Twardosc weglanowa do chyba 8 z 16.

> Destylowana nie jest
> chyba najlepsza dla roslin, moze jakby w niej torf pomoczyć nadałaby się?

Tak tez bede robil. Narazie nalalem do podstawki destylowki...
Mucholowki biora substancje odzywcze (sole min. etc.) z cial swych ofiar..
Teraz pojawils ie nowy problem: czy roslinke w doniczce moge przemieszczac?
Tzn. np. do poludnia stoi na parapecie, a potem jak robi sie w tamtym
miejscu cien to wystawiam na zewnatrz na taras??

Dizkei za odpowiedz i pozdrawiam!

> Pozdrawiam
> Kaśka

Pozdrawiam!
Olqo

4. Data: 2004-07-28 19:36:06

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Z ponad 40*n stopni niemieckich (tw. ogolna) zbija do ok. 16 po 1
> przepuszczeniu. Twardosc weglanowa do chyba 8 z 16.

O kurcze ale masz twardą wodę. 16 to tez bartdzo twarda woda....

się?

...tak więc myślę, że z tą destylkowaną to najlepszy pomysł :)

> [...]
> Tzn. np. do poludnia stoi na parapecie, a potem jak robi sie w tamtym
> miejscu cien to wystawiam na zewnatrz na taras??

A tego juz nie wiem, bo u mnie doniczkowe raczej krótko żyją :)) Ale sądzę,
że to nie najlepszy pomysł, za dużo zmian, za duży stres dla rośliny. A czy
przypadkiem muchołówki nie wymagają wysokiej wilgotności powietrza?

Pozdrawiam
Kaśka

5. Data: 2004-07-28 22:35:12

Od: "AurorA" <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy mzoe zakrecic sie za destylowana? Deszczowka raczej odpada (roslinka
> jest w Zabkowicach :/)

Najlepsza będzie deszczówka.
Jak uważasz, że jest zanieczyszczona przepuść przez węgiel.

Arkadiusz Prażmowski
http://oczko4you.republika.pl/centrum.html

6. Data: 2004-07-30 14:30:35

Od: "olqo" <o...@S...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> O kurcze ale masz twardą wodę. 16 to tez bartdzo twarda woda....

No niestety :-[
Stalagmity/stalaktyty sie robia na kranach :/

> [...]
czy
> przypadkiem muchołówki nie wymagają wysokiej wilgotności powietrza?

Juz sie dowiedzialem od hodowcy od ktorego mam ta roslinke, ze mozna ja
przemieszczac :)
(przesuwam ja 2x dziennie w najbardziej naslonecznione miejsce). W ciagu
kilku dni wyczerwieniala :)
(byla lekko czerwonawa teraz juz jest zdecydowanie bardziej)

> Pozdrawiam
> Kaśka

Dzieki za pomoc, pozdrawiam!

Olqo

7. Data: 2004-07-30 14:31:46

Od: "olqo" <o...@S...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Najlepsza będzie deszczówka.
> Jak uważasz, że jest zanieczyszczona przepuść przez węgiel.

Narazie nawet nie ma tej deszczowki (ostatnie tygodnie bez deszczu i
sloneczne, bardzo...
Dlatego tez idzie sama destylowana, znalazlem info, ze moze taka byc dla
roslin owadozernych - one nie potrzebuja zwiazkow mineralnych...
Bynajmniej nie z wody :)

Pozdr.
Olqo

8. Data: 2004-08-06 18:15:39

Od: "Elfir" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Tzn. np. do poludnia stoi na parapecie, a potem jak robi sie w tamtym
> miejscu cien to wystawiam na zewnatrz na taras??

Woda z nieba, ktora kapie na rosliny w naturalnych warunkach tez jest niemal
woda destylowana (albo raczej zdemineralizowana), wiec nie powinno byc
problemow.

Elfir

KOMPOST
Rozmnozenie zywoplotu