NZOZ - recepty - NFZ

1. Data: 2003-07-02 14:17:57

Temat: NZOZ - recepty - NFZ
Od: "Magdalena Chlebna" <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam...

Mam pewne pytanko... a może dobra dusza pomoże to poukładać :)

Wiem, że jest możliwość podpisania umowy z FZ na wypisywanie recept
refundowanych. Ostatnio naszemu NZOZ (opieka paliatywna) odrzucono po raz
kolejny ofertę na kontrakt. Od jakiegoś czasu nasi lekarze nie mogą wypisywać
w związku z tym recept. Ale ponoć jest możliwość spisania jakiejś umowy
(słyszałam że gdzieś tak mają), że nie dostajemy pieniędzy za wizyty, ale
można wypisywać recepty (refundowane). Może ktoś coś wie o tym? Interesuje
mnie wszystko na ten temat, a gubię się w gąszczu przepisów, a jestem w
chwili obecnej jedyną osobą, która ma siłę i czas walczyć z tymi
przepisami ;) Jakby ktoś zechciał pomóc i udzielić konkretnych informacji, to
może być kontakt na priv:
h...@w...pl
www.hospicjumzabrze.bmj.net.pl

Pozdrawiam, Madzia

2. Data: 2003-07-03 07:42:04

Temat: Re: NZOZ - recepty - NFZ
Od: "justyp" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jeśli w pieczątce zozu będzie regon, adres, telefon a w pieczątce lekarza
jego nr ZUS, to taka recepta będzie zrealizowana jako refundowana......

3. Data: 2003-07-03 08:36:57

Od: "Magdalena Chlebna" <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

justyp <m...@o...pl> napisał(a):

> Jeśli w pieczątce zozu będzie regon, adres, telefon a w pieczątce lekarza
> jego nr ZUS, to taka recepta będzie zrealizowana jako refundowana......

Dzięki za odpowiedź, ale jeszcze pomolestuję ;)

Czyli nie potrzebna to jakiejś umowy między NZOZ a FZ? Ostatnio o jakiejś
takiej słyszałam na konferencji i dlatego pytam. Niestety nie dotarłam do
osób, które takową miały. Zastanawiam się czy w tym wypadku obowiązuje system
START i czy podpisanie takowej (o ile istnieje) to duży problem, bo już się
nauczyłam że FZ delikatnie rzecz mówiąć na rękę nie idzie, ale lubią kłody
kłaść pod nogi :)

Pozdrawiam, Madzia

4. Data: 2003-07-03 14:00:19

Od: "prezesik" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

>Jeśli w pieczątce zozu będzie regon, adres, telefon a w pieczątce lekarza
>jego nr ZUS, to taka recepta będzie zrealizowana jako refundowana......

Nie do konca tak...
Sprawdz:
http://www.nfz-poznan.pl/MenuPage.php?MenuItemID=130
4

jesli link nie dziala - ze strony glownej oddzialu przez zakladke "Recepty" )

cze
Darek
archiwum i przeszukiwanie newsów
http://www.polnews.pl

5. Data: 2003-07-03 19:26:22

Od: "justyp" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie do konca tak...
> Sprawdz:
> http://www.nfz-poznan.pl/MenuPage.php?MenuItemID=130
4

Ja tylko napisałam, jak to zwykle wygląda w praktyce.

6. Data: 2003-07-03 19:39:22

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja tylko napisałam, jak to zwykle wygląda w praktyce.

W praktyce, aby pisac recepty refundowane nalezy posiadac nr umowy z NFZ o
pisanie recept przez podmioty nie posiadajace umowy na uslugi medyczne.
Na recepcie oprocz danych, ktore byly juz na liscie cytowane ( pieczatka -
nip, regon, adres, nazwa, telefon ) MUSI znajdowac sie nr umowy z NFZ. Jesli
jego nie bedzie recepta nie bedzie traktowana jako refundowana.

Na margo - nie rozumiem, dlaczego prowadzac NZOZ zadajesz tutaj pytanie -
kazdy oddzial NFZ odpowie na to pytanie i da specjalne druki - zalatwia sie
to od reki praktycznie. Skoro skladaliscie juz oferty, to chyba nie jest
taki problem. Nie rozumiem wogole, jak funkcjonujecie bez takiej umowy.
Przeciez praktycznie kazdy gabinet prywatny czy NZOZ ma taka umowe z NFZ. I
odsylam do podstawowych ustaw, ktore kazdy NZOZ powinien dokladnie znac - o
ubezpieczeniu zdrowotnym, o zawodzie lekarza i o zakladach opieki
zdrowotnej. Tam jest wszystko.

pozdrawiam serdecznie , zyczac jak najmniej problemow w swojej dzialalnosci

casus
spec. ch .oczu

7. Data: 2003-07-03 20:15:27

Od: "Magdalena Chlebna" <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

casus <c...@g...pl> napisał(a):

> Na margo - nie rozumiem, dlaczego prowadzac NZOZ zadajesz tutaj pytanie -
> kazdy oddzial NFZ odpowie na to pytanie i da specjalne druki - zalatwia sie
> to od reki praktycznie.

To mnie pocieszyłeś, że od ręki. Jak narazie nie mamy dobrych doświadzeczeń :)

> Skoro skladaliscie juz oferty, to chyba nie jest
> taki problem. Nie rozumiem wogole, jak funkcjonujecie bez takiej umowy.

Mieliśmy umowę z KCH i było dobrze. Ze względu na brak jednego wymaganego
kranu nie przedłużono nam umowy. Więc wybudowaliśmy wielką poradnie by
spełnić wszelkie wymogi. Chyba zrozumiałe jest w jakim stopniu jest
wykorzystywana taka poradnia w domowej opiece hospicyjnej. Także nie będę
komentować marnotrawienia pieniędzy na spełnianie takich wymogów. No i jest
poradnia, ale nie ma konkraktu. Są spełnione wymogi, ale pieniędzy nie ma. Co
jak co, ale na umierającym najłatwiej im jakoś zaoszczędzić.

> [...]
> odsylam do podstawowych ustaw, ktore kazdy NZOZ powinien dokladnie znac - o
> ubezpieczeniu zdrowotnym, o zawodzie lekarza i o zakladach opieki

teraz tak będziemy robić. szperarać gdzie się da :) trzeba będzie się
zmobilizować i zebrać siły. Wiem z doświadczenia, że idą na rozmowy z FZ
trzeba wiedzieć wszystky, by nie dać się zbyć.

> pozdrawiam serdecznie , zyczac jak najmniej problemow w swojej dzialalnosci

dzięki przyda się... i to jak się przyda...
ostatnio same tylko nieszczęścia nas spotykają: kochany NFZ, dwa wielkie
włamania itd... ale jeszcze siły są :)

Zdrówka, Madzia

8. Data: 2003-07-04 14:08:15

Od: "justyp" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]