Na ile 9-letnie dziecko powinno być samodzielne?

21. Data: 2002-12-30 10:32:34

Temat: Re: Na ile 9-letnie dziecko powinno być samodzielne?
Od: w...@b...pl (Elżbieta) szukaj wiadomości tego autora

----- Original Message -----
From: Botwinka <b...@o...pl>

> Bischoop, zmiłuj się,

Gosiu!!! zmiłuj się ;))))

>nie wysyłaj go na grupę dzieciakową, sorry, ale to
> juz nie to co dawniej. Dziecko ma za stare na taką grupę ;-(

Wcale nie, bo możew wreszcie się tam coś ruszy i o starszakach ktoś napisze.

> Myślisz, że dlaczego ja tu piszą o dziecku, które boi się psów.

No właśnie dlaczego??
A swoją drogą dopiero teraz zaskoczyłam, że to była wiadomość od _Ciebie_,
jakoś jeszcze nie skojarzyłam tego nowego nicka.

Elżbieta

--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.soc.rodzina

22. Data: 2002-12-30 15:26:34

Od: w...@b...pl (Elżbieta) szukaj wiadomości tego autora

23. Data: 2002-12-31 09:31:57

Od: "Ijon" <i...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Michał Nalepa" <m...@e...com.pl> wrote in message

Mam 6-letniego syna.
Sam sobie scieli lozko, sprzata zabawki, ubiera sie, uczy (chodzi do
zerowki).
Wszystko bylo po kolei, bez nerwow, w formie zabawy.
Zwykle to my robimy sniadania, ale potrafi sobie nalac mleka czy zrobic
kromke z dzemem.
Trzeba go bylo jedynie umiejetnie umotywowac (samodzielnosc moze byc swietna
zabawa).
Moze np teraz sobie wybrac w co chce sie ubrac rano - jakie zjesc sniadanie
itp.

IMHO powienienes spokojnie porozmawiac z zona (nie w obecnosci dzieci).
Acha - nie licz ze zona nauczy ja samodzielnosci! Gdyby nie ja to pewnie do
tej pory naszemu synowi trzebaby bylo podcierac tylek ... :-)
Musisz sie stary niestety zabrac za to sam.
Ze strony zony doradzalbym Ci zapewnienie sobie neutralnosci (tzn zeby nie
przeszkadzala).
Skutecznym argumentem jest tu zapewnienie jej zajecia w formie dodatkowego
rodzenstwa ... :_)
My mamy 2-letnia coreczke. Na poczatku bylo troche zazdrosci ale teraz
przepadaja za soba nawzajem.
I wazne - PO KOLEI i na spokojnie. Zacznij np. od samodzielnego nalania
sobie mleka co rano (bo rodzice chca pospac).

Zyczenia
Życzenia Świąteczne
Życzenia
;-))