Na św. Marcina najlepsza gęsina

1. Data: 2012-11-11 12:10:48

Temat: Na św. Marcina najlepsza gęsina
Od: Stalker <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

No i dobrze :-)

http://zielonagora.gazeta.pl/zielonagora/1,35161,128
33726,Flaga__rogal_i_ges___zestaw_obowiazkowy_na_11_
listopada.html

Stalker

2. Data: 2012-11-11 12:24:40

Temat: Re: Na św. Marcina najlepsza gęsina
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 11 Nov 2012 04:10:48 -0800 (PST), Stalker napisał(a):

> No i dobrze :-)
>
> http://zielonagora.gazeta.pl/zielonagora/1,35161,128
33726,Flaga__rogal_i_ges___zestaw_obowiazkowy_na_11_
listopada.html

Obowiązkowy zestaw u mnie na 11 listopada to... co mi się zachcy 3-)

(by XL)

3. Data: 2012-11-11 14:00:46

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 11 Nov 2012 13:24:40 +0100, Ikselka napisał(a):

33726,Flaga__rogal_i_ges___zestaw_obowiazkowy_na_11_
listopada.html

> Obowiązkowy zestaw u mnie na 11 listopada to... co mi się zachcy 3-)

...czyli zalewajka 3-)
(by XL)

4. Data: 2012-11-11 14:23:51

Temat: Re: Na sw. Marcina najlepsza gesina
Od: "Stefan" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Stalker" <t...@i...pl> napisal w wiadomosci
ps.com...
> No i dobrze :-)
>
> http://zielonagora.gazeta.pl/zielonagora/1,35161,128
33726,Flaga__rogal_i_ges___zestaw_obowiazkowy_na_11_
listopada.html

> Stalker

Wlasnie spozylismy rosolek z krajanym makaronem (naturalnie na gesince) oraz
piers gesia pieczona, podlewana mieszanka bialego i czerwonego winka z
mandarynkami i jablkiem.
Smacznego!
pozdr
Stefan

5. Data: 2012-11-11 15:13:43

Od: Stalker <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu niedziela, 11 listopada 2012 15:23:55 UTC+1 użytkownik Stefan napisał:

> [...]
> piers gesia pieczona, podlewana mieszanka bialego i czerwonego winka z

Niedaleko sklep slowfoodowy otworzyli. Trza będzie sprawdzić czy gęsinę dobrą mają
:-)

Stalker

6. Data: 2012-11-11 16:35:46

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 11 Nov 2012 15:23:51 +0100, Stefan napisał(a):

> [...]
> piers gesia pieczona, podlewana mieszanka bialego i czerwonego winka z

Bardzo miły zestawik.

Nie dawniej niż wczoraj, padając z nóg po grzybobraniu w lasach w okolicach
Rakowa, zawitaliśmy do miejscowego baru, o rodowodzie sięgającym wczesnego
Gierka albo i wczesniej... i takimże wystroju jakby niezmiennym od tamtych
lat ;-PPP
Najadłszy się pysznych duszonych gęsich żołądków, specjału w wykonaniu
właściciela o rysach i rodowodzie ewidentnie... upssss... z zachwytem
kontempluję :-)

Zapłaciwszy niewiele, uraczeni ciekawymi opowieściami, a jeszcze otrzymując
od przesympatycznego właściciela wielki słój zieleniatek na pocieszenie po
bezgrzybnym bieganiu - opuściliśmy przybytek gruuuuubo po zmroku :-)

Następna wizyta będzie w celu skonsumowania innej specjalności, koszernej
kiszki gęsiej z macą zamiast bułki oraz gęsi pieczonej - jedno i druge
tylko w czwartki albo na zamówienie. Polecam zdrożonym, gdy zawitają do
Rakowa! - bar "Gąska" :-)
(by XL)

7. Data: 2012-11-11 16:53:18

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 11 Nov 2012 17:35:46 +0100, Ikselka napisał(a):

> [...]
> kiszki gęsiej z macą zamiast bułki oraz gęsi pieczonej - jedno i druge
> tylko w czwartki albo na zamówienie. Polecam zdrożonym, gdy zawitają do

..."Pod Gąską" znaczy :-)
(by XL)

8. Data: 2012-11-11 17:05:52

Od: "Stefan" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> ..."Pod Gąską" znaczy :-)
> --
> XL Wartością jest autentyczność wnętrza - warto być nawet chamem, ale
> takim, żeby każdy szukał twego towarzystwa.
> (by XL)
Mówisz, że tam mają gęsi pipek? chyba niemożliwe, prawdziwy gesi pipek
ostatnio jadłem w Hajfie, a przedostatnio (jakieś 5 lat temu nazad) w prawym
Arielu na Szerokiej. Wiele próbowałem, ale niestety, to było tylko
próbowanie. Nie mają tam żydowskiego kawioru?
pozdrawiam
Stefan miłośnik kuchni aszkenazyjskiej...

9. Data: 2012-11-11 17:37:31

Od: Stalker <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu niedziela, 11 listopada 2012 18:05:57 UTC+1 użytkownik Stefan napisał:

> Stefan mi�o�nik kuchni aszkenazyjskiej...

Dobra gąska to było nie było przysmak "internacjonalny"

Stalker, świetną gęś jadłem też ostatnio w okolicach Dusseldorfu (Martinsgans jak i u
nas)

10. Data: 2012-11-11 17:42:55

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 11 Nov 2012 18:05:52 +0100, Stefan napisał(a):

> Mówisz, że tam mają gęsi pipek?

Nie - mają żołądki :-)
Gęsi pipek to skóra z szyi gęsiej nadziana pysznym nadzieniem :-)

> chyba niemożliwe, prawdziwy gesi pipek
> ostatnio jadłem w Hajfie,
> a przedostatnio (jakieś 5 lat temu nazad) w prawym
> Arielu na Szerokiej.

Hmmm, prawdopodobnie nadal mówisz o żołądkach - spróbuj w Siewierzu, w
restauracji "Złota Gęś" - mmmmmm... :-)

> Wiele próbowałem, ale niestety, to było tylko
> próbowanie. Nie mają tam żydowskiego kawioru?

Spytam przy następnej okazji :-)

(by XL)

Dyniowo.
Przyprawy
Jennifer L Racey Loves really Big Dick
Moje przedwczorajsze danko dla gościa :-)
Błyskawiczna pyszność na śniadanko.