Naczynia z kamionki do kiszenia kapusty / ogórków

1. Data: 2019-02-27 10:19:17

Temat: Naczynia z kamionki do kiszenia kapusty / ogórków
Od: d...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Ostatnio przeczytałem że naczynia z kamionki glazurowanej takie z charakterystycznym
połyskiem mogą zawierać w swoim składzie toksyczne związki ołowiu i kadmu.

Nie wiem co o tym myśleć ponieważ często ich używam ale po raz pierwszy o tym słyszę.

Moje kamionki są raczej tego starszego typy tzn matowe. Czasami wewnątrz jest maleńki
odprysk....

Jak myślicie czy kiszenie w beczkach drewnianych jest zdrowsze ?

2. Data: 2019-02-27 12:30:46

Od: stefan <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2019-02-27 o 10:19, d...@g...com pisze:
> [...]
maleńki odprysk....

> Jak myślicie czy kiszenie w beczkach drewnianych jest zdrowsze ?

Moi przyjaciele spod Vancouver twierdza, że najlepsze beczki do kiszenia
ogórków są z dębu oregońskiego ale nie te klepkowe tylko ręcznie drążone
z pnia. Jak znajdę w archiwum fotkę to pokażę taką beczkę. Zaś ogórki z
takiej beczki konsumowałem, miały nieco inny smak ale były bardzo dobre...
pozdr
Stefan

---
Avast.

3. Data: 2019-02-27 15:29:00

Od: "Stokrotka" <o...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

>jest maleńki odprysk....

>Jak myślicie czy kiszenie w beczkach drewnianych jest zdrowsze ?

Ja bym się nie pszejmowała. Pszejmij się dopiero wtedy jak ci kapusta z tego
antałka nie będzie smakować.
Nie była bym zahwycona drewnem, jak by było takie dobre,
to być w markecie kupił takie, a na razie można takie kupić zasadniczo do
dekoracji.
Myślę, że z tym drewnem to jest tak, że tam pszezimuje zbyt wiele bakteri,
i docelowo za często musiałbyś zmieniać drewniony antałek.
W glinianym też zostaną bakterie , ale mniej, akurat tyle ile tszeba by ci
za rok wyszła pyszna kapusta.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

4. Data: 2019-02-28 09:16:58

Od: d...@g...com szukaj wiadomości tego autora

On Wednesday, February 27, 2019 at 10:19:18 AM UTC+1, d...@g...com wrote:
> [...]
maleńki odprysk....

> Jak myślicie czy kiszenie w beczkach drewnianych jest zdrowsze ?

Rozwinę jeszcze temat na gliniane kaserole takie na przykład wkładane na długiej
rączce do holenderskiego pieca (obecnie do piekarnika).One pewnie tez trują.

Skoro udowodniono to stosunkowo niedawno nic dziwnego że Holendrzy i Belgowie
wyrzucają te naczynia na śmietnik. Coś w tym musi być....

5. Data: 2019-03-14 11:30:20

Od: Jingiel <x...@x...xx> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2019-02-27 o 15:29, Stokrotka pisze:

> W glinianym też zostaną bakterie , ale mniej, akurat tyle ile tszeba by
> ci za rok wyszła pyszna kapusta.

Te bakterie (mlekowe) pozwalają na kiśnięcie.

Re: Osad w winie
Re: Osad w winie - Sery twarde
świńskie przełyki
Glifosat! Nie gluten!