Nadzienie do babeczek (na słono)

1. Data: 2004-12-29 09:35:12

Temat: Nadzienie do babeczek (na słono)
Od: "Ewa W" <e...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Już upiekłam stertę kruchych babeczek na domowego sylwestra no i
zastanawiam się nad nadzieniem.
Będą mięsożerni i wegetarianie;)
Pierwsza wersja to nadzienie pieczarkowe - pieczarki, przysmażona cebula,
przyprawy, no i właśnie - trzeba dać surowe jajo? A może coś jeszcze? Na
wierzch żółty ser.
Czy macie pomysł na inne proste i smaczne nadzienia? Mogą być z mięsem,
aczkolwiek nie jest to konieczne;)

Pozdr. Ewa

1. Data: 2004-12-29 09:56:48

Temat: Re: Nadzienie do babeczek (na słono)
Od: BasiaBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Ewa W napisał:

> Pierwsza wersja to nadzienie pieczarkowe - pieczarki, przysmażona
> cebula, przyprawy, no i właśnie - trzeba dać surowe jajo? A może coś
> jeszcze? Na wierzch żółty ser.

Do pieczarek dodaj kilka suszonych (i ugotowanych oczywiście) leśnych
grzybów, będzie to o wiele lepsze. Jajko niekoniecznie.

> Czy macie pomysł na inne proste i smaczne nadzienia? Mogą być z
> mięsem, aczkolwiek nie jest to konieczne;)

1. Z pieczeni wieprzowej. Cebulę kroisz w drobną kosteczkę, przysmażasz
na maśle, rozrabiasz odrobiną rosołu i śmietany, chwilę dusisz razem.
Dodajesz zmieloną pieczeń wieprzową, posiekaną natkę, przyprawy (pieprz
grubo zmielony, imbir, sól - co lubicie). Tym nadziewasz babeczki.

2. Z jajek na twardo. Gotujesz kilka jajek na twardo, do tego dodajesz
1-2 surowe, dla spoistości. Procedura podobna, jak wyżej.Więcej cebuli i
pieprzu, zamiast natki - koperek.

3. Serowe - tych nie zapiekasz, podajesz na zimno, w odróżnieniu od
poprzednich. Tłusty lub półtłusty biały ser, papryka sproszkowana słodka
i ostra,sól selerowa, odrobina wina porto. Z sera i wina robisz gładką
masę, nakładasz, dekorujesz oliwkami lub orzechem włoskim.
--
pa, BasiaBjk

1. Data: 2004-12-29 10:47:34

Od: "Kasia" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

rybna z serem białym
1 na łososiu
2 na wędzonej makreli lub szprotce

--
Kasia- Rzeszów

1. Data: 2004-12-29 11:00:38

Od: bella <belunia@[usun_to_xxx]autograf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Ewa W napisał:

> Czy macie pomysł na inne proste i smaczne nadzienia? Mogą być z mięsem,
> aczkolwiek nie jest to konieczne;)
>
> Pozdr. Ewa

z tunczykiem, kawałkiem pomidora czy ogorka i zalac to masa jajeczna
- zapiec - moje ulubione :)

--
pozdrawiam serdecznie b.
przy odpowiedzi usuń [usun_to_xxx] z mojego adresu.

1. Data: 2004-12-29 13:39:25

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ewa W wrote:
(...)
> Czy macie pomysł na inne proste i smaczne nadzienia? Mogą być z mięsem,
> aczkolwiek nie jest to konieczne;)

Drobno pokrojone jajka na twardo pomieszane z koperkiem i odrobiną
musztardy. Posypać tartą bułką.
Wątróbka z bułką, posiekaną natką, pieprzem i solą. Na wierzchu cebula.
Plasterek żółtego sera, na tym kawałeczk brokuła.
Włoszczyzna z zupy pokrojona w kostkę i zalana rozbełtanym jajkiem.
I pewnie jeszcze mnóstwo innych :-)

choć nie będzie to pewnie myśl złota:
Najpiękniejszą muzyką przed snem

1. Data: 2004-12-29 13:58:00

Od: "Ewa W" <e...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki za sugestie! Na pewno część wykorzystam. Aha, zapomniałam dodać, że
to będą babeczki na ciepło, do barszczu;)

Pozdr. Ewa

co do ginu z tonikiem?
Marcepanki i inne łakocie
znowu prośba:)
Re: ZAKASKA-PRZEKASKA-"ZAGRY CHA" :) co polecacie?
Pieczenie i kapusta