Nagła senność i zasypianie

1. Data: 2008-10-31 11:33:13

Temat: Nagła senność i zasypianie
Od: "Artur" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich,

jest temat o senności jeden wątek niżej ale wydaje mi się że mój problem jest
całkiem inny dlatego założyłem nowy wątek.

Mam 22 lata, pracuję przy komputerze (dużo siedzę) a ostatnimi czasy dodatkowo
mało sypiam (często 4-5h). Bardzo często mam problem dopadania mnie mocnej
senności ale poza nią nie odczuwam zmęczenia czy nie wyspania się.

Takie napady mam w sumie przez cały czas a objawia się to brakiem możliwości
skupienia się na czymś, ciągłym ziewaniem i takim powolnym "odpływaniem", przy
tych mocniejszych napadach mam nagle taki "zryw" że na kilkanaście sekund jest
mi normalnie po czym znowu "odpływam". Czasami zdarza mi się po prostu zasnąć
na siedząco wieczorem, po obudzeniu się jestem bardzo słaby i praktycznie
ciężko mi się nawet ruszyć z miejsca przez parę minut.

Próbowałem jeść magnez, różne witaminy przez miesiąc ale na nic to się zdało.
Jedynie co ostatnio zaczynam zauważać to pomaga mi momentalnie zjedzenie
słodkiego, wystarczy że zjem jakieś dwa batony i po 15 minutach wraca normalne
funkcjonowanie (na conajmniej kilka godzin).

Wiem że nikt tu nie jest wróżką ale może nakieruje mnie jakie konkretnie
badania zrobić i na co zwrócić szczególną uwagę.

Dziękuję za odpowiedzi.
Pozdrawiam.

2. Data: 2008-10-31 13:45:21

Temat: Re: Nagła senność i zasypianie
Od: STranger <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Artur pisze:
> Witam wszystkich,
> Próbowałem jeść magnez, różne witaminy przez miesiąc ale na nic to się zdało.

A probowałeś tak kontrowersyjnej metody sypianie po 7-8 h na dobę? ;)
Powinno pomóc...

> Jedynie co ostatnio zaczynam zauważać to pomaga mi momentalnie zjedzenie
> słodkiego, wystarczy że zjem jakieś dwa batony i po 15 minutach wraca normalne
> funkcjonowanie (na conajmniej kilka godzin).

Tak, to dość typowe. Też zauważyłem już dawno, że zjedzenie większej
ilości kalorii na kolację pozwala dłużej siedzieć i odsuwa zmęczenie i
senność. Za to rano ciężko wstać z łóżka z niewyspania. :)
Bilans energetyczny jest wtedy niestety dodatni i człowiek tyje, więc
zdrowiej sie wysypiać i mniej jeść.

> Wiem że nikt tu nie jest wróżką ale może nakieruje mnie jakie konkretnie
> badania zrobić i na co zwrócić szczególną uwagę.

Gdybyś po tych słodkich batonach odczuwał senność to mogłaby to być
cukrzyca, a ożywienie po jedzeniu to reakcja insulinowa i prawidłowe
podskoczenie metabolizmu.
Sądzę, że po prostu w naturalny sposób niewyspany jesteś i nic Ci nie
dolega.:)
Nie zaszkodzi jednak robić sobie dłuższe przerwy w pracy przy komputerze
i iść na spacer, lub robić np. 2x20 przysiadów lub pompek. Gwarantowane
lekkie ożywienie na kilkadziesiąt minut co najmniej. :)

Ja czasami, sporadycznie, gdy MUSZĘ popracować przy kompie pilnie w
nocy, a mnie wyjątkowo senność morzy to biorę tabletkę, albo dwie
jakiegoś środka na katar dostępnego bez recepty w aptekach. Niewielka
ilość pseudoefedryny w nim zawarta jest i tak silniejsza od kilku kaw. A
Po kilku godzinach spokojnie można po tym zasnąć, a ja po kawach lub
mocnych herbatach mam problemy z zasypianiem. Ale nie polecam tej metody
nikomu bo można polubić stymulanty.

STranger

3. Data: 2008-10-31 15:45:54

Od: "Artur" <a...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

STranger <p...@b...pl> napisał(a):

> A probowałeś tak kontrowersyjnej metody sypianie po 7-8 h na dobę? ;)
> Powinno pomóc...

Też próbowałem, w sumie około dwoch miesięcy chodzić codziennie spać o 23-24 i
wstawać o 8. Zauważyłem wtedy lekką poprawę ale brak możliwości skupienia się
na pracy nie zmienił się wcale.

> [...]
> senność. Za to rano ciężko wstać z łóżka z niewyspania. :)
> Bilans energetyczny jest wtedy niestety dodatni i człowiek tyje, więc

Na noc akurat nie najadam się słodyczami, czasami po prostu zjem w dzień np. o
14 żeby jakoś wytrzymać do tej 17. Zjedzenie normalnego obiadu zamiast
słodyczy w tym wypadku nie pomaga.

> [...]
> i iść na spacer, lub robić np. 2x20 przysiadów lub pompek. Gwarantowane
> lekkie ożywienie na kilkadziesiąt minut co najmniej. :)

Spacery sprawdzone - nie skutkuje, po powrocie momentalnie ziewam i totalny
brak skupienia, nawet wejście na 6 piętro po schodach po spacerze nie przynosi
żadnej poprawy :-(
> [...]
> Po kilku godzinach spokojnie można po tym zasnąć, a ja po kawach lub
> mocnych herbatach mam problemy z zasypianiem. Ale nie polecam tej metody

Akurat tego nie próbowałem. Kawy normalnie nie pijam ale już w akcie
desperacji próbowałem i mój organizm wcale na to nie reaguje, mam tak że przy
takiej senności mogę wypić dwa kubki kawy i za 20min położyć się spać i zasnę
jak dziecko. Jedynie jakiś efekt przynoszą "redbulle" ale podejrzewam że to ze
względu na to że są słodkie a nie na kofeinę.

Faktycznie jest to niewyspanie czy może być coś innego? Zacząłem się nad tym
poważnie zastanawiać bo zaczęło mi to dośc mocno przeszkadzać w codziennym życiu.

Dzięki za odpowiedź.
Pozdrawiam.

4. Data: 2008-10-31 23:04:38

Od: "Artur" <a...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Artur <a...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

> Faktycznie jest to niewyspanie czy może być coś innego? Zacząłem się nad tym
> poważnie zastanawiać bo zaczęło mi to dośc mocno przeszkadzać w codziennym życi
> u.

Przeczytałem wątek niżej i pada tam podejrzenie narkolepsji. Po krótkim
poszukaniu podstawowych informacji nt. tej choroby objawy wydają się pasować
do moich, szczególnie chodzi mi o porażenie przysenne. Pamiętam że ostatnio
zasnąłem na siedząco i po obudzeniu się widziałem wszystko ale nie mogłem
wykonać żadnego ruchu.

W jaki "domowy" sposób mogę jeszcze utwierdzić się bardziej w tym że jest to
narkolepsja? Do jakiego lekarza się z tym zgłaszać?

Pozdrawiam.

senność
Krew w plynie mozgowo-rdzeniowym. Pare pytan.
wypadanie włosów
Skierowanie na tomografię i paranoja w przychodniach
Co to jest "na czczo" ?