Nagla utrata pamieci u 14-letniej dziewczynki

1. Data: 2006-12-26 18:20:30

Temat: Nagla utrata pamieci u 14-letniej dziewczynki
Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@p...pregiesz.kom> szukaj wiadomości tego autora

Dziewczynka, lat 14.
Kilka dni przed swietami zaczela bolec ja glowa, wymiotowala.
W piatek zaczela miec problemy z koordynacja ruchow (jakby zapomniala jak
sie chodzi) i z mowieniem.
Stracila przytomnosc - zabrano ja do szpitala.
Zrobili podstawowe badania, ktore poza podwyzszonym poziomem cukru nic
nie wykazaly. Zabrano ja do domu na swieta.
Dzis znow stracila przytomnosc, rodzice zawiezli ja do Prokocimia.
Niestety, na wiekszosc pytan nie byla w stanie odpowiedziec.
Wie tylko jak ma na imie, ma problemy z mowieniem.
Tomografia glowy nic nie wykazala.
Co sie jej dzieje?
Dziewczynka w ciagu ostatnich miesiecy bardzo szybko sie rozwija
fizycznie - bardzo "strzelila" z wzrostem.

zyga

2. Data: 2006-12-27 09:11:11

Temat: Re: Nagla utrata pamieci u 14-letniej dziewczynki
Od: "JaMyszka" <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 26 Gru, 19:20, "Zygmunt M. Zarzecki" wrote:
> [...]
> Co sie jej dzieje?
> Dziewczynka w ciagu ostatnich miesiecy bardzo szybko sie rozwija
> fizycznie - bardzo "strzelila" z wzrostem.

Jak wiesz, nie jestem lekarzem. Ale kiedyś miałam w harcerstwie do
czynienia z dziećmi i młodzieżą. I wtedy uczulono mnie na rozwój
fizyczny dzieci, tzn. na nierównomierny rozwój serca w stosunku do
wzrostu, zwłaszcza jeżeli to zachodzi "strzelająco". Może wtedy
dochodzić do niedotlenienia części organizmu.
Żadnych gwałtownych ruchów i żadnych wysiłków fizycznych.
Uważam, że groźne są te zmiany neurologiczne i trzeba im zapobiec!
Już nie tylko zwolnienie z WFu, ale domowe leżenie. Tu chodzi o rozum
człowieka!
Może pod tym kontem skonsultuj z lekarzem?

--
Pozdrawiam :)
JM

3. Data: 2006-12-27 10:10:37

Od: "JaMyszka" <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 27 Gru, 10:11, "JaMyszka" zapisała księgowo:
> [...]
> Może pod tym kontem skonsultuj z lekarzem?

Oczywiście pod _kątem_, jako "weź to pod uwagę".

4. Data: 2006-12-27 10:45:45

Od: " sdc" <k...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> Niestety, na wiekszosc pytan nie byla w stanie odpowiedziec.
> Wie tylko jak ma na imie, ma problemy z mowieniem.
To ile tych dni razem ?

Może jakiś uraz głowy ? kręgosłupa ? do którego się nie przyznała lub któego
nie pamięta. Może przpytać koleżanki co robiła wcześniej.
Po tylu dniach, to chyba wyjdzie około tygodnia,
tomografia mogła już nic nie pokazać,
orgaznizm sam dużo naprawił.

No i tysiąc innych chorób też może być.
I narkotyki, pewnie też.

5. Data: 2006-12-27 13:11:08

Od: "Hania " <v...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

JaMyszka <f...@g...com> napisał(a):

> Juz nie tylko zwolnienie z WFu, ale domowe le=BFenie. Tu chodzi o rozum
> czlowieka!

czytujesz czasami ze zrozumieniem? dziewczyna w szpitalu na badaniach, a ta
o zwolnieniu z WF.

h.

6. Data: 2006-12-27 14:02:13

Od: "JaMyszka" <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 27 Gru, 14:11, "Hania " wrote:
> czytujesz czasami ze zrozumieniem? dziewczyna w szpitalu na badaniach, a ta
> o zwolnieniu z WF.

Miło mi, żeś się dowartościowała;p
Ale czy możesz mi powiedzieć, czym zasłużyłam na tak jawne
lekceważenie z Twojej strony? Czyżby wraz ze Świętami skończyła
Ci się dawka miłości do bliźniego?
Przecież sama wiesz, że nie tylko ginekolodzy mają problem z
komunikacją z pacjentem i jego rodziną. No i przecież może się
zdarzyć, iż po badaniach lekarz zapomni wspomnieć o lekcjach. Czyż
nie?
A tak na marginesie... To czasami dobrze jest słomę z butów
wytrzepać;p

7. Data: 2006-12-27 18:44:39

Od: " fhng" <n...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> Niestety, na wiekszosc pytan nie byla w stanie odpowiedziec.
> Wie tylko jak ma na imie, ma problemy z mowieniem.

A może to encefalopatia wątrobowa ?
Najpierw przy robieniu uszek - przed świętami - jakiś ekstra grzybek
drugi raz przy ich jedzeniu w święta ?

> Dziewczynka w ciagu ostatnich miesiecy bardzo szybko sie rozwija
> fizycznie - bardzo "strzelila" z wzrostem.
A dodatkowo watroba obciążona hormanalnie przez rozwój ?

ale to się chyba nie zgadza:
> wymiotowala.
Chociaż, jeśli to był jakiś grzybek ?

i to teżsię nie zgadza:
> Zrobili podstawowe badania, ktore poza podwyzszonym poziomem cukru nic
> nie wykazaly.
Wątroba powinna wyjść w badaniach.

8. Data: 2006-12-27 19:27:43

Od: "regen" <r...@-...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@p...pregiesz.kom> napisał w
wiadomości > Dziewczynka, lat 14.

> Dzis znow stracila przytomnosc, rodzice zawiezli ja do Prokocimia.
> Niestety, na wiekszosc pytan nie byla w stanie odpowiedziec.
> Wie tylko jak ma na imie, ma problemy z mowieniem.
> Tomografia glowy nic nie wykazala.

Hej!

Nie jestem specjalistą neurologiem ale proponowałbym w diagnostyce :

1) Czy TK było wykonane z kontrastem dożylnym ? - (wyklczenie tętniaka)
2) punkcja lędźwiowa w celu diagnostyki infekcji czy też zespołu
Guillain-Barre (!).
3) badanie NMR głowy - w celu wykluczenia SM (rzadkie u dzieci ale zdarza
się)
4) poziom wapnia we krwi

Pozdrawiam
regen

9. Data: 2006-12-28 08:20:04

Od: "Hania " <v...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

JaMyszka <f...@g...com> napisał(a):

> ta o zwolnieniu z WF.
>
> Ale czy mozesz mi powiedziec, czym zasluzylam na tak jawne
> lekcewazenie z Twojej strony? Czyzby wraz ze swietami skonczyla
> Ci sie dawka milosci do blizniego?

mylisz pojęcia, ale mniejsza o to.

> Przeciez sama wiesz, ze nie tylko ginekolodzy maja problem z
> komunikacja z pacjentem i jego rodzina. No i przeciez moze sie
> zdarzyc, iz po badaniach lekarz zapomni wspomniec o lekcjach.

mysle, ze jej rodzice chcieliby miec teraz taki problem. Niemniej upieranie
sie wuefistow na cwiczenia dzieciakow szybko rosnacych mimo ich (dzieci)
utyskiwan na omdlenia i zle samopoczucie swiadczy o niewiedzy nauczycieli,
fakt.

Wracajac do tematu, moja mama (w wieku slusznym) uderzyla sie w kregoslup i
stracila na 2 dni pamiec. Trafila wreszcie na przytomnego neurologa,
obserwacja w szpitalu + leki na rozrzedzenie krwi, pomoglo.

> A tak na marginesie... To czasami dobrze jest s=B3om=EA z but=F3w
> wytrzepa=E6;p

tak, tak.

h.

10. Data: 2006-12-31 19:15:20

Od: "agnesdz" <a...@B...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "regen" <r...@-...pl> napisał w wiadomości
> 3) badanie NMR głowy - w celu wykluczenia SM (rzadkie u dzieci ale zdarza
> się)
Niestety u dzieci rzadko kiedy robi się badania w tym kierunku. Zachorować
na SM można już w wieku 15 lat a nawet wcześniej (od 18 roku życia stosuje
się leczenie interferonami). Gdyby mnie w tym wieku w tym kierunku
przebadano dzisiaj stan mojego zdrowia byłby znacznie lepszy.

> Pozdrawiam
> regen

Aga

Grupa krwi A2