Najlepsza śmietana

91. Data: 2015-11-05 17:29:21

Temat: Re: Najlepsza śmietana
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 05 Nov 2015 12:42:56 +0100, krys napisał(a):

> A tu nie chodzi o wiarę, tylko o prawo wyboru.
> Każdy w miarę kumaty czowiek chyba wie, na co się pisze, kupując takie
> mleko, nie?
> Chociaż ja ewentualnie wolałabym kupić z bani do własnej butelki, niż
> zabutelkowane w przypadkową butelkę na miejscu udoju.

No ale ja tak właśnie kupuję - tyle że zabutelkowane zawsze w moje trzy
własne, co na wymianę zostawiam. Natomiast nie chcę myśleć, jaką drogę
przemierza mleko z obory do i w samym(!!!)zakładzie mleczarskim. Ktoś mi
kiedyś to opowiedział - włosy dęba mi stanęły.

--
XL
http://www.fronda.pl/a/humanizm-tez-ma-swoje-granice

92. Data: 2015-11-05 17:31:49

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 5 Nov 2015 14:09:59 +0100, FEniks napisał(a):

> Wyglądem taki mlekomat przypominał dystrybutor z napojami, chyba że był
> trochę większy. Można było podstawić swoją butelkę (lub inne naczynie,
> naczynko, konew i banię chyba też - co się zmieściło) albo wybrać opcję
> z butelką - wtedy wyskakiwała najpierw plastikowa butelka, potem trzeba
> było podstawić tę butelkę i wybrać mleko (chyba były też jakieś opcje
> objętości do wyboru).
> Raz skorzystałam, z ciekawości, to mogę nie pamiętać dokładnie.

Widziałam toto. Obchodziłam z daleka jak zarazę jaką. No niestety, mogę
uwierzyć nawet w dobre mleko w tym, ale nie że toto miało codziennie
dokladnie wymyte te wszystkie rurki tam w srodku.

93. Data: 2015-11-05 17:35:54

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 5 Nov 2015 14:54:46 +0100, Wiesiaczek napisał(a):

> Otóż trochę Ci pomogę i podpowiem, że ludzie chętniej nalewają mleko do
> własnoręcznie umytej butelki lub kanki na mleko niż do traktowanej
> chemią, drogiej butelki kupnej,. z którą i tak nie wiadomo co począć po
> wypiciu mleka.

Otóż to! Problem kryje się (dosłownie) we wnętrzu - kto widzi w takim
mlekomacie jego wnętrze? Lepiej nawet o tym nie myśleć, co dopiero
widzieć...

94. Data: 2015-11-05 17:39:00

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 5 Nov 2015 15:17:05 +0100, Wiesiaczek napisał(a):

> Nie wiem skąd ta trauma, ale może jesteś wytworem XX - wiecznej
> cywilizacji, gdzie wszystko powinno być sterylne, wygotowane, i podane
> szczypczykami?
>
> Ja miałem w dzieciństwie okazje bywania na wsi i pewnie nie uwierzysz,
> ale piłem mleko prosto z krowiego cycka na łące, jadłem niekoniecznie
> dojrzałe jabłka prosto z drzewa,

...a i wprost z ziemi podniesione...

> [...]
> sobie sam zrobić. Nazbierałem grzybów, włożyłem do słoika i zalałem
> octem. Po kilkunastu minutach uznałem, że już są dobre do jedzenia i
> wciąłem cały słoiczek. Nie wiedziałem tylko, że przed zalaniem octem
> powinno się je zagotować :)
> Co więcej, będąc w mieście piłem wodę z saturatora (gruźliczankę)
> zarówno z sokiem jak i bez obserwując osy żerujące na pojemniku z
> sokiem, piłem mleko nalewane na ulicy wprost do przyniesionego garnka i
> robiłem wiele innych dziwnych obecnie rzeczy.
>
> No cóż, nie wiem jak ja to mogłem przeżyć? :)

Do krowy na łące raczej nie podchodziłam - ale reszta 100/100, plus surowe
śliwki w occie.
Dziś, gdy myślę o tym wszystkim, zwłaszcza o tej "gruźliczance", dostaję
gęsiej skórki... :-)

95. Data: 2015-11-05 17:39:41

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 5 Nov 2015 15:25:14 +0100, FEniks napisał(a):

> Dobrym pomysłem wobec tego jest karton.

Tak. Lepiej Ci się w szafkach tentego. Tylko że to mleko bez żadnej
wartości.

96. Data: 2015-11-05 17:40:21

Od: GalAnonim <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 05.11.2015 o 15:17, Wiesiaczek pisze:

> [...]
> sokiem, piłem mleko nalewane na ulicy wprost do przyniesionego garnka i
> robiłem wiele innych dziwnych obecnie rzeczy.

Potwierdzam wszystko powyższe (z wyjątkiem grzybków) także w swoim
przypadku.
Mleko o niebo wolałem prosto z butelki niż gotowane. W upalne dni po
wyjęciu z lodówki potrafiłem cały litr z gwinta na raz wypić. A prosto
od krowy też było lepsze niż takie po przegotowaniu.

GA

97. Data: 2015-11-05 17:41:39

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 5 Nov 2015 16:24:28 +0100, FEniks napisał(a):

> U nas kartony po mleku segreguje się razem z plastikiem. Nie wiem, co
> oni potem z tym robią. Chyba jakoś spalają? W każdym razie z plastikową
> butelką byłby dokładnie ten sam kłopot.
>
> Nie zauważyłam, żeby kartony śmierdziały bardziej niż chociażby kubeczki
> po jogurtach. Kartony wystarczy zawinąć, a kubeczki po jogurtach czy
> śmietanie muszę przepłukać.

NIGDY nie dałabym rodzine mleka z plastiku, nawet córce przemówiłam do
rozumu, żeby stosowała dla Małej szklane butelki.

98. Data: 2015-11-05 17:45:18

Od: Wiesiaczek <W...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 05.11.2015 o 16:20, FEniks pisze:

> No nie, bo kto rozsądny wpada na pomysł, żeby ponownie nalewać mleka do
> kartonu. :)

Otóż to, chodziło o to, że nijak nie da się go wykorzystać ponownie.
Ekologia, koszty, etc. są tu chyba nieporównywalnie gorsze od butelek a
już bez porównania od kanki na mleko:)

--
Wiesiaczek (dziś z DC)

"Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)

99. Data: 2015-11-05 17:47:39

Od: Wiesiaczek <W...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 05.11.2015 o 16:24, FEniks pisze:

> U nas kartony po mleku segreguje się razem z plastikiem. Nie wiem, co
> oni potem z tym robią.

I tu chyba jest klucz do oceny ekologiczności kartonu. :)

100. Data: 2015-11-05 17:49:38

Od: Wiesiaczek <W...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 05.11.2015 o 17:35, Ikselka pisze:

> Otóż to! Problem kryje się (dosłownie) we wnętrzu - kto widzi w takim
> mlekomacie jego wnętrze? Lepiej nawet o tym nie myśleć, co dopiero
> widzieć...

Ależ tam nie ma co oglądać:)
Zbiornik, pompa, dozownik i z grubsza to wszystko.

--
Wiesiaczek (dziś z DC)

"Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)