Najlepsze ciasto ucierane.

1. Data: 2015-10-10 00:12:31

Temat: Najlepsze ciasto ucierane.
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

http://www.mniammniam.com/Ciasto_ze_sliwkami__najlep
sze_na_swiecie_-2093p.html
Potwierdzam.
I jaka prościzna! Przy tym wszelkie owoce przyjmie - u mnie aktualnie rulez
śliwki, oczywiście (bo ja teraz śliwkowy szalej mam - jak co roku o tej
porze, wciąż śliwki na surowo, zagryzane knedlami ze śliwkami i ciastem z
tymi'że :-D ).

Zmodyfikowałam nieco ten przepis zastępując 1/5 wagi masła olejem,
dodawanym pod koniec ucierania masła - ciasto jest zdecydowanie! lepsze,
bardziej wilgotne. I kosmetyczna zmiana - dodaję cukier waniliowy,
koniecznie, a oprócz tego czasem skórkę startą z tej cytryny, co to na
koniec z niej sok do ciasta.

Rada: można nakładać do szerokiej i płaskiej formy, bo ciasto "uniesie"
duuużo owoców i nie opadają one na dno (owoce miękkie i wydzielające dużo
soku obsypuję w kubełku mąką pół na pół z bułką tartą), więc warto te
owocki nieco powgniatać w nie przed włożeniem do piekarnika, po czym na
wierzch położyć ich jeszcze trochę, żeby się więcej ich w cieście
zmieściło.

2. Data: 2015-10-10 09:54:49

Temat: Re: Najlepsze ciasto ucierane.
Od: Crimi <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

200 stopni i 40 minut
zabija ten przepis :/

3. Data: 2015-10-10 11:47:37

Od: "Piotr" <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Crimi" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
> 200 stopni i 40 minut
> zabija ten przepis :/

Rzeczywiście dziwny ten sposób pieczenia :)
Ale przede wszystkim strasznie pracochłonne przygotowanie.

Ja robię b.często z sezonowymi owocami (truskawki, maliny,
połówki moreli, teraz węgierki zwykłe itd,) ale inną techniką
i znacznie prościej.
Jajka całe z cukrem ubijać ok.10minut (mikserem, chyba że ktoś
musi ręcznie). Kiedy się ładnie ubiją dodawać roztopione masło
dalej mieszając (można masło częściowo zastąpić olejem - kiedyś
dałem sam olej też było w porządku).
Następnie dodać mąkę z proszkiem do pieczenia. Przy czym mąkę
warto użyć 2/3 pszennej i 1/3 ziemniaczanej.
Ilość mąki można zmieniać trochę w zależności od ciężaru
kawałków owoców. Do cięższych (śliwki, morele) dać więcej
mąki. Wtedy nie opadają tak na dół.
Ale nawet jak opadną na prawie dno to i tak jest fajne
proste ciasto.
Przygotowanie 15 minut bez męczenia się (ucieranie
masła z cukrem do białości zostawmy masochistom).

Ja piekę ok.godziny wstawiając do ciepłego (poniżej 100 stopni)
piekarnika, który rozgrzewa się od momentu włożenia
ciasta do temperatury ok.150 stopni.
Tak piekę ok. godziny (każdy wyczuje swój piekarnik)
Daje to szansę ładnego wyrośnięcia ciasta.
Zbyt wysoka temperatura na początku ścina masę i nie wyrośnie
tak ładnie.

To jest takie ciasto dla studentów, leniuchów, czy tych co mają
słabo wyposażoną kuchnię. Wystarczy
miska, trzepaczka i foremka.

Ale żeby takie ciasto wychwalać na grupie doświadczonych
domowych kucharzy?? :))

4. Data: 2015-10-10 12:48:02

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-10-10 o 00:12, Ikselka pisze:
> Zmodyfikowałam nieco ten przepis zastępując 1/5 wagi masła olejem

Nie-moż-li-we!

Ewa

5. Data: 2015-10-10 14:45:26

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie-moż-li-we!

Amerykę można odkryć w każdym wieku. Kolumb w piętnastym, Wikingowie
sporo wcześniej.

6. Data: 2015-10-10 20:22:56

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 10 Oct 2015 09:54:49 +0200, Crimi napisał(a):

> 200 stopni i 40 minut
> zabija ten przepis :/

Wiesz, nie bardzo zwracam uwagę na temperatury, bo ja mam kafle i fajerki,
więc patrzę po prostu,cy się zrumieniło. I radzę tak każdemu. Myślę, ze
160-170 wystarczy.

7. Data: 2015-10-10 20:24:24

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 10 Oct 2015 11:47:37 +0200, Piotr napisał(a):

> Ale żeby takie ciasto wychwalać na grupie doświadczonych
> domowych kucharzy?? :))

Złej baletnicy... itd.

8. Data: 2015-10-10 20:25:12

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 10 Oct 2015 12:48:02 +0200, FEniks napisał(a):

> Nie-moż-li-we!

Ten "komentarz" bardzo wiele wnosi w tę grupę.

9. Data: 2015-10-10 20:27:18

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 10 Oct 2015 14:45:26 +0200, Qrczak napisał(a):

> Dnia 2015-10-10 12:48, obywatel FEniks uprzejmie donosi:

> Amerykę można odkryć w każdym wieku. Kolumb w piętnastym, Wikingowie
> sporo wcześniej.

Owszem, odkrycie - bo dla mnie masło rulez w każdym wieku :->

10. Data: 2015-10-11 15:14:21

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> proste ciasto.
> Przygotowanie 15 minut bez męczenia się (ucieranie
> masła z cukrem do białości zostawmy masochistom).

Będzie to INNE ciasto, niż opisywałam. Jesli nie wiesz, jaka różnica, to
znaczy, że nie masz pohjęcia o wyobrażeniu. Zawsze jakiś tam gniotek
wyjdzie na całych jajkach, ale nie to.

Za miesiąc św. Marcin
Re: Do XL - NTG
Grzybobranie