Najmodniejsze sałatki warstwowe

11. Data: 2021-01-30 17:59:59

Temat: Re: Najmodniejsze sałatki warstwowe
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

sobota, 30 stycznia 2021 o 10:04:19 UTC+1 dwa cepeliny napisał(a):
> Wielu ludzi je obecnie oczami. To prowadzi często do śmiesznych nieporozumień przy
podawaniu potraw takich jak na przykład wybuch małego meteorytu tunguskiego albo
tsumani na talerzu tak jakby ktoś rozrzucił kolorowe bierki. Do tego dochodzą
konstrukcje 3D wielopiętrowe skośno - poziome z marchewki pociętych w słupki
buraczków i mlecza z trawnika.
> Nie mówię już o mieszaniu smaków których wg mnie nie powinno się mieszać ale to nie
oczami....

> Ja na przykład jestem z tych którzy jedzą ustami. Czyli sznycel leży poziomo obok
ziemniaczków i surówki.
> Żurekjest podany bez zbędnych dodatków tak jak kiedyś.
>
> Przyznaję że żyłem już w różnych bańkach kulturowo - informacyjnych ale takiej
przeraźliwej pustki jak teraz nigdy bym nie wymyslij.
Zawsze ludzie jedli oczami. Na przykład ci co polowali na dinozaury. Rzucali w nie
kamieniami i oczami wyobraźni widzieli mięso dinozaura przerobiona na szaszłyki,
kotlety mielone, kiełbasy, salcesony, steki, rumsztyki, pasztety i co kto sobie
jeszcze wymyśli.

12. Data: 2021-01-30 18:02:55

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 30.01.2021 o 10:04, dwa cepeliny pisze:
> [...]
>
> Przyznaję że żyłem już w różnych bańkach kulturowo - informacyjnych ale takiej
przeraźliwej pustki jak teraz nigdy bym nie wymyslij.

Hm, nie rozumiem, dlaczego dbałość o ładny wygląd potraw miałby
wskazywać na fakt istnienia "przeraźliwej pustki". Jak wiadomo, zmysł
wzroku bardzo wpływa na odbieranie innych bodźców, także smakowych.

Gorzej, jeśli z ładnym wyglądem nie idzie w parze dobry smak - z tym się
zgodzę.

No i abstrahuję zupełnie od tego, że początkowy post to chamski spam.

Ewa

13. Data: 2021-01-30 18:48:13

Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2021-01-30 o 16:42, dwa cepeliny pisze:

> https://www.youtube.com/watch?v=mSJnML9LfPE
>
> popatrz.
> jeżeli poczujesz ssanie to będziesz wiedział co jest zbędne w żurku....

Nie za bardzo rozumiem.

14. Data: 2021-01-31 09:35:38

Od: dwa cepeliny <d...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On Saturday, January 30, 2021 at 6:02:57 PM UTC+1, FEniks wrote:
> [...]
> zgodzę.
>
> No i abstrahuję zupełnie od tego, że początkowy post to chamski spam.

Piszę o sobie ! Takie mam kryteria wyboru.
Mój algorytm jest prosty. Gotując biorę starą książkę kucharską (mam swoich
ulubionych autorów)
i powielam sprawdzony przepis przez pokolenia.
Nie próbuję niczego co nie jest powtarzalne. To znaczy jeżeli znany mistrz kucharski
zrobi na talerzu smugę z sosu dwa bryzgi w poprzek z pesto i na koniec kleks z
żurawin do tego poda hipsterskie smufi z zielska w imię ostatnich odkryć naukowych to
nie moja bajka...
Nie wspominam już o procesie "łamania" tego co zostało przetrenowane przez pokolenia.
Takie "dzieło sztuki" jest niepowtarzalne i i jest tylko na raz w imię ciekawości
albo pędu za modą.

Różnimy się nie tylko postmodernistyczną "pustką" ale również algorytmami w które
wpadamy i które nami rządzą.
Dla mnie nowoczesna kuchnia (ta nie sprawdzona ) to koniec HOMO SAPIENS !

To jest mój punkt widzenia i nie mam już więcej ochoty nikomu niczego tłumaczyć.

15. Data: 2021-01-31 14:16:56

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 31.01.2021 o 09:35, dwa cepeliny pisze:

> [...]
pokolenia.
> Takie "dzieło sztuki" jest niepowtarzalne i i jest tylko na raz w imię ciekawości

Rozumiem. Każdy ma prawo do własnych upodobań. Warto jednak mieć na
uwadze, że gdyby nie wcześniejsze eksperymenty wielu pokoleń (nie
wszystkie  z pewnością od razu udane), to te stare książki kucharskie by
nie powstały.

> Różnimy się nie tylko postmodernistyczną "pustką" ale również algorytmami w które
wpadamy i które nami rządzą.
> Dla mnie nowoczesna kuchnia (ta nie sprawdzona ) to koniec HOMO SAPIENS !

Mocne, nie powiem. Ale mnie się wydaje wręcz odwrotnie - kiedy człowiek
przestanie wymyślać, to dopiero będzie koniec homo sapiens.

Ewa

homo experiens

16. Data: 2021-02-01 11:11:07

Od: dwa cepeliny <d...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On Sunday, January 31, 2021 at 2:16:57 PM UTC+1, FEniks wrote:

> [...]
> Mocne, nie powiem. Ale mnie się wydaje wręcz odwrotnie - kiedy człowiek
> przestanie wymyślać, to dopiero będzie koniec homo sapiens.

Do czego doprowadziło to wymyślanie i eksperymentowanie...? Jemy pasze dla zwierząt
zmutowanie warzywa naświetlane UV
rakotwórczą soję sztuczne mięso...wszystko nasycone E... E... E... diety rujnujące
zdrowie...

Ludzie przestali myśleć a nie wymyślać.
Rozumienie swoich działań i umiejętność przewidywania konsekwencji tych działań to
jest myślenie.
Tego nie ma bo panuje ogólnie akceptowany hedonizm który zawsze prowadzi do
katastrofy.

Pomyśl tylko Slow Food... zakwas ... eko... to są słowa które wprowadzają nową modę
na coś co modą przecież nie jest.

Za pewien czas zobaczysz książkę z przepisami wymyślonymi przez sztuczną
inteligencję
(a raczej należy napisać Sztuczną Głupotę). To będzie prawdziwy boom wśród
oszołomów.)))

Tak... to jest definitywny koniec Homo Sapiens i odnosi się to nie tylko do pożal się
Boże celebrytów kreujących nowe trendy w żywieniu ale do wszystkiego dookoła.

Pisać tych truizmów nie musiałem ale pomyślałem że kto wie ... ktoś może to kiedyś
przeczyta ... pomyśli...zgodzi się ... i wyrzuci kolorową warstwową spamową sałatkę
do kosza raz na zawsze.)))

17. Data: 2021-02-01 14:23:04

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 01.02.2021 o 11:11, dwa cepeliny pisze:

> [...]
się Boże celebrytów kreujących nowe trendy w żywieniu ale do wszystkiego dookoła.

Widzę w Twoim rozumowaniu pewną konsekwencję - wrzucanie wszystkiego do
jednej michy, mieszanie i przegryzanie. A niektóre zagadnienia,
zwłaszcza te złożone, warto rozważać warstwa po warstwie, nie tracąc
oczywiście ogólnej perspektywy.

> Pisać tych truizmów nie musiałem ale pomyślałem że kto wie ... ktoś może to kiedyś
przeczyta ... pomyśli...zgodzi się ... i wyrzuci kolorową warstwową spamową sałatkę
do kosza raz na zawsze.)))

Z tym też się nie zgodzę, przynajmniej nie do końca. O ile jest to
jeszcze wciąż rozmowa o tych nieszczęsnych sałatkach warstwowych, choć
zaznaczam, że do spamerskiego linka nie zaglądałam - jeśli ktoś zna, jak
za czasów naszych mam i babć, tylko tradycyjną sałatkę jarzynową albo
ewentualnie żydowską, to faktycznie warstwowość nie ma tu zastosowania,
bo w obu składniki muszą ze sobą poleżeć i "się przegryźć". Natomiast
wszelakim sałatkom ze świeżych warzyw, zwłaszcza tych bardzo soczystych,
warstwowość, czy raczej niemieszanie służy. Gdyby je potraktować tak jak
majonezową sałatkę jarzynową, to finalnie mielibyśmy płynącą breję, a
nie sałatkę. Mam na myśli tu np. sałatkę grecką, czy jakąkolwiek inną na
bazie sałaty, świeżych pomidorów ogórków, a już szczególnie z winegretem.

Ewa

18. Data: 2021-02-01 16:54:22

Od: dwa cepeliny <d...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On Monday, February 1, 2021 at 2:23:23 PM UTC+1, FEniks wrote:

> [...]
> bazie sałaty, świeżych pomidorów ogórków, a już szczególnie z winegretem.

Widzę wyraźnie bezcelowość naskórkowych wymian myśli na forum.
Mijamy się.

Szkoda mi czasu na jałowe dyskusje . Sorry.
Życzę wszystkiego dobrego.

19. Data: 2021-02-01 17:37:57

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 01.02.2021 o 16:54, dwa cepeliny pisze:

> Szkoda mi czasu na jałowe dyskusje . Sorry.
> Życzę wszystkiego dobrego.

Szkoda, ale się nie gniewam.

I życzę wszystkiego niejałowego.

Ewa

20. Data: 2021-02-12 00:17:34

Od: Bischoop <B...@v...net> szukaj wiadomości tego autora

On 2021-01-27, Trefniś <t...@m...com> wrote:

> Znaczy... Dowolna sałatka ułożona warstwowo jest teraz hitem?
> I pewnie jest zdrowa i odchudza?
> Przecież jeśli ją wymieszam przed spożyciem (co naturalne), to przestanie
> być modna i straci wszelkie niezwykłe cechy?
>
> Mnie znacznie bardziej "jara" dieta pudełkowa. Wystarczy kupić prostokątne
> naczynie, a wsadzona tam dowolna potrawa nabiera absolutnie wyjątkowych
> właściwości zdrowotnych i wyszczuplających.
>
> A jeśli do pudełka włożę sałatkę warstwami, to będzie miała wszystkie te
> cechy do kwadratu!
>
> Niesamowite...

Ano tak sie ludziom w glowach popierdolilo, lykaja co przeczytaja
wszystko jak pelikany. Media wymyslily sobie tekst: "Dieta pudelkowa",
zabrzmialo im to fajnie inni skopiowali i sie przyjelo bo tak trudno po
prostu nalozyc sobie na talerz mniejsza porcje, nie, musi to byc w
pudeleczku bo inaczej nie ogarniesz. Niektorzy tak zglupieli ze nawet
lykneli ze nie potrafia samemu mniejszych porcji zrobic i sobie
abonament placa i im pudeleczka z jedzeniem kurierem przychodza LOL, i
ci debile jeszcze wierza ze to swiezsze jest niz jakby sobie sami
zrobili.

Kuchenka gaz-elektr. Wrozamet Mastercook
Kapusta z soczewica
Piernik dojrzewający - epilog
Farsz do pierogow
Zdrowe odżywianie