Największa kulinarna...

1. Data: 2009-03-31 22:52:09

Temat: Największa kulinarna...
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

...wpadka w życiu? //ale taka publiczna!

Pierwsza nie powiem, poczekam, kto odważniejszy :-D

2. Data: 2009-04-01 02:44:54

Temat: Re: Największa kulinarna...
Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> ...wpadka w życiu? //ale taka publiczna!
>
> Pierwsza nie powiem, poczekam, kto odważniejszy :-D

Miałem około 12 lat matka wyjechała na jeden dzień (dzisiaj wzięli by ją
pod sąd), a ja najstarszy z kilkoma maluchami. Upiekłem wtedy kaczkę na
obiad i piernik na deser. I ten piernik to była moja pierwsza (i ostatnia
wpadka), wyglądał i pachniał fantastycznie, ale po rozkrojeniu w grubej
skorupie (smakowała wspaniale) ukazała się płynna masa piernikowa.
Zasiliła muszlę. Nie wiedziałem jak mocno nagrzany musi być piekarnik
(gazowy, bez termometru) i jak długo piernik ma się piec...

3. Data: 2009-04-01 13:13:55

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 1 Apr 2009 04:44:54 +0200, Panslavista napisał(a):

> [...]
> Zasiliła muszlę. Nie wiedziałem jak mocno nagrzany musi być piekarnik
> (gazowy, bez termometru) i jak długo piernik ma się piec...

No ale przynajmniej zostało w rodzinie ;-PPP
A ja raz zaprosiłam gości - w pewnym ciekawym sensie waznych dla mnie i
niecodziennych. No i przyrządziłam na obiad mięso, mój numer popisowy,
pieczoną szynkę. Natarłam ją przyprawami, nasoliłam jak zawsze - marynowała
się tak w lodówce całą noc przed pieczeniem. Przepis wypróbowany
wielokrotnie, po prostu "z zamkniętymi oczami", jak to się mówi.
No i cóż - zjeść się tego nie dało, tak było słone. Goście dzielnie zjedli,
no ale kompromitacja. I co się okazało w toku mojego "dochodzenia" post
factum? - otóż pierwszy raz kupiłam wtedy w Makro mięso od szynki vacuum,
piękną porcję. Wiedziona przeczuciem, wyciągnąwszy opakowanie z kosza,
doczytałam się z ledwością pewnej uwagi, która była wydrukowana
litereczkami wielkości ziaren maku, dodatkowo przywalona jakimś-czymś
naklejonym, a brzmiała ona: "mięso zostało wstępnie nasolone". Oj, musiało
być baaaaardzo wstępnie nasolone, a ja je jeszcze dosoliłam :-DDD

4. Data: 2009-04-01 13:46:54

Od: "Qrczak" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W Usenecie Panslavista <p...@w...pl> tak oto plecie:

> [...]
> wpadka), wyglądał i pachniał fantastycznie, ale po rozkrojeniu w grubej
> skorupie (smakowała wspaniale) ukazała się płynna masa piernikowa.

Straszne marnotrawstwo.

Qra, co uwielbia zakalca, gniota oraz surowe ciasto

5. Data: 2009-04-01 13:50:15

Od: "Qrczak" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W Usenecie Ikselka <i...@g...pl> tak oto plecie:

> ...wpadka w życiu? //ale taka publiczna!

Raczej wstyd: nieumiejętność robienia pierogów. Ale wina leży po stronie
rodziny.

Qra, no i pierwszy raz robiąc serowe pączki nie dodałam cukru, ale
uratowałam posypując usmażone większą ilością cukru pudru

6. Data: 2009-04-01 14:30:04

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> W Usenecie Panslavista <p...@w...pl> tak oto plecie:

> Straszne marnotrawstwo.
>
> Qra, co uwielbia zakalca, gniota oraz surowe ciasto

Qra to pzrebieraniec!!! W lożku moze chrumkać!

7. Data: 2009-04-01 14:30:31

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

8. Data: 2009-04-01 14:56:33

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 1 Apr 2009 16:30:04 +0200, Panslavista napisał(a):

> Qra to pzrebieraniec!!! W lożku moze chrumkać!

Skoro nie umie śpiewać, jak twierdzi... :-)

PS. Też lubię gniota i zakalec, no, może surowiznę nie bardzo. Tylko już
dawno mi się nie udają zakalce - jak to się robi?
:-D

9. Data: 2009-04-01 15:03:54

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Skoro nie umie śpiewać, jak twierdzi... :-)
>
> PS. Też lubię gniota i zakalec, no, może surowiznę nie bardzo. Tylko już
> dawno mi się nie udają zakalce - jak to się robi?
> :-D

To było 50 lat temu, wiec nie pamiętam. :-))))))))))))))))))))
Za to wiem, ze piekarnik miałem zbyt nagrzany - piernik wypiekał się zbyt
szybko i zaczął się przypalać więc wyjąłem, ale nie sprawdziłem co w środku,
choćby zaostrzonym patyczkiem.
Miałem przecież 12 lat.
Ale kaczka była wyśmienita - rodzeństwo najadło się do syta...

10. Data: 2009-04-01 15:14:18

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Qrczak pisze:

> Qra, no i pierwszy raz robiąc serowe pączki nie dodałam cukru, ale
> uratowałam posypując usmażone większą ilością cukru pudru

A ja zrobiłam kiedyś ciasto (chyba to było "czekoladowe z wrzątkiem" wg
M. Basset) i kompletnie zapomniałam o dodaniu oleju. Goście twierdzili,
że pycha, ale jakieś takie twarde było. ;)

Z kolei innym razem robiłam pleśniaka z jabłkami i pod jabłkami ciasto
było zupełnie surowe, ale wszyscy uważali, że to krem. ;)

Generalnie wpadki to mam z ciastami.

Ewa

Ile gniazdek w kuchni?
Przepisy kulinarne
W-wa, Arkadia, Lukullus, ciastko rumowo-kajmakowe.
kostkarka do lodu
Pstrąg