Naprawa trawnika

1. Data: 2010-07-25 20:21:56

Temat: Naprawa trawnika
Od: Jarek <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
W zeszłym roku kiepska firma zrobiła mi trawnik. Niestety ziemia którą
przywieźli okazała się za ciężka - miejscami mam placki łysej, twardej
jak skała gliny na której nic nie chce rosnąć (pare chwastów się trzyma).
Chcę to zreanimować i mam taki pomysł żeby położyć tam warstwę torfu
odkwaszonego i przejechać to glebogryzarką żeby to wymieszać. Potem
zawalcować i posiać trawę. Czy to dobry pomysł ?
PS: Na głębokości ok 10cm mam położoną siatkę na krety, chcę to zrobić
tak żeby siatki nie uszkodzić.

Pozdrawiam
Jarek

2. Data: 2010-07-26 05:06:58

Temat: Re: Naprawa trawnika
Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jarek" <j...@n...pl> wrote in message
> [...]
> zawalcować i posiać trawę. Czy to dobry pomysł ?
> PS: Na głębokości ok 10cm mam położoną siatkę na krety, chcę to zrobić tak

Może być jeszcze konieczne wapnowanie - powoduje gruzełkowanie gleby,
zamiast torfu można dodać trociny drewniane tartaczne (byle nie z płyt i
sklejek).

3. Data: 2010-07-26 06:15:44

Od: "skryba ogorodowy" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Panslavista" <p...@i...pl> napisał w wiadomości

> zamiast torfu można dodać trociny drewniane tartaczne

Tylko jako zaproszenie dla nornic i innych małych gryzoni.

Pozdrawiam logicznie
skryba

4. Data: 2010-07-26 06:24:36

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"skryba ogorodowy" <z...@o...pl> wrote in message

> Użytkownik "Panslavista" <p...@i...pl> napisał w wiadomości

> Tylko jako zaproszenie dla nornic i innych małych gryzoni.
>
> Pozdrawiam logicznie
> skryba

Hm, tam, gdzie zastosowałem posypałem wapnem nawozowym i dokładnie
przekopałem - trociny wymieszały się z glebą tworząc humus, gleba stała się
prawie niezlewna, gadów nie przybyło, dżdżownice unikały zwapnienia (:-)),
więc krety, a co za tym idzie nornice nie zwiększyły swojej bytności prezez
liczebność. Miałem kota, ktory lubił wkładać łapę aż po bark i cvzęsto ze
skutkiem.
Wtedy działałem szpadlem, teraz zrobiłbym to glebogryzarką.

Zabytkowa sieczkarnia ozdoba do ogrodu
Co to za kwiat ?
Roundup a pies
Projekt ogrodu w stylu japońskim