Naproxen

następny post »
From: Mateusz Szczyrzyca <a...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Naproxen
Date: Sun, 19 Feb 2006 19:28:56 +0000 (UTC)

Witam,

Mam małe pytanie dot. tego leku. Otóż mniej więcej ponad rok temu miałem
zapalenie gardła i został mi on przepisany. Zapalenie minęło i raz, to już
po chorobie, strasznie mnie głowa rozbolała, a że parę tabletek Naproksenu
się zachowało, no to go zażyłem. Okazało się, że jest dobry w te klocki i
ból przeszedł błyskawicznie. W związku z tym pomyślałem, że może będę jego
używał w razie bólu głowy, bo sam ból głowy mnie nie przeraża, jednak
często mi wypadnie w taki dzień, w którym po prostu muszę działać.

Do dziś go stosowałem, ale rzadko, max. 1 tabletka na miesiąc/dwa i tylko
wtedy, gdy na ból głowy nie mam czasu. Dzisiaj właśnie zauważyłem, że
została ostatnia tabletka i tak pomyślałem, czy może by przy nim nie
pozostać, skoro jest tak skuteczny i szybki, zamiast pakować w apapy i
inne tego typu, przereklamowane rzeczy o wątpliwej skuteczności.

No i stąd moje pytanie - przedewszystkim, czy Naproxen jest na recepte,
bo nie byłem zorientowany w czasie, gdy go kupywałem. I czy można go
stosować ,,okazyjnie'' - tzn. raz na miesiąc/dwa przy bólu głowy, w postaci
1 tabletki, bo z taką najczęściej częstotliwością z niego korzystałem.
No i najważniejsze - czy to jest jakieś niewskazane akurat JEGO stosować,
on ma działanie przeciwzapalne dodatkowo, a pamiętam, że na ulotce pisało,
iż jest dość niebezpieczny - chodzi o akapit ,,Działania niepożądane''.
A pytam w związku z tym, że pojawił się u mnie z recepty.

Dziękuje z góry za odpowiedź, pozdrawiam.

--
{ <http://www.abstynenci.pl> - Internetowy Serwis Abstynentów }
{ <http://www.bikertrzebinia.pl> - Trzebińska grupa rowerowa }