Nareszcie

następny post »
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
From: Animka <a...@t...wp.pl>
Subject: Nareszcie
Date: Sun, 22 Jan 2017 15:37:49 +0100

Kupilam wreszcie tarkę do ziemniakóa do maszynki Zelmer i pierwszy raz
przetarłam ziemniaki. Ale namęczyłam się trochę z obieraniem ziemniaków.
Ze 2 kg. obrałam. Myślalam,ze wyjdzie mi sporo pyzów (będzie jeszcze na
drugi dzień), a wyszło tylko 21 sztuk. Dobrze, że się chociaż taka
ilością najadłam.

Zastosowałam ten tradycyjny przepis, ale nic nie ważylam, po prostu na
wyczucie.

PYZY
Składniki:
1-2 kg ziemniaków
cebula
słonina
Opis:
1/4 ziemniaków ugotować, 3/4 zetrzeć na tarce.
Ziemniaki stare odcisnąć. Muszą być porządnie odciśnięte. Z pozostałej
wody (ustanej) wybrać ze spodu powstałą mączkę.
Ugotowane przecisnąć.
Ziemniaki starte, przeciśnięte i mączkę połączyć.
Uformowac kule i wrzucac na osolony wrzątek.
Słoninę stopić. Podsmażyc na niej pokrojoną w kostkę cebulę i polewać
nimi pyzy

Słoninę mam stopioną w słoiku, więc już nie musiałam jej topić.

--
animka