Nareszcie

11. Data: 2017-01-23 22:36:05

Temat: Re: Nareszcie
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Animka <a...@t...wp.pl> wrote:
> [...]
i%C4%99&rlz=1CDGOYI_enPL698PL699&oq=rozpuk&aqs=chrom
e.1.69i57j0l3.4342j0j4&hl=pl&sourceid=chrome-mobile&
ie=UTF-8

> Trzeba było od razu napisać "pęklaś".

To by było zbyt prostackie. A Polszczyzna jest znacznie bogatsza -
zwyczajnie pęknąć to byle balon potrafi.

--
XL

12. Data: 2017-01-24 15:15:53

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 23.01.2017 o 00:31, Animka pisze:
> Tej mączki prawie wcale nie było. Jak kot napłakał.

To zależy od rodzaju ziemniaków. Niektóre mają więcej skrobi, inne mniej.

Ewa

13. Data: 2017-01-24 15:19:11

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 23.01.2017 o 00:31, Animka pisze:
> Za to odciśnięta w czystej ściereczce woda było brązowo-czarna jakaś.

Natomiast "woda" z ziemniaków zawsze tak ciemnieje (pewnie stopień
ściemnienia też zależy od rodzaju ziemniaków), podobnie jak starte
surowe ziemniaki - im dłużej poleżą, tym ciemniejsze. Dlatego kluski
kładzione z surowych ziemniaków - moje ulubione kluski z dzieciństwa -
gdzieniegdzie nazywane są szarymi kluskami. Z podsmażoną cebulką,
boczkiem i kapustką kiszoną, mrrr... pychotka.

Ewa

14. Data: 2017-01-24 20:17:32

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"FEniks" <x...@p...fm> wrote in message

> [...]
> surowych ziemniaków - moje ulubione kluski z dzieciństwa - gdzieniegdzie
> nazywane są szarymi kluskami. Z podsmażoną cebulką, boczkiem i kapustką

Boczusia się nie da uniknąć ;-)

15. Data: 2017-01-24 20:18:27

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-01-24 o 15:19, FEniks pisze:

> [...]
> gdzieniegdzie nazywane są szarymi kluskami. Z podsmażoną cebulką,
> boczkiem i kapustką kiszoną, mrrr... pychotka.

Może zbrązowiało jak czekało na opadnięcie na dno mączki (po
wyciśnięciu), ale wtedy jakoś nie zwróciłam na to uwagi.
Kluski kładzione moja mamusia robiła, bo ojciec lubił, a ja chciał-nie
chciał też musiałam jeść.

--
animka

16. Data: 2017-01-26 09:22:05

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 24.01.2017 o 20:17, Pszemol pisze:
> "FEniks" <x...@p...fm> wrote in message

> Boczusia się nie da uniknąć ;-)

Da, da. Ale co to za przyjemność, z takim tabu. ;)

Ewa

17. Data: 2017-01-26 13:12:37

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> Da, da. Ale co to za przyjemność, z takim tabu. ;)

Z boczusiem wszystko smakuje lepiej, nawet pyzate pyzy! :-)

Zapasy
Używa ktoś marynaty sojowo-cytrynowej?
Czy jecie Nutelle?
Suszarka pokrywek