Narkotyki i lekarstwa a zdolnosci kierowania pojazdami

1. Data: 2001-03-10 01:45:30

Temat: Narkotyki i lekarstwa a zdolnosci kierowania pojazdami
Od: "paff" <p...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Czy jest na tej grupie ktoś, kto mógłby napisać parę zdań (dosłownie parę
słów) na ten temat ? (Narkotyki i lekarstwa a zdolnosci kierowania
pojazdami)

Chodzi mi o to, jak poznać lekarstwa, które wykluczają prowadzenie
samochodu, a także na czym polega ich zły wpływ na organizm kierowcy.

Jak chodzi o narkotyki - czego można się spodziewać po kimś, kto po zażyciu
narkotyków siądzie "za kółkiem" (jeśli w ogóle zachowania takiej osoby mogą
być przewidywalne).

Jak długo po (odstawieniu) działają ww środki na organizm ?

O ew. odpowiedzi prosiłbym bardzo na p...@p...onet.pl

Dziękuję
Paweł

2. Data: 2001-03-10 16:04:29

Od: <x...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> być przewidywalne).
>
> Jak długo po (odstawieniu) działają ww środki na organizm ?

Na to pytanie nie mozna krotko i jednoznacznie odpowiedziec. Mam pacjentow,
ktorzy mimo przyjmowania narkotykow ( patrczes) prowadza samochody. Mam
pacjentow,ktorzy po 30 mg kodeiny sa tak chorzy, ze przejscie przez jezdnie
stanowi dla nich problem (sam do nich naleze zreszta).

Poza narkotykami jest rowniez cala masa innych lekow ,ktore wplywaja na
zdolnosc prowadzenia pojezdow, ze wymienie chociazby leki uzywane do
wspomagania przerwania palenia papiersowow. Podobnie dzialaja rowniez i inne
neuroleptyki.

Gdybys sformulowal swoje pytanie bardziej szczegolowo to mozna by bylo
sprobowac odpowiedziec.

radze poszukac ponadto w MEDLINE. ewno, ze dostaniesz kilkaset (najskromniej
rzecz biorac) odpowiedzi, ale zawsze da Ci to pewna orientacje.

Pozdrawiam

dradam

3. Data: 2001-03-12 20:09:53

Od: "Adamus" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik paff <p...@k...net.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:98crr2$7uo$...@n...tpi.pl...
> [...]
>
> Chodzi mi o to, jak poznać lekarstwa, które wykluczają prowadzenie
> samochodu, a także na czym polega ich zły wpływ na organizm kierowcy.

Generalnie lekarstwa takie maja specjalne oznakowanie na opakowaniu w
postaci stylizowanego znaku "inne niebezpieczenstwo".
Poza tym powinno byc to opisane w ulotce.

> [...]
zażyciu
> narkotyków siądzie "za kółkiem" (jeśli w ogóle zachowania takiej osoby

Albo opozniony czas reakcji, albo nadrekatywnosc - ktos mu trabnie, a on
skreci na latarnie. :)

> Jak długo po (odstawieniu) działają ww środki na organizm ?

A to juz jest bardzo indywidualne i zalezy od calego LADME czyli liberation,
absorption, distribution, metabolism, elimination. Ogolnie rzecz ujmujac tez
to powinno byc opisane w ulotce.
Piszac o ulotkach mam na mysli legalne srodki odurzajace, bo co do nielegali
to cholera wie co tam do nich pakuja, oprocza ze tak powiem "zawartosci
oficjalnej".

Adam B.

Pryszczyca EU i czarna ospa
Pryszczyca EU i czarna ospa.